Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YAŞLI BAKIM İLKE VE ESASLARI I2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem BOZTAŞ ELVERİŞLİ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Feyza DOĞAN ÖZDAMAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYaşlılık, yaşlanma ile ilişkili fizyolojik, sosyal ve yaşamsal değişimler ve tedavi yaklaşımlarını öğrenme
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar,Yaşlanma teorileri,Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sorunlar,Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri,Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları,Yaşlıda yaşam bulguları,Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar,Yaşlıda ilaç kullanımı,Yaşlıda beslenme,Yaşlıda ağrı,Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları,Yaşlı bireylerde etik ve yasal sorunlar,Yaşlı bireylerde palyatif bakım ve terminal dönem; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikler ve yaşanan sorunları öğrenme1, 2, 3
Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamaları öğrenme1, 2
Yaşlının temel fiziksel gereksinimlerini bilme 1, 2, 8
Yaşlıda ağrı ve sıcak-soğuk uygulamaları öğrenme1, 2, 3
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 8: Grup Çalışması
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişWeb araştırması
2Yaşlanma ve yaşlılıkla ilgili tanımlamalar1. kaynak, sayfa:1-10
3Yaşlanma teorileri1. kaynak, sayfa:11-12
4Yaşlanma ile meydana gelen fizyolojik değişiklikleri, sorunlar1. kaynak, sayfa:13-24
5Yaşlının temel fiziksel gereksinimleri1. kaynak, sayfa:25-38
6Yaşlılıkta bireysel hijyen ve uygulamaları1. kaynak, sayfa:39-54
7Yaşlıda yaşam bulguları1. kaynak, sayfa:55-66
8Yaşlıda sıcak ve soğuk uygulamalar1. kaynak, sayfa:67-78
9Yaşlıda ilaç kullanımı1. kaynak, sayfa:79-88
10Yaşlıda beslenme1. kaynak, sayfa:89-94
11Yaşlıda ağrı1. kaynak, sayfa:95-98
12Yaşlı bireylerin bakım sorunları ve alternatif sağlık bakım kuruluşları1. kaynak, sayfa:99-110
13Yaşlı bireylerde etik ve yasal sorunlar1. kaynak, sayfa:111-118
14Yaşlı bireylerde palyatif bakım ve terminal dönem1. kaynak, sayfa:119-127
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
Prof.Dr. Gülten Kaptan, Geriatrik Bakım İlkeleri, Nobel Tıp Kitapevleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
0
Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
X
0
Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
0
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
0
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir.
X
0
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
X
0
Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X
0
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu