Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİMADS1124700Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin YardımcılarıYok
Dersin Amacıİletişimle ilgili temel kavramları öğretmek, hasta ya da sağlıklı bireylerin bakımında ve kişiler arası ilişkilerde kullanılan iletişim becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan ve iletişimin önemi,İletişimin öğeleri,İletişim çeşitleri,İçimizdeki Ben'ler,Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir,Etkin iletişim teknikleri,İletişim engelleri,İletişim engelleri,Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler,Atılgan davranış,Öfke ve kontrolü,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İletişimle ilgili temel kavramları açıklar.16, 9A
2. Kendisini ifade eder.16, 9A
3. Etkin iletişim tekniklerini açıklar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan ve iletişimin önemiDers notlarının okunması
2İletişimin öğeleriDers notlarının okunması
3İletişim çeşitleriDers notlarının okunması
4İçimizdeki Ben'lerDers notlarının okunması
5Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilirDers notlarının okunması
6Etkin iletişim teknikleriDers notlarının okunması
7İletişim engelleriDers notlarının okunması
8İletişim engelleriDers notlarının okunması
9Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemlerDers notlarının okunması
10Atılgan davranışDers notlarının okunması
11Öfke ve kontrolüDers notlarının okunması
12Özel durumlarda iletişimDers notlarının okunması
13Özel durumlarda iletişimDers notlarının okunması
14Özel durumlarda iletişimDers notlarının okunması
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
Okay A. Sağlık İletişimi, Der’in Yayınları, İstanbul, 2012. Dökmen, Ü. (2004).”İletişim Çatışmaları ve Empati”, Sistem Yayıncılık, 27.Basım, İstanbul Cüceloğlu D. (2002) "Yeniden insan insana", Remzi ofset yayıncılık. Ankara Özcan A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim Terakye G (1998). Hemşirelikte iletişim ve hasta-hemşire ilişkileri Üstün B (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ağız ve Diş Sağlığı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Ağız ve diş sağlığı ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve hasta takip sisteminlerini kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile hasta takip programları ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme326
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı11111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)51
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(51/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİMADS1124700Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersin YardımcılarıYok
Dersin Amacıİletişimle ilgili temel kavramları öğretmek, hasta ya da sağlıklı bireylerin bakımında ve kişiler arası ilişkilerde kullanılan iletişim becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan ve iletişimin önemi,İletişimin öğeleri,İletişim çeşitleri,İçimizdeki Ben'ler,Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir,Etkin iletişim teknikleri,İletişim engelleri,İletişim engelleri,Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler,Atılgan davranış,Öfke ve kontrolü,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İletişimle ilgili temel kavramları açıklar.16, 9A
2. Kendisini ifade eder.16, 9A
3. Etkin iletişim tekniklerini açıklar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan ve iletişimin önemiDers notlarının okunması
2İletişimin öğeleriDers notlarının okunması
3İletişim çeşitleriDers notlarının okunması
4İçimizdeki Ben'lerDers notlarının okunması
5Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilirDers notlarının okunması
6Etkin iletişim teknikleriDers notlarının okunması
7İletişim engelleriDers notlarının okunması
8İletişim engelleriDers notlarının okunması
9Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemlerDers notlarının okunması
10Atılgan davranışDers notlarının okunması
11Öfke ve kontrolüDers notlarının okunması
12Özel durumlarda iletişimDers notlarının okunması
13Özel durumlarda iletişimDers notlarının okunması
14Özel durumlarda iletişimDers notlarının okunması
Kaynak
Ders notu öğrenciye verilecektir.
Okay A. Sağlık İletişimi, Der’in Yayınları, İstanbul, 2012. Dökmen, Ü. (2004).”İletişim Çatışmaları ve Empati”, Sistem Yayıncılık, 27.Basım, İstanbul Cüceloğlu D. (2002) "Yeniden insan insana", Remzi ofset yayıncılık. Ankara Özcan A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim Terakye G (1998). Hemşirelikte iletişim ve hasta-hemşire ilişkileri Üstün B (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ağız ve Diş Sağlığı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Ağız ve diş sağlığı ilgili etik ilke ve kurallarını bilir.
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve hasta takip sisteminlerini kullanır.
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak diş kliniğinin idamesine yardımcı olur; diş tedavisi sırasında asistanlığı yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
6
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile hasta takip programları ve bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:29Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 12:30