Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NÖROLOJİK HASTALIKLAR VE ELEKTRONÖROFİZYOLOJİ | EFZ2210904 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, nörolojik hastalıkların tanı ve tedavisinde elektronörofizyolojik yöntemlerin kullanılmasının öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Somatosensoriyal yollar,Somatosensoriyal uyarılmış potansiyeller (SUP),SUP ve nörolojik hastalıklar,Görme Yolları,Görsel uyarılmış potansiyeller,VEP ve nörolojik hastalıklar,İşitme Yolları,Beyin işitsel uyarılmış potansiyelleri,BAEP ve nörolojik hastalıklar,Motor inen ve çıkan yolların anatomisi,Motor uyarılmış potansiyeller,MEP ve nörolojik hastalıklar,Polisomnografi ve nörolojik hastalıklar,EEG ve nörolojik hastalıklar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci nörolojik hastalıkların tanı ve tedavisinde elektronörofizyolojik yöntemlerin önemini öğrenecek ve
uygulamalarını açıklayabilme. | 16, 9 | A |
Nörolojik hastalıkların tanılarını öğrenme. | 9 | A, H |
Nörolojik hastalıkların tedavilerini öğrenme. | 16, 9 | A |
Bu dersin sonunda öğrenci çekim için gelen hastaya, istenilen tetkikleri(hastalığa göre) protokölüne göre işlem yapabilme. | 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Somatosensoriyal yollar | Ders Notları |
2 | Somatosensoriyal uyarılmış potansiyeller (SUP) | Ders Notları |
3 | SUP ve nörolojik hastalıklar | Ders Notları |
4 | Görme Yolları | Ders Notları |
5 | Görsel uyarılmış potansiyeller | Ders Notları |
6 | VEP ve nörolojik hastalıklar | Ders Notları |
7 | İşitme Yolları | Ders Notları |
8 | Beyin işitsel uyarılmış potansiyelleri | Ders Notları |
9 | BAEP ve nörolojik hastalıklar | Ders Notları |
10 | Motor inen ve çıkan yolların anatomisi | Ders Notları |
11 | Motor uyarılmış potansiyeller | Ders Notları |
12 | MEP ve nörolojik hastalıklar | Ders Notları |
13 | Polisomnografi ve nörolojik hastalıklar | Ders Notları |
14 | EEG ve nörolojik hastalıklar | Ders Notları |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | X | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 24 | 24 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(122/30) | 4 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
NÖROLOJİK HASTALIKLAR VE ELEKTRONÖROFİZYOLOJİ | EFZ2210904 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, nörolojik hastalıkların tanı ve tedavisinde elektronörofizyolojik yöntemlerin kullanılmasının öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Somatosensoriyal yollar,Somatosensoriyal uyarılmış potansiyeller (SUP),SUP ve nörolojik hastalıklar,Görme Yolları,Görsel uyarılmış potansiyeller,VEP ve nörolojik hastalıklar,İşitme Yolları,Beyin işitsel uyarılmış potansiyelleri,BAEP ve nörolojik hastalıklar,Motor inen ve çıkan yolların anatomisi,Motor uyarılmış potansiyeller,MEP ve nörolojik hastalıklar,Polisomnografi ve nörolojik hastalıklar,EEG ve nörolojik hastalıklar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci nörolojik hastalıkların tanı ve tedavisinde elektronörofizyolojik yöntemlerin önemini öğrenecek ve
uygulamalarını açıklayabilme. | 16, 9 | A |
Nörolojik hastalıkların tanılarını öğrenme. | 9 | A, H |
Nörolojik hastalıkların tedavilerini öğrenme. | 16, 9 | A |
Bu dersin sonunda öğrenci çekim için gelen hastaya, istenilen tetkikleri(hastalığa göre) protokölüne göre işlem yapabilme. | 6, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Somatosensoriyal yollar | Ders Notları |
2 | Somatosensoriyal uyarılmış potansiyeller (SUP) | Ders Notları |
3 | SUP ve nörolojik hastalıklar | Ders Notları |
4 | Görme Yolları | Ders Notları |
5 | Görsel uyarılmış potansiyeller | Ders Notları |
6 | VEP ve nörolojik hastalıklar | Ders Notları |
7 | İşitme Yolları | Ders Notları |
8 | Beyin işitsel uyarılmış potansiyelleri | Ders Notları |
9 | BAEP ve nörolojik hastalıklar | Ders Notları |
10 | Motor inen ve çıkan yolların anatomisi | Ders Notları |
11 | Motor uyarılmış potansiyeller | Ders Notları |
12 | MEP ve nörolojik hastalıklar | Ders Notları |
13 | Polisomnografi ve nörolojik hastalıklar | Ders Notları |
14 | EEG ve nörolojik hastalıklar | Ders Notları |
Kaynak |
Öğretim üyesinin ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | | | | | X |
2 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | | | | | X |
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | | | | | X |
4 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | | | | | X |
5 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | X |
6 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | | | X | | |
7 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | | | | | X |
8 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | | | | | |
9 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | | | | | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 27/03/2023 - 11:27Son Güncelleme Tarihi: 27/03/2023 - 11:29