Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ C# UYGULAMALARIBPR2214991Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Cuma 20:30-21:15

Cuma 21:30-22:15

Cuma 22:30-23:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Meral ERGÜN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıC# programlama dilini kullanarak uygulama geliştirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Visualt Stduio Kurulumu ve Tanıtımı,C# Dilinin sytanx anlatımı (if,else,dizi, fonksiyon vb kısa bir özet), Class, İnterface ve Kalıtım ,Uygulama Seçimi, Analizi, Framework seçimi ve Proje Başlatma,Veritabanı Dizaynı ve Uygulamaya Bağlama,Uygulama Geliştirme(Web Servis),Uygulama Geliştirme(WPF),Uygulama Geliştirme(WPF),Uygulama Geliştirme(Winform),Uygulama Geliştirme(Winform),Uygulama Geliştirme(Windows Servis),Uygulama Geliştirme(Windows Servis),Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme,Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İleri derece c# bilgisine sahip olur14, 2, 6, 8, 9A, E, F, G
C# dili ile uygulama geliştirir17, 2, 6, 9A, E, F
Class, interface, kalıtım kavramlarını tanımlar14, 2, 6, 9A, E, F
Temel programlama becerileri gelişir10, 12, 2, 9A, E, F, G
Uygulama içerisinde veri tabanı dizayn eder10, 12, 14, 16, 2, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Visualt Stduio Kurulumu ve Tanıtımı
2C# Dilinin sytanx anlatımı (if,else,dizi, fonksiyon vb kısa bir özet)
3 Class, İnterface ve Kalıtım
4Uygulama Seçimi, Analizi, Framework seçimi ve Proje Başlatma
5Veritabanı Dizaynı ve Uygulamaya Bağlama
6Uygulama Geliştirme(Web Servis)
7Uygulama Geliştirme(WPF)
8Uygulama Geliştirme(WPF)
9Uygulama Geliştirme(Winform)
10Uygulama Geliştirme(Winform)
11Uygulama Geliştirme(Windows Servis)
12Uygulama Geliştirme(Windows Servis)
13Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme
14Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme
Kaynak
c# resmi kütüphanesi ve internet bu konuda yazılmış sayflalar. https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet/csharp/programming-guide/ http://www.csharpnedir.com/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ C# UYGULAMALARIBPR2214991Bahar Dönemi3+035
Ders Programı

Cuma 20:30-21:15

Cuma 21:30-22:15

Cuma 22:30-23:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Meral ERGÜN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıC# programlama dilini kullanarak uygulama geliştirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Visualt Stduio Kurulumu ve Tanıtımı,C# Dilinin sytanx anlatımı (if,else,dizi, fonksiyon vb kısa bir özet), Class, İnterface ve Kalıtım ,Uygulama Seçimi, Analizi, Framework seçimi ve Proje Başlatma,Veritabanı Dizaynı ve Uygulamaya Bağlama,Uygulama Geliştirme(Web Servis),Uygulama Geliştirme(WPF),Uygulama Geliştirme(WPF),Uygulama Geliştirme(Winform),Uygulama Geliştirme(Winform),Uygulama Geliştirme(Windows Servis),Uygulama Geliştirme(Windows Servis),Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme,Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İleri derece c# bilgisine sahip olur14, 2, 6, 8, 9A, E, F, G
C# dili ile uygulama geliştirir17, 2, 6, 9A, E, F
Class, interface, kalıtım kavramlarını tanımlar14, 2, 6, 9A, E, F
Temel programlama becerileri gelişir10, 12, 2, 9A, E, F, G
Uygulama içerisinde veri tabanı dizayn eder10, 12, 14, 16, 2, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1 Visualt Stduio Kurulumu ve Tanıtımı
2C# Dilinin sytanx anlatımı (if,else,dizi, fonksiyon vb kısa bir özet)
3 Class, İnterface ve Kalıtım
4Uygulama Seçimi, Analizi, Framework seçimi ve Proje Başlatma
5Veritabanı Dizaynı ve Uygulamaya Bağlama
6Uygulama Geliştirme(Web Servis)
7Uygulama Geliştirme(WPF)
8Uygulama Geliştirme(WPF)
9Uygulama Geliştirme(Winform)
10Uygulama Geliştirme(Winform)
11Uygulama Geliştirme(Windows Servis)
12Uygulama Geliştirme(Windows Servis)
13Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme
14Uygulamayı Refactoring Yapama ve Publish Etme
Kaynak
c# resmi kütüphanesi ve internet bu konuda yazılmış sayflalar. https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet/csharp/programming-guide/ http://www.csharpnedir.com/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:37Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:39