Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL FİZYOLOJİ | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Arda KEBAPCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını ve bu işlevsel süreçlerin birbirleri ile ilişkilerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji,2. Hücre Fizyolojisi,3. Sinir ve Kas Fizyolojisi,4. Kan Fizyolojisi,5. Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 1: Kalp,6. Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 2: Dolaşım,7. Solunum Sistemi Fizyolojisi,8. Boşaltım Sistemi Fizyolojisi ve Anatomisi,9. Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi,10. Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi,11. Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi,12. Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi,13. Endokrin Sistem Fizyolojisi,14. Üreme Sistemi Fizyolojisi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hücre ve organ sistemlerinin işlevsel mekanizmalarını, birbirleri ile ilişkilerini ve vücuttaki fizyolojik kontrol mekanizmalarını açıklayabilmesi | 1, 2 | |
2. Sağlıklı durumda vücut işlevlerin nasıl gerçekleştiğini ve patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problemler olduğunu örneklerle açıklayabilmesi | 1, 2 | |
3. Hücre membranının yapısını ve görevlerini, kas tiplerinde kasılma mekanizmalarını tanımlayabilmesi | 1, 2 | |
4. Kanın özellikleri ve kan hücrelerinin görevlerini, hemostaz, koagülasyon ve bağışıklık mekanizmalarını tanımlayabilmesi | 1, 2 | |
5. Kalbin pompalama işlevini, kalp faaliyetlerinin ve dolaşımın düzenlenmesi ile ilgili fizyolojik mekanizmaları açıklayabilmesi | 1, 2 | |
6. Solunumun fizyolojik mekanizmasını ve düzenlenmesini, kanda oksijen ve karbondioksitin taşınma yolları ile ilgili süreçleri açıklayabilmesi | 1, 2 | |
7. Böbreğin görevlerini, idrarın oluşum mekanizmasını, sıvı-elektrolit ve asit-baz dengesinin düzenlenmesinde yer alan temel mekanizmaları tanımlayabilmesi | 1, 2 | |
8. Gastrointestinal kanalda besinlerin sindirim ve emilimi ile ilgili gerçekleşen olayları ve sindirim enzim/hormonlarının işlevlerini ayırt edebilmesi | 1, 2 | |
9. Nöronların ve sinapsların özelliklerini, merkezi ve periferik sinir sisteminin işlevsel yapısını ve fonksiyonlarını açıklayabilmesi | 1, 2 | |
10. Endokrin bezlerin ve hormonların fonksiyonlarını, hormonların az veya çok salgılanmaları durumunda meydana gelen işlev bozukluklarını tanımlayabilmesi | 1, 2 |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji | Ders Notları |
2 | 2. Hücre Fizyolojisi | Ders Notları |
3 | 3. Sinir ve Kas Fizyolojisi | Ders Notları |
4 | 4. Kan Fizyolojisi | Ders Notları |
5 | 5. Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 1: Kalp | Ders Notları |
6 | 6. Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 2: Dolaşım | Ders Notları |
7 | 7. Solunum Sistemi Fizyolojisi | Ders Notları |
8 | 8. Boşaltım Sistemi Fizyolojisi ve Anatomisi | Ders Notları |
9 | 9. Gastrointestinal Sistem Fizyolojisi | Ders Notları |
10 | 10. Sinir Sistemi Fizyolojisi 1: Sinir Sistemine Giriş ve Merkezi Sinir Sistemi | Ders Notları |
11 | 11. Sinir Sistemi Fizyolojisi 2: Periferik Sinir Sistemi | Ders Notları |
12 | 12. Sinir Sistemi Fizyolojisi 3: Duyu Fizyolojisi | Ders Notları |
13 | 13. Endokrin Sistem Fizyolojisi | Ders Notları |
14 | 14. Üreme Sistemi Fizyolojisi | Ders Notları |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1. Prof. Dr. Levent Ertuğrul, Fizyoloji, Akademi Basın ve Yayıncılık, 2.Baskı (2012) 2. Arthur C. Guyton, John E. Hall, Tıbbi Fizyoloji, Nobel Tıp Kitabevleri, 11.Baskı (2007) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |