Hizmet, eğitim, araştırma ve mesleki gelişim konusunda doğru model oluşturan, etik prensiplere bağlı olarak elektroterapi modalitelerini kullanabilen, gerektiğinde hekim ve fizyoterapiste danışarak tedaviye katkı sağlayan "fizyoterapi teknikeri " yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Klinik Uygulama Dersinin Amaçları, Klinik Uygulamada Temel Hedefler,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Karpal Tünel Sendromu,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Lumbago,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Gonoartroz,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Ankilozan Spondilit,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Spina Bifida,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Rotator Cuff Sendromu,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Medial Epikondilit,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Tortikollis ,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Spastik Dipleji,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Servikal Disk Hernisi,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Menisküs Yırtığı ,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Humerus distal uç kırığı postop,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-İmpingement Sendromu; konularını içermektedir.
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Klinik Uygulama Dersinin Amaçları, Klinik Uygulamada Temel Hedefler
Mebis notları
2
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Karpal Tünel Sendromu
Mebis notları
3
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Lumbago
Mebis notları
4
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Gonoartroz
Mebis notları
5
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Ankilozan Spondilit
Mebis notları
6
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Spina Bifida
Mebis notları
7
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Rotator Cuff Sendromu
Mebis notları
8
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Medial Epikondilit
Mebis notları
9
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Tortikollis
Mebis notları
10
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Spastik Dipleji
Mebis notları
11
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Servikal Disk Hernisi
Mebis notları
12
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Menisküs Yırtığı
Mebis notları
13
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Humerus distal uç kırığı postop
Mebis notları
14
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-İmpingement Sendromu
Mebis notları
Kaynak
-Tüm uygulamalar, klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Hastaneler Kompleksi'nde gerçekleştirilmektedir. -Fizyoterapi Teknikerleri için Fizyoterapiye Giriş, Nobel Tıp Kitabevi, 2017
-Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi, İstanbul Tıp Kitabevleri, 2020
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
22
308
Rehberli Problem Çözme
14
10
140
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
4
20
80
Toplam İş Yükü (Saat)
598
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(598/30)
20
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KLİNİK UYGULAMA I
-
Güz Dönemi
2+20
12
20
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Mehmet Salih TAN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Sümeyye TUNÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Hizmet, eğitim, araştırma ve mesleki gelişim konusunda doğru model oluşturan, etik prensiplere bağlı olarak elektroterapi modalitelerini kullanabilen, gerektiğinde hekim ve fizyoterapiste danışarak tedaviye katkı sağlayan "fizyoterapi teknikeri " yetiştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Klinik Uygulama Dersinin Amaçları, Klinik Uygulamada Temel Hedefler,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Karpal Tünel Sendromu,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Lumbago,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Gonoartroz,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Ankilozan Spondilit,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Spina Bifida,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Rotator Cuff Sendromu,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Medial Epikondilit,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Tortikollis ,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Spastik Dipleji,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Servikal Disk Hernisi,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Menisküs Yırtığı ,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Humerus distal uç kırığı postop,Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-İmpingement Sendromu; konularını içermektedir.
10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Klinik Uygulama Dersinin Amaçları, Klinik Uygulamada Temel Hedefler
Mebis notları
2
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Karpal Tünel Sendromu
Mebis notları
3
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Lumbago
Mebis notları
4
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması- Gonoartroz
Mebis notları
5
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Ankilozan Spondilit
Mebis notları
6
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Spina Bifida
Mebis notları
7
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Rotator Cuff Sendromu
Mebis notları
8
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Medial Epikondilit
Mebis notları
9
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Tortikollis
Mebis notları
10
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Spastik Dipleji
Mebis notları
11
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Servikal Disk Hernisi
Mebis notları
12
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Menisküs Yırtığı
Mebis notları
13
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-Humerus distal uç kırığı postop
Mebis notları
14
Elektroterapi ünitelerinde hastaların değerlendirilmesi ve uygun tedavinin uygulanması-İmpingement Sendromu
Mebis notları
Kaynak
-Tüm uygulamalar, klinik uygulama yürütücüsü gözetiminde İstanbul Medipol Üniversitesi Hastaneler Kompleksi'nde gerçekleştirilmektedir. -Fizyoterapi Teknikerleri için Fizyoterapiye Giriş, Nobel Tıp Kitabevi, 2017
-Fiziksel Modaliteler ve Elektroterapi, İstanbul Tıp Kitabevleri, 2020
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.