Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
WEB TASARIM TEMELLERİ | BPR1114985 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı | Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yasemin CÜNİ |
Dersin Yardımcıları | Visual Studio Code - Node.js |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye web tasarımın temelleri ve web tabanlı programlama hakkında kapsamlı bilgi ve yetkinliklerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Web Tasarımının Temelleri,HTML (Hypertext Markup Language) - Temeller,CSS Temelleri - Entegrasyon, Stil ve Biçimlendirme,CSS Temelleri - Sayfa Düzeni, Git Kullanımı,Responsive Tasarım Temelleri,Uygulama,CSS Preprocessor Kullanımı,CSS Framework'leri
Bootstrap framework'ü ile hızlı tasarım teknikleri,CSS Framework'leri
Tailwind CSS'in utility-first yaklaşımı ve kullanımı,JavaScript Temelleri - Dil Yapısı,JavaScript Temelleri - DOM ve Eventler,Projeler ve Takım Çalışması,Proje Geliştirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Web tasarım temellerini kavrar | 14, 2, 5, 6, 9 | A, E, F |
CSS temellerini öğrenir
| 12, 14, 2, 5, 8, 9 | A, E, F, G |
HTML temellerini öğrenir
| 12, 14, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
JavaScript temellerini anlar
| 12, 14, 2, 5, 6, 8 | A, E, F, G, H |
Web uygulama projesi geliştirir | 12, 14, 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş: Web Tasarımının Temelleri | |
2 | HTML (Hypertext Markup Language) - Temeller | |
3 | CSS Temelleri - Entegrasyon, Stil ve Biçimlendirme | |
4 | CSS Temelleri - Sayfa Düzeni | |
5 | Git Kullanımı | |
6 | Responsive Tasarım Temelleri | |
7 | Uygulama | |
8 | CSS Preprocessor Kullanımı | |
9 | CSS Framework'leri
Bootstrap framework'ü ile hızlı tasarım teknikleri | |
10 | CSS Framework'leri
Tailwind CSS'in utility-first yaklaşımı ve kullanımı | |
11 | JavaScript Temelleri - Dil Yapısı | |
12 | JavaScript Temelleri - DOM ve Eventler | |
13 | Projeler ve Takım Çalışması | |
14 | Proje Geliştirme | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
WEB TASARIM TEMELLERİ | BPR1114985 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı | Cuma 16:30-17:15 Cuma 17:30-18:15 Cuma 18:30-19:15 Cumartesi 16:30-17:15 Cumartesi 17:30-18:15 Cumartesi 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Beyza KOYULMUŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yasemin CÜNİ |
Dersin Yardımcıları | Visual Studio Code - Node.js |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrenciye web tasarımın temelleri ve web tabanlı programlama hakkında kapsamlı bilgi ve yetkinliklerin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş: Web Tasarımının Temelleri,HTML (Hypertext Markup Language) - Temeller,CSS Temelleri - Entegrasyon, Stil ve Biçimlendirme,CSS Temelleri - Sayfa Düzeni, Git Kullanımı,Responsive Tasarım Temelleri,Uygulama,CSS Preprocessor Kullanımı,CSS Framework'leri
Bootstrap framework'ü ile hızlı tasarım teknikleri,CSS Framework'leri
Tailwind CSS'in utility-first yaