Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK MİKROBİYOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hasan SAĞCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri enfeksiyon hastalıklarının epidemiyolojisi,bakterilerin, virusların, mantarların, helmint ve protozoonların insanlarda yaptığı hastalıklar konusunda bilgi sahibi hale getirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Enfeksiyonların epidemiyolojisi,Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar I,Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar II,Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar III,Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar IV,Virüsler ve viral hastalıklar I,Virüsler ve viral hastalıklar II,Mantarlar ve mantar hastalıkları I,Mantarlar ve mantar hastalıkları II,Mantarlar ve mantar hastalıkları III,Protozoon hastalıkları I,Protozoon hastalıkları II,Helmint ve artropod hastalıkları I,Helmint ve artropod hastalıkları II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Enfeksiyonların epidemiyolojisini açıklar | 16, 17, 9 | A |
Bakteriyel enfeksiyon hastalıklarını tanımlar | 16, 17, 9 | A |
Viral enfeksiyon hastalıklarını tanımlar | 16, 17, 9 | A |
Fungal enfeksiyon hastalıklarını tanımlar. | 16, 17, 9 | A |
Paraziter enfeksiyon hastalıklarını tanımlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enfeksiyonların epidemiyolojisi | |
2 | Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar I | |
3 | Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar II | |
4 | Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar III | |
5 | Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar IV | |
6 | Virüsler ve viral hastalıklar I | |
7 | Virüsler ve viral hastalıklar II | |
8 | Mantarlar ve mantar hastalıkları I | |
9 | Mantarlar ve mantar hastalıkları II | |
10 | Mantarlar ve mantar hastalıkları III | |
11 | Protozoon hastalıkları I | |
12 | Protozoon hastalıkları II | |
13 | Helmint ve artropod hastalıkları I | |
14 | Helmint ve artropod hastalıkları II |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY3. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | PY4. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | PY5. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
6 | PY6. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
7 | PY7. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
8 | PY8. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | X | |||||
9 | PY9. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
10 | PY10. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | PY11. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X | |||||
12 | PY12. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
13 | PY13. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
14 | PY14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 6 | 84 | |||
Rehberli Problem Çözme | 3 | 4 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİK MİKROBİYOLOJİ | - | Bahar Dönemi | 2+4 | 4 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Aslıhan DEMİRCAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Hasan SAĞCAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri enfeksiyon hastalıklarının epidemiyolojisi,bakterilerin, virusların, mantarların, helmint ve protozoonların insanlarda yaptığı hastalıklar konusunda bilgi sahibi hale getirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Enfeksiyonların epidemiyolojisi,Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar I,Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar II,Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar III,Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar IV,Virüsler ve viral hastalıklar I,Virüsler ve viral hastalıklar II,Mantarlar ve mantar hastalıkları I,Mantarlar ve mantar hastalıkları II,Mantarlar ve mantar hastalıkları III,Protozoon hastalıkları I,Protozoon hastalıkları II,Helmint ve artropod hastalıkları I,Helmint ve artropod hastalıkları II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Enfeksiyonların epidemiyolojisini açıklar | 16, 17, 9 | A |
Bakteriyel enfeksiyon hastalıklarını tanımlar | 16, 17, 9 | A |
Viral enfeksiyon hastalıklarını tanımlar | 16, 17, 9 | A |
Fungal enfeksiyon hastalıklarını tanımlar. | 16, 17, 9 | A |
Paraziter enfeksiyon hastalıklarını tanımlar. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Enfeksiyonların epidemiyolojisi | |
2 | Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar I | |
3 | Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar II | |
4 | Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar III | |
5 | Bakteriler ve bakteriyel hastalıklar IV | |
6 | Virüsler ve viral hastalıklar I | |
7 | Virüsler ve viral hastalıklar II | |
8 | Mantarlar ve mantar hastalıkları I | |
9 | Mantarlar ve mantar hastalıkları II | |
10 | Mantarlar ve mantar hastalıkları III | |
11 | Protozoon hastalıkları I | |
12 | Protozoon hastalıkları II | |
13 | Helmint ve artropod hastalıkları I | |
14 | Helmint ve artropod hastalıkları II |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | PY3. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | PY4. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | PY5. Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | X | |||||
6 | PY6. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
7 | PY7. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
8 | PY8. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. | X | |||||
9 | PY9. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
10 | PY10. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | PY11. Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. | X | |||||
12 | PY12. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
13 | PY13. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
14 | PY14. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |