Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Pelin VURAL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Feyza DOĞAN ÖZDAMAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi teknikleri ve uygulama yöntemlerini tanıtmak,fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumlulukları tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Fizyoterapideki genel tanımlar ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanları,2. Fizyoterapi teknikerinin sağlık personeli ve hasta ilişkileri,3. Fizyoterapide etik prensipler,Fizyoterapi teknikerlerinin görev ve sorumlulukları,ekip çalışması,4. Termal ajanlar Soğuk yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması,5. Termal ajanlar Sıcak yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması,6. Parafin, Sauna, Buhar banyoları fizyolojik etkileri,7. Hidroterapi tanımı,uygulama yöntemleri,etkileri,8 .Hidroterapide değerlendirme testleri ve değişik uygulama yöntemleri,9. Hidroterapi yöntemi seçimi ve uygulama farklılıkları,10.Aquaterapi ve Aquajogging uygulamaları,11.Uygulama teknikleri,12.Uygulama merkezleri, ülkemizde ve yurtdışında Fizyoterapi uygulamaları,13.Vaka çalışması,14.Traksiyon,etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapi konseptleri tartışır.16, 9A, C
Fizyoterapi alanında uygulamaları tanır.16, 9A, C
Fizyoterapi teknikerliği mesleğini ve sorumluluklarını tanımlar.16, 9A, C
Fizyoterapide etik prensipleri ve diğer sağlık meslekleri ile fizyoterapi teknikerliğini tartışır.16, 9A, C
Fizyoterapi uygulamalarında ekip çalışmasına dahil olur.16, 9A, C
Fizyoterapi teknikerliği görevlerini açıklar.16, 9A, C
Hasta-tekniker ilişkisinde etik prensipleri tanımlar.16, 9A, C
Hasta yakınları ile iletişimin özelliklerini tanımlar.16, 9A, C
Sıcak ve Soğuk su uygulamasının fiziksel ve fizyolojik etkilerini,nemli sıcaklık uygulamalarını örnekler.16, 9A, C
Hemodinamik etkileri ayırt eder.16, 9A, C
Farklı su uygulama yöntemlerini tanımlar.16, 9A, C
Sıcaklık yastıkları,fizyolojik etkileri ve uygulamasını tanımlar.16, 9A, C
Parafin,Sauna ,Buhar banyosunu ayırt eder.16, 9A, C
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Fizyoterapideki genel tanımlar ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanlarıMebis notları
22. Fizyoterapi teknikerinin sağlık personeli ve hasta ilişkileriMebis notları
33. Fizyoterapide etik prensipler,Fizyoterapi teknikerlerinin görev ve sorumlulukları,ekip çalışmasıMebis notları
44. Termal ajanlar Soğuk yöntemleri ve hastalıklarda kullanılmasıMebis notları
55. Termal ajanlar Sıcak yöntemleri ve hastalıklarda kullanılmasıMebis notları
66. Parafin, Sauna, Buhar banyoları fizyolojik etkileriMebis notları
77. Hidroterapi tanımı,uygulama yöntemleri,etkileriMebis notları
88 .Hidroterapide değerlendirme testleri ve değişik uygulama yöntemleriMebis notları
99. Hidroterapi yöntemi seçimi ve uygulama farklılıklarıMebis notları
1010.Aquaterapi ve Aquajogging uygulamalarıMebis notları
1111.Uygulama teknikleriMebis notları
1212.Uygulama merkezleri, ülkemizde ve yurtdışında Fizyoterapi uygulamalarıMebis notları
1313.Vaka çalışmasıMebis notları
1414.Traksiyon,etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonlarıMebis notları
Kaynak
Mebis notları
1. Michael.a.Pagliarulo’Introduction To Physical Therapy’,Elsever,2007

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)82
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ I-Güz Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Pelin VURAL
