Kişiye uygun cam ve çerçeve seçimi yapabilmek, prizmatik reçete analizi yapabilmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimi,Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenme,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı,Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesapları,Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayini,Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajı,Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajı,Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesi,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespiti,Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci, 1. Kişiye uygun gözlük seçimini tanıyabilecektir.
1.1. Yüz şekline uygun çerçeveyi saptar.
1.2. Kişinin kullanım alanlarına uygun optik cam seçimi saptar.
2. Nilör çerçeveyi tanıyabileceklerdir.
2.1. Nilör çerçeveye cam montajını açıklar.
3. Prizmatik reçete analizini açıklayabileceklerdir.
16, 8, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimi
Ön Okuma
2
Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı
Ön Okuma
3
Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenme
Ön Okuma
4
Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı
Ön Okuma
5
Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı
Ön Okuma
6
Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesapları
Ön Okuma
7
Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayini
Ön Okuma
8
Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajı
Ön Okuma
9
Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajı
Ön Okuma
10
Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajı
Ön Okuma
11
Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesi
Ön Okuma
12
Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajı
Ön Okuma
13
Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespiti
Ön Okuma
14
Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılması
Ön Okuma
Kaynak
1) Aksak,E.-Küçüker, T. (2005) Gözlükçülük .Eskişehir
2) Onur Yarar, Erdoğan Özdemir. Temel Optisyenlik, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016, Ankara.
3) Saniye Tekerek. Çözümlü Örneklerle Optisyenlik, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022, Ankara.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
5
70
Ders Saati
0
0
0
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
14
5
70
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
12
5
60
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
10
5
50
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
30
30
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
50
50
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
370
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(370/30)
12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
OPTİSYENLİK II
-
Güz Dönemi
2+3
3,5
12
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Öğr.Gör. Hüseyin DEMİR
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Muammer ÇEVİK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Kişiye uygun cam ve çerçeve seçimi yapabilmek, prizmatik reçete analizi yapabilmek
Dersin İçeriği
Bu ders; Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimi,Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenme,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı,Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesapları,Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayini,Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajı,Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajı,Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesi,Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajı,Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespiti,Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci, 1. Kişiye uygun gözlük seçimini tanıyabilecektir.
1.1. Yüz şekline uygun çerçeveyi saptar.
1.2. Kişinin kullanım alanlarına uygun optik cam seçimi saptar.
2. Nilör çerçeveyi tanıyabileceklerdir.
2.1. Nilör çerçeveye cam montajını açıklar.
3. Prizmatik reçete analizini açıklayabileceklerdir.
16, 8, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Yüz tipine uygun optik cam çerçeve seçimi
Ön Okuma
2
Pupillalar arası mesafe ve montaj yüksekliğine uygun tam çerçeveye organik cam montajı
Ön Okuma
3
Pupillametre ile pupilla ölçüsü alma, nilör kanal açma makinesini kullanmayı öğrenme
Ön Okuma
4
Pupillametre ile pupilla ölçüsü alarak nilör çerçeveye organik cam montajı
Ön Okuma
5
Reçetede belirtilen pupilla verilerine uygun nilör çerçeveye organik cam montajı
Ön Okuma
6
Prizmatik etkiyi öğrenme, prizma taban yönü tespiti ve desantrasyon miktarı hesapları
Ön Okuma
7
Prizmatik reçete analizi, optik merkezin desantrasyon miktarı ve taban yönü tayini
Ön Okuma
8
Prizmatik reçeteye uygun tam çerçeve organik cam montajı
Ön Okuma
9
Prizmatik reçeteye uygun nilör çerçeve organik cam montajı
Ön Okuma
10
Optik merkezin desantre edilerek nilör çerçeveye organik cam montajı
Ön Okuma
11
Montajı yapılmış olan gözlük üzerinde oluşan prizmatik etki ve taban yönünün tespit edilmesi
Ön Okuma
12
Pupillametre ile pupilla ölçüsü alınarak nilör çerçeveye organik cam montajı
Ön Okuma
13
Montajı yapılan nilör çerçeve üzerinde optik merkezin dışındaki yerlerde prizma taban yönü tespiti
Ön Okuma
14
Prizmatik lens sipariş prosedürü, lensin diyoptrik gücünün varsa aksının ölçülmesi, prizma diyoptrisi ve taban yönüne uygun camın çerçeveye montajının yapılması
Ön Okuma
Kaynak
1) Aksak,E.-Küçüker, T. (2005) Gözlükçülük .Eskişehir
2) Onur Yarar, Erdoğan Özdemir. Temel Optisyenlik, Güneş Tıp Kitabevleri, 2016, Ankara.
3) Saniye Tekerek. Çözümlü Örneklerle Optisyenlik, Nobel Akademik Yayıncılık, 2022, Ankara.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Optisyenlik alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Optisyenlik alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
X
4
Optisyenlik alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Optisyenlik alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Satış alanının gerektirdiği iletişim becerilerini kullanır.
7
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
8
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.