Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL PROGRAMLAMABPR1214986Bahar Dönemi4+045
Ders Programı

Çarşamba 16:30-17:15

Çarşamba 17:30-18:15

Çarşamba 18:30-19:15

Çarşamba 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sakın CAN
Dersin YardımcılarıVisual Stduio, Ms SQL Server
Dersin AmacıC# programlama dilinin genel özellikleri ve nesne tabanlı mimarisinin anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Visual studio kurulum ve tanıtım. C# dili hakkında bilgi,Değişken,Operator ve tur dönüşümleri,if, else,switch deyimleri,Döngüler(While,for,do while,foreach),Diziler, Çok boyutlu Diziler,Metotlar,Metot türleri,Classlar,Kalıtım,Interface,Abstractlar,Veritabanı işlemleri,Uygulama Geliştirme,Uygulama geliştirme,Uygulama geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel programlama için temel programlama kurallarını öğrenir11, 12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9A, E, F
Algoritma kurma becerisi kazanır 16, 5, 6, 9A, E, F, G
C# programlama diline hakim olur12, 16, 2, 9A, D, F, G
C# dili ile proje geliştirme becerisi kazanır12, 2, 5, 8, 9A, E, F
Yazılım içerisinde problem çözme becerisi gelişir12, 16, 2, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Visual studio kurulum ve tanıtım. C# dili hakkında bilgi
2Değişken,Operator ve tur dönüşümleri
3if, else,switch deyimleri
4Döngüler(While,for,do while,foreach)
5Diziler, Çok boyutlu Diziler
6Metotlar
7Metot türleri
8Classlar
9Kalıtım
10Interface,Abstractlar
11Veritabanı işlemleri
12Uygulama Geliştirme
13Uygulama geliştirme
14Uygulama geliştirme
Kaynak
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet/csharp/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖRSEL PROGRAMLAMABPR1214986Bahar Dönemi4+045
Ders Programı

Çarşamba 16:30-17:15

Çarşamba 17:30-18:15

Çarşamba 18:30-19:15

Çarşamba 19:30-20:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Sakın CAN
Dersin YardımcılarıVisual Stduio, Ms SQL Server
Dersin AmacıC# programlama dilinin genel özellikleri ve nesne tabanlı mimarisinin anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Visual studio kurulum ve tanıtım. C# dili hakkında bilgi,Değişken,Operator ve tur dönüşümleri,if, else,switch deyimleri,Döngüler(While,for,do while,foreach),Diziler, Çok boyutlu Diziler,Metotlar,Metot türleri,Classlar,Kalıtım,Interface,Abstractlar,Veritabanı işlemleri,Uygulama Geliştirme,Uygulama geliştirme,Uygulama geliştirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Görsel programlama için temel programlama kurallarını öğrenir11, 12, 13, 14, 2, 3, 6, 8, 9A, E, F
Algoritma kurma becerisi kazanır 16, 5, 6, 9A, E, F, G
C# programlama diline hakim olur12, 16, 2, 9A, D, F, G
C# dili ile proje geliştirme becerisi kazanır12, 2, 5, 8, 9A, E, F
Yazılım içerisinde problem çözme becerisi gelişir12, 16, 2, 6, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Visual studio kurulum ve tanıtım. C# dili hakkında bilgi
2Değişken,Operator ve tur dönüşümleri
3if, else,switch deyimleri
4Döngüler(While,for,do while,foreach)
5Diziler, Çok boyutlu Diziler
6Metotlar
7Metot türleri
8Classlar
9Kalıtım
10Interface,Abstractlar
11Veritabanı işlemleri
12Uygulama Geliştirme
13Uygulama geliştirme
14Uygulama geliştirme
Kaynak
https://docs.microsoft.com/tr-tr/dotnet/csharp/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir.
2
Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular.
3
Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır.
4
Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
5
Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder.
6
İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir.
7
Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar.
8
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
9
Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar.
10
Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir.
11
Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir.
12
Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:37Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:39