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Feyza DOĞAN ÖZDAMAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi teknikleri ve uygulama yöntemlerini tanıtmak,fizyoterapi teknikerinin görev ve sorumlulukları tartışmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Fizyoterapideki genel tanımlar ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanları,2. Fizyoterapi teknikerinin sağlık personeli ve hasta ilişkileri,3. Fizyoterapide etik prensipler,Fizyoterapi teknikerlerinin görev ve sorumlulukları,ekip çalışması,4. Termal ajanlar Soğuk yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması,5. Termal ajanlar Sıcak yöntemleri ve hastalıklarda kullanılması,6. Parafin, Sauna, Buhar banyoları fizyolojik etkileri,7. Hidroterapi tanımı,uygulama yöntemleri,etkileri,8 .Hidroterapide değerlendirme testleri ve değişik uygulama yöntemleri,9. Hidroterapi yöntemi seçimi ve uygulama farklılıkları,10.Aquaterapi ve Aquajogging uygulamaları,11.Uygulama teknikleri,12.Uygulama merkezleri, ülkemizde ve yurtdışında Fizyoterapi uygulamaları,13.Vaka çalışması,14.Traksiyon,etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapi konseptleri tartışır.16, 9A, C
Fizyoterapi alanında uygulamaları tanır.16, 9A, C
Fizyoterapi teknikerliği mesleğini ve sorumluluklarını tanımlar.16, 9A, C
Fizyoterapide etik prensipleri ve diğer sağlık meslekleri ile fizyoterapi teknikerliğini tartışır.16, 9A, C
Fizyoterapi uygulamalarında ekip çalışmasına dahil olur.16, 9A, C
Fizyoterapi teknikerliği görevlerini açıklar.16, 9A, C
Hasta-tekniker ilişkisinde etik prensipleri tanımlar.16, 9A, C
Hasta yakınları ile iletişimin özelliklerini tanımlar.16, 9A, C
Sıcak ve Soğuk su uygulamasının fiziksel ve fizyolojik etkilerini,nemli sıcaklık uygulamalarını örnekler.16, 9A, C
Hemodinamik etkileri ayırt eder.16, 9A, C
Farklı su uygulama yöntemlerini tanımlar.16, 9A, C
Sıcaklık yastıkları,fizyolojik etkileri ve uygulamasını tanımlar.16, 9A, C
Parafin,Sauna ,Buhar banyosunu ayırt eder.16, 9A, C
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Fizyoterapideki genel tanımlar ve Fizyoterapi teknikerlerinin çalışma alanlarıMebis notları
22. Fizyoterapi teknikerinin sağlık personeli ve hasta ilişkileriMebis notları
33. Fizyoterapide etik prensipler,Fizyoterapi teknikerlerinin görev ve sorumlulukları,ekip çalışmasıMebis notları
44. Termal ajanlar Soğuk yöntemleri ve hastalıklarda kullanılmasıMebis notları
55. Termal ajanlar Sıcak yöntemleri ve hastalıklarda kullanılmasıMebis notları
66. Parafin, Sauna, Buhar banyoları fizyolojik etkileriMebis notları
77. Hidroterapi tanımı,uygulama yöntemleri,etkileriMebis notları
88 .Hidroterapide değerlendirme testleri ve değişik uygulama yöntemleriMebis notları
99. Hidroterapi yöntemi seçimi ve uygulama farklılıklarıMebis notları
1010.Aquaterapi ve Aquajogging uygulamalarıMebis notları
1111.Uygulama teknikleriMebis notları
1212.Uygulama merkezleri, ülkemizde ve yurtdışında Fizyoterapi uygulamalarıMebis notları
1313.Vaka çalışmasıMebis notları
1414.Traksiyon,etkileri, endikasyon ve kontraendikasyonlarıMebis notları
Kaynak
Mebis notları
1. Michael.a.Pagliarulo’Introduction To Physical Therapy’,Elsever,2007

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
3
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
4
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
5
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
6
Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp sözel ve yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder.
X
7
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir.
X
8
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere elektroterapi programını uygulama bilgisine sahiptir.
X
9
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:15Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 14:48