Öğrencilerin Yoğun bakımda tedavi edilen bazı hastalıklar ve klinik durumlar hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Solunum yetersizlikleri,Hipoksi,Oksijen tedavisi,Aspirasyon pnömonisi,Şok,Emboli,Sepsis,Zehirlenmeler,Akut böbrek yetmezliği,Yoğun Bakımda Nörolojik sorunlar,Koma ve beyin ölümü,Travmalar,Yoğun bakımda sedo-analjezi,Yoğun bakımda kas gevşetici kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Aspirasyon pnömonisi, şok, emboli ve sepsiste temel tedavi yaklaşımlarını hatırlar.
16, 9
A
Akut böbrek yetmezliğinde tedavi yaklaşımlarını sayar.
16, 9
A
Yoğun bakımda gelişen nörolojik sorunlar, yoğun bakımda sedoanaljezi ve kas gevşetici kullanımını tarif eder.
16, 9
A
Koma ve beyin ölümünü tanımlar.
16, 9
A
Yoğun bakımda tedavi edilen travma hastalarına temel yaklaşım yöntemlerini ezberler.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Solunum yetersizlikleri
2
Hipoksi
3
Oksijen tedavisi
4
Aspirasyon pnömonisi
5
Şok
6
Emboli
7
Sepsis
8
Zehirlenmeler
9
Akut böbrek yetmezliği
10
Yoğun Bakımda Nörolojik sorunlar
11
Koma ve beyin ölümü
12
Travmalar
13
Yoğun bakımda sedo-analjezi
14
Yoğun bakımda kas gevşetici kullanımı
Kaynak
Öğretim Üyelerinin mebis notları
Zeynep Kayhan, Klinik anestezi; Melek Çelik, Teknikerler ve Teknisyenler için Anesteziyoloji
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Öğrencilerin Yoğun bakımda tedavi edilen bazı hastalıklar ve klinik durumlar hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Solunum yetersizlikleri,Hipoksi,Oksijen tedavisi,Aspirasyon pnömonisi,Şok,Emboli,Sepsis,Zehirlenmeler,Akut böbrek yetmezliği,Yoğun Bakımda Nörolojik sorunlar,Koma ve beyin ölümü,Travmalar,Yoğun bakımda sedo-analjezi,Yoğun bakımda kas gevşetici kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Aspirasyon pnömonisi, şok, emboli ve sepsiste temel tedavi yaklaşımlarını hatırlar.
16, 9
A
Akut böbrek yetmezliğinde tedavi yaklaşımlarını sayar.
16, 9
A
Yoğun bakımda gelişen nörolojik sorunlar, yoğun bakımda sedoanaljezi ve kas gevşetici kullanımını tarif eder.
16, 9
A
Koma ve beyin ölümünü tanımlar.
16, 9
A
Yoğun bakımda tedavi edilen travma hastalarına temel yaklaşım yöntemlerini ezberler.
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Solunum yetersizlikleri
2
Hipoksi
3
Oksijen tedavisi
4
Aspirasyon pnömonisi
5
Şok
6
Emboli
7
Sepsis
8
Zehirlenmeler
9
Akut böbrek yetmezliği
10
Yoğun Bakımda Nörolojik sorunlar
11
Koma ve beyin ölümü
12
Travmalar
13
Yoğun bakımda sedo-analjezi
14
Yoğun bakımda kas gevşetici kullanımı
Kaynak
Öğretim Üyelerinin mebis notları
Zeynep Kayhan, Klinik anestezi; Melek Çelik, Teknikerler ve Teknisyenler için Anesteziyoloji
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.