Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Emin AVANAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİletişimle ilgili temel kavramları öğretmek, hasta ya da sağlıklı bireylerin bakımında ve kişiler arası ilişkilerde kullanılan iletişim becerilerini geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; İnsan ve iletişimin önemi,İletişimin öğeleri,İletişim çeşitleri,İçimizdeki Ben'ler,Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir,Etkin iletişim teknikleri,İletişim engelleri,İletişim engelleri,9.Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler,Asertiv davranış,Öfke ve kontrolü,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İletişimle ilgili temel kavramları açıklayabilecektir.1, 2, 3A
2. Kendini tanımlayabilecektir.1, 2A
3. Etkin iletişim tekniklerini açıklayabilecektir.1, 2A
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İnsan ve iletişimin önemiDers notu öğrenciye verilecektir.
2İletişimin öğeleriDers notu öğrenciye verilecektir.
3İletişim çeşitleriDers notu öğrenciye verilecektir.
4İçimizdeki Ben'lerDers notu öğrenciye verilecektir.
5Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilirDers notu öğrenciye verilecektir.
6Etkin iletişim teknikleriDers notu öğrenciye verilecektir.
7İletişim engelleriDers notu öğrenciye verilecektir.
8İletişim engelleriDers notu öğrenciye verilecektir.
99.Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemlerDers notu öğrenciye verilecektir.
10Asertiv davranışDers notu öğrenciye verilecektir.
11Öfke ve kontrolüDers notu öğrenciye verilecektir.
12Özel durumlarda iletişimDers notu öğrenciye verilecektir.
13Özel durumlarda iletişimDers notu öğrenciye verilecektir.
14Özel durumlarda iletişimDers notu öğrenciye verilecektir.
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
Öztürk MO, Uluşahin A(2014). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları Olcay Ç, Engin E (2014). Ruh Sağlığı ve Hatalıkları Hemşireliği Taşkın L. (2005). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği Özcan A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim Terakye G (1998). Hemşirelikte iletişim ve hasta-hemşire ilişkileri Kum N (2000). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı Üstün B (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
0
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu