Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL ODYOMETRİK TESTLER | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Odyometrik testleri ve uygulanışlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı,Saf ses odyometri test teknikleri - I,Saf ses odyometri test teknikleri - II,Konuşma odyometrisi test teknikleri,Saf ses odyometrisinde maskeleme - I,Saf ses odyometrisinde maskeleme - II,Konuşma odyometrisinde maskeleme - I,Konuşma odyometrisinde maskeleme - II,Akustik immitansmetri test cihazı,Akustik immitansmetri test parametreleri,Akustik refleks eşiği,İşitme kayıpları,İşitme kayıplarında odyometrik test sonuçları - I,İşitme kayıplarında odyometrik test sonuçları - II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Odyolojik ekipmanların çalışma prensiplerini ve temel özelliklerin tanımlar. | 16, 9 | A |
Saf ses ve konuşma odyometrisini yorumlar. | 16, 9 | A |
Akustik immitansmetri testini yorumlar. | 16, 9 | A |
Kulağın anatomik yapısını temel olarak anlatır. | 16, 9 | A |
İşitme kayıplarının derecelerini ve tiplerini sıralar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı | Ön hazırlık yok |
2 | Saf ses odyometri test teknikleri - I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Saf ses odyometri test teknikleri - II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Konuşma odyometrisi test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Saf ses odyometrisinde maskeleme - I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Saf ses odyometrisinde maskeleme - II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Konuşma odyometrisinde maskeleme - I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Konuşma odyometrisinde maskeleme - II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Akustik immitansmetri test cihazı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Akustik immitansmetri test parametreleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Akustik refleks eşiği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İşitme kayıplarında odyometrik test sonuçları - I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | İşitme kayıplarında odyometrik test sonuçları - II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 28 | 56 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 27 | 27 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 171 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(171/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL ODYOMETRİK TESTLER | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şeyma Tuğba ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Odyometrik testleri ve uygulanışlarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı,Saf ses odyometri test teknikleri - I,Saf ses odyometri test teknikleri - II,Konuşma odyometrisi test teknikleri,Saf ses odyometrisinde maskeleme - I,Saf ses odyometrisinde maskeleme - II,Konuşma odyometrisinde maskeleme - I,Konuşma odyometrisinde maskeleme - II,Akustik immitansmetri test cihazı,Akustik immitansmetri test parametreleri,Akustik refleks eşiği,İşitme kayıpları,İşitme kayıplarında odyometrik test sonuçları - I,İşitme kayıplarında odyometrik test sonuçları - II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Odyolojik ekipmanların çalışma prensiplerini ve temel özelliklerin tanımlar. | 16, 9 | A |
Saf ses ve konuşma odyometrisini yorumlar. | 16, 9 | A |
Akustik immitansmetri testini yorumlar. | 16, 9 | A |
Kulağın anatomik yapısını temel olarak anlatır. | 16, 9 | A |
İşitme kayıplarının derecelerini ve tiplerini sıralar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel odyolojik değerlendirme ekipmanı | Ön hazırlık yok |
2 | Saf ses odyometri test teknikleri - I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Saf ses odyometri test teknikleri - II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Konuşma odyometrisi test teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Saf ses odyometrisinde maskeleme - I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | Saf ses odyometrisinde maskeleme - II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Konuşma odyometrisinde maskeleme - I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Konuşma odyometrisinde maskeleme - II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Akustik immitansmetri test cihazı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Akustik immitansmetri test parametreleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Akustik refleks eşiği | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | İşitme kayıpları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | İşitme kayıplarında odyometrik test sonuçları - I | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | İşitme kayıplarında odyometrik test sonuçları - II | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Temel Odyoloji, Editör:Erol Belgin ve Sanem Şahlı, Güven Kitabevi, 2014. 2) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 1 ve 2, 2013. 4) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009 3) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 5) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Editör: C.Koç Güneş Kitabevi, 2004. 7) Handbook of Clinical Audiology,Editör: Katz Jack, 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |