Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAZA VE AFET YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA |
Dersin Yardımcıları | Powerpoint, eğitmen notları |
Dersin Amacı | Öğrenciler afet ve kazalara yönelik önlem alma, risklerin azaltılması ve afet ya da kaza durumunda müdahalede önemli basamaklara yönelik bilgi sahibi olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Afet yönetimiyle ilgili temel kavramlar,Acil sağlık hizmetleri sistemleri ,Acil sağlık hukuku ve etik ,Afetlerde iletişim ve dökümantasyon ,Yaralanmanın önlenmesi ve hastanın değerlendirilmesi ,Tıbbi aciller ve yaklaşım- I,tıbbi aciller ve yaklaşım II,Travma kinetiği ve kanamalar ,Travma ve yanıklı hastaya yaklaşım ,Tıbbi Nakil operasyonları ,Olay yeri yönetimi ve triyaj ,Ekip çalışması ,Temel tıbbi uygulamalar ,KBRN ve adli alan Farkındalığı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kaza ve Afetlerde yaşanabilecek tıbbi acilleri sıralar. | 16, 9 | A |
Takım çalışmasının önemini kendi cümleleriyle anlatır. | 16, 9 | A |
Kaza ve Afetlerde güvenli olay yerini tasvir eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afet yönetimiyle ilgili temel kavramlar | Ders sunularına çalışmak. |
2 | Acil sağlık hizmetleri sistemleri | Ders sunularına çalışmak. |
3 | Acil sağlık hukuku ve etik | Ders sunularına çalışmak. |
4 | Afetlerde iletişim ve dökümantasyon | Ders sunularına çalışmak. |
5 | Yaralanmanın önlenmesi ve hastanın değerlendirilmesi | Ders sunularına çalışmak. |
6 | Tıbbi aciller ve yaklaşım- I | Ders sunularına çalışmak. |
7 | tıbbi aciller ve yaklaşım II | Ders sunularına çalışmak. |
8 | Travma kinetiği ve kanamalar | Ders sunularına çalışmak. |
9 | Travma ve yanıklı hastaya yaklaşım | Ders sunularına çalışmak. |
10 | Tıbbi Nakil operasyonları | Ders sunularına çalışmak. |
11 | Olay yeri yönetimi ve triyaj | Ders sunularına çalışmak. |
12 | Ekip çalışması | Ders sunularına çalışmak. |
13 | Temel tıbbi uygulamalar | Ders sunularına çalışmak. |
14 | KBRN ve adli alan Farkındalığı | Ders sunularına çalışmak. |
Kaynak |
Power Point sunum dosyaları |
Kadıoğlu M. Afet Yönetimi, Marmara Belediyeler Birliği Yayını, 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 2 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 1 | 14 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 40 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 1 | 14 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 7 | 2 | 14 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 225 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(225/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAZA VE AFET YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Arzu GÜNEŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Belçim EDE SARIKAYA |
Dersin Yardımcıları | Powerpoint, eğitmen notları |
Dersin Amacı | Öğrenciler afet ve kazalara yönelik önlem alma, risklerin azaltılması ve afet ya da kaza durumunda müdahalede önemli basamaklara yönelik bilgi sahibi olacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Afet yönetimiyle ilgili temel kavramlar,Acil sağlık hizmetleri sistemleri ,Acil sağlık hukuku ve etik ,Afetlerde iletişim ve dökümantasyon ,Yaralanmanın önlenmesi ve hastanın değerlendirilmesi ,Tıbbi aciller ve yaklaşım- I,tıbbi aciller ve yaklaşım II,Travma kinetiği ve kanamalar ,Travma ve yanıklı hastaya yaklaşım ,Tıbbi Nakil operasyonları ,Olay yeri yönetimi ve triyaj ,Ekip çalışması ,Temel tıbbi uygulamalar ,KBRN ve adli alan Farkındalığı ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kaza ve Afetlerde yaşanabilecek tıbbi acilleri sıralar. | 16, 9 | A |
Takım çalışmasının önemini kendi cümleleriyle anlatır. | 16, 9 | A |
Kaza ve Afetlerde güvenli olay yerini tasvir eder. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afet yönetimiyle ilgili temel kavramlar | Ders sunularına çalışmak. |
2 | Acil sağlık hizmetleri sistemleri | Ders sunularına çalışmak. |
3 | Acil sağlık hukuku ve etik | Ders sunularına çalışmak. |
4 | Afetlerde iletişim ve dökümantasyon | Ders sunularına çalışmak. |
5 | Yaralanmanın önlenmesi ve hastanın değerlendirilmesi | Ders sunularına çalışmak. |
6 | Tıbbi aciller ve yaklaşım- I | Ders sunularına çalışmak. |
7 | tıbbi aciller ve yaklaşım II | Ders sunularına çalışmak. |
8 | Travma kinetiği ve kanamalar | Ders sunularına çalışmak. |
9 | Travma ve yanıklı hastaya yaklaşım | Ders sunularına çalışmak. |
10 | Tıbbi Nakil operasyonları | Ders sunularına çalışmak. |
11 | Olay yeri yönetimi ve triyaj | Ders sunularına çalışmak. |
12 | Ekip çalışması | Ders sunularına çalışmak. |
13 | Temel tıbbi uygulamalar | Ders sunularına çalışmak. |
14 | KBRN ve adli alan Farkındalığı | Ders sunularına çalışmak. |
Kaynak |
Power Point sunum dosyaları |
Kadıoğlu M. Afet Yönetimi, Marmara Belediyeler Birliği Yayını, 2011 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallarını bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | X | |||||
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |