Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANDROID PROGRAMLAMABPR2114992Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Cuma 17:30-18:15

Cuma 18:30-19:15

Cuma 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Muhammet ÇAĞATAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin mobil android uygulamalar geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Android giriş,Android Studio Proje Dizini,Activity ve
Activity Lifecycle,Layout

Activity Layout ilişkisi,UI controls
-Button
-TextView
-EditText
-RadioButton ve CheckBox
Activity - UI Controls kullanımı,ListView - RecyclerView,ListView - RecyclerView
Activity Arası Veri İletimi
Activity Stack ilişkisi,Fragments

Android Service examples,AsyncTask, Thread,3rd Party moduller ile örnek veri çekimi,RecyclerView ve UI Controls tekrar
3rd Party moduller ile örnek veri çekimi
Ve gösterim,Shared Preferences
Telefon Özelliklerini Kullanma
Uygulama izinleri,Genel Tekrar
Proje,Proje; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uygulamanın yaşam döngüsünü tanımlar12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F, G
Layout - Activity Layout ilişkisini kurar16, 2, 6, 9A, E, F
Uygulamada UI bileşenlerini kullanır6, 9A, E, F
Shared Preferences telefon özelliklerini kullanma uygulama izinlerini kullanır14, 6, 8, 9A, E, F
ListView - RecyclerView activity arası veri iletimi activity stack ilişkisini tanımlar14, 2, 6, 9A, E, F
3. parti modüller ile veri çeker14, 2, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Android giriş
2Android Studio Proje Dizini
3Activity ve
Activity Lifecycle
4Layout

Activity Layout ilişkisi
5UI controls
-Button
-TextView
-EditText
-RadioButton ve CheckBox
Activity - UI Controls kullanımı
6ListView - RecyclerView
7ListView - RecyclerView
Activity Arası Veri İletimi
Activity Stack ilişkisi
8Fragments

Android Service examples
9AsyncTask, Thread
103rd Party moduller ile örnek veri çekimi
11RecyclerView ve UI Controls tekrar
3rd Party moduller ile örnek veri çekimi
Ve gösterim
12Shared Preferences
Telefon Özelliklerini Kullanma
Uygulama izinleri
13Genel Tekrar
Proje
14Proje
Kaynak
https://developer.android.com/docs/
1) http://www.vogella.com/tutorials/android.html 2) https://stackoverflow.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANDROID PROGRAMLAMABPR2114992Güz Dönemi3+035
Ders Programı

Cuma 17:30-18:15

Cuma 18:30-19:15

Cuma 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Muhammet ÇAĞATAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencilerin mobil android uygulamalar geliştirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Android giriş,Android Studio Proje Dizini,Activity ve
Activity Lifecycle,Layout

Activity Layout ilişkisi,UI controls
-Button
-TextView
-EditText
-RadioButton ve CheckBox
Activity - UI Controls kullanımı,ListView - RecyclerView,ListView - RecyclerView
Activity Arası Veri İletimi
Activity Stack ilişkisi,Fragments

Android Service examples,AsyncTask, Thread,3rd Party moduller ile örnek veri çekimi,RecyclerView ve UI Controls tekrar
3rd Party moduller ile örnek veri çekimi
Ve gösterim,Shared Preferences
Telefon Özelliklerini Kullanma
Uygulama izinleri,Genel Tekrar
Proje,Proje; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Uygulamanın yaşam döngüsünü tanımlar12, 14, 16, 2, 6, 9A, E, F, G
Layout - Activity Layout ilişkisini kurar16, 2, 6, 9A, E, F
Uygulamada UI bileşenlerini kullanır6, 9A, E, F
Shared Preferences telefon özelliklerini kullanma uygulama izinlerini kullanır14, 6, 8, 9A, E, F
ListView - RecyclerView activity arası veri iletimi activity stack ilişkisini tanımlar14, 2, 6, 9A, E, F
3. parti modüller ile veri çeker14, 2, 6, 8, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Android giriş
2Android Studio Proje Dizini
3Activity ve
Activity Lifecycle
4Layout

Activity Layout ilişkisi
5UI controls
-Button
-TextView
-EditText
-RadioButton ve CheckBox
Activity - UI Controls kullanımı
6ListView - RecyclerView
7ListView - RecyclerView
Activity Arası Veri İletimi
Activity Stack ilişkisi
8Fragments

Android Service examples
9AsyncTask, Thread
103rd Party moduller ile örnek veri çekimi
11RecyclerView ve UI Controls tekrar
3rd Party moduller ile örnek veri çekimi
Ve gösterim
12Shared Preferences
Telefon Özelliklerini Kullanma
Uygulama izinleri
13Genel Tekrar
Proje
14Proje
Kaynak
https://developer.android.com/docs/
1) http://www.vogella.com/tutorials/android.html 2) https://stackoverflow.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:37Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:39