Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLK VE ACİL YARDIMDA MESLEKİ UYGULAMA I | İAY2163330 | Güz Dönemi | 2+10 | 7 | 14 |
Ders Programı | Pazartesi 08:00-08:45 Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye mesleki uygulama alanlarıyla ilgili teknik beceriyi kazandırmak. Öğrenci acil servis, 112 ambulanslarında haftada 10 saat olacak şekilde staja çıkacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri,, Uygulama alanlarını tanımak,,Enfeksiyon kontrol yöntemlerini uygulamak,,Dezenfeksiyon,Hasta veya yaralıya mesane kateterizasyonu uygulamak,,Şokta acil bakım uygulamak,,Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek.,Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek, Hasta veya yaralıyı kurtarma/ çıkarma teknikleri,Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri,Özellikli travma vakalarına acil bakım uygulamak,,Ambulansı tanımak,Ambulansı kullanıma hazır tutmak,,Ambulans sürüş tekniklerini öğrenmek/uygulamak.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hasta ve yaralının uygun pozisyonunu saptar. | 16, 6, 9 | A |
Hata ve yaralıya uygun kurtarma ve taşıma tekniklerini tanımlar. | 16, 6, 9 | A |
Hasta bireye mesane kateterizasyonunu anlatır. | 16, 6, 9 | A |
Enfeksiyon kontrol yöntemlerini sıralar. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Uygulama alanlarını tanımak, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Enfeksiyon kontrol yöntemlerini uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
4 | Dezenfeksiyon | Ders sunularına çalışmak |
5 | Hasta veya yaralıya mesane kateterizasyonu uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
6 | Şokta acil bakım uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek. | Ders sunularına çalışmak |
8 | Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek | Ders sunularına çalışmak |
9 | Hasta veya yaralıyı kurtarma/ çıkarma teknikleri | Ders sunularına çalışmak |
10 | Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri | Ders sunularına çalışmak |
11 | Özellikli travma vakalarına acil bakım uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
12 | Ambulansı tanımak | Ders sunularına çalışmak |
13 | Ambulansı kullanıma hazır tutmak, | Ders sunularına çalışmak |
14 | Ambulans sürüş tekniklerini öğrenmek/uygulamak. | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Power Point sunumları |
Acil servis, 112 ambulans stajları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 12 | 168 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 40 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 15 | 30 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 408 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(408/30) | 14 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLK VE ACİL YARDIMDA MESLEKİ UYGULAMA I | İAY2163330 | Güz Dönemi | 2+10 | 7 | 14 |
Ders Programı | Pazartesi 08:00-08:45 Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 Perşembe 14:30-15:15 Perşembe 15:30-16:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Nurcan OKCUOGLU TOSUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrenciye mesleki uygulama alanlarıyla ilgili teknik beceriyi kazandırmak. Öğrenci acil servis, 112 ambulanslarında haftada 10 saat olacak şekilde staja çıkacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri,, Uygulama alanlarını tanımak,,Enfeksiyon kontrol yöntemlerini uygulamak,,Dezenfeksiyon,Hasta veya yaralıya mesane kateterizasyonu uygulamak,,Şokta acil bakım uygulamak,,Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek.,Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek, Hasta veya yaralıyı kurtarma/ çıkarma teknikleri,Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri,Özellikli travma vakalarına acil bakım uygulamak,,Ambulansı tanımak,Ambulansı kullanıma hazır tutmak,,Ambulans sürüş tekniklerini öğrenmek/uygulamak.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hasta ve yaralının uygun pozisyonunu saptar. | 16, 6, 9 | A |
Hata ve yaralıya uygun kurtarma ve taşıma tekniklerini tanımlar. | 16, 6, 9 | A |
Hasta bireye mesane kateterizasyonunu anlatır. | 16, 6, 9 | A |
Enfeksiyon kontrol yöntemlerini sıralar. | 16, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı, giriş, amaç ve öğrenim hedefleri, | Ders sunularına çalışmak |
2 | Uygulama alanlarını tanımak, | Ders sunularına çalışmak |
3 | Enfeksiyon kontrol yöntemlerini uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
4 | Dezenfeksiyon | Ders sunularına çalışmak |
5 | Hasta veya yaralıya mesane kateterizasyonu uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
6 | Şokta acil bakım uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
7 | Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek. | Ders sunularına çalışmak |
8 | Hasta veya yaralının durumlarına uygun pozisyon vermek | Ders sunularına çalışmak |
9 | Hasta veya yaralıyı kurtarma/ çıkarma teknikleri | Ders sunularına çalışmak |
10 | Hasta ve yaralıları taşıma teknikleri | Ders sunularına çalışmak |
11 | Özellikli travma vakalarına acil bakım uygulamak, | Ders sunularına çalışmak |
12 | Ambulansı tanımak | Ders sunularına çalışmak |
13 | Ambulansı kullanıma hazır tutmak, | Ders sunularına çalışmak |
14 | Ambulans sürüş tekniklerini öğrenmek/uygulamak. | Ders sunularına çalışmak |
Kaynak |
Power Point sunumları |
Acil servis, 112 ambulans stajları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |