Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK HİZMETLERİNDE İLETİŞİM | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Çağla ÖZGÖREN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Emin AVANAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişimle ilgili temel kavramları öğretmek, hasta ya da sağlıklı bireylerin bakımında ve kişiler arası ilişkilerde kullanılan iletişim becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İnsan ve iletişimin önemi,İletişimin öğeleri,İletişim çeşitleri,İçimizdeki Ben'ler,Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir,Etkin iletişim teknikleri,İletişim engelleri,İletişim engelleri,9.Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler,Asertiv davranış,Öfke ve kontrolü,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim,Özel durumlarda iletişim; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. İletişimle ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 1, 2, 3 | A |
2. Kendini tanımlayabilecektir. | 1, 2 | A |
3. Etkin iletişim tekniklerini açıklayabilecektir. | 1, 2 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İnsan ve iletişimin önemi | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
2 | İletişimin öğeleri | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
3 | İletişim çeşitleri | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
4 | İçimizdeki Ben'ler | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
5 | Etkin iletişim nasıl gerçekleşebilir | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
6 | Etkin iletişim teknikleri | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
7 | İletişim engelleri | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
8 | İletişim engelleri | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
9 | 9.Anksiyete-stres-başaçıkma yöntemler | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
10 | Asertiv davranış | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
11 | Öfke ve kontrolü | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
12 | Özel durumlarda iletişim | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
13 | Özel durumlarda iletişim | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
14 | Özel durumlarda iletişim | Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
Öztürk MO, Uluşahin A(2014). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları Olcay Ç, Engin E (2014). Ruh Sağlığı ve Hatalıkları Hemşireliği Taşkın L. (2005). Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği Özcan A. (2006). Hemşire Hasta İlişkisi ve İletişim Terakye G (1998). Hemşirelikte iletişim ve hasta-hemşire ilişkileri Kum N (2000). Psikiyatri Hemşireliği El Kitabı Üstün B (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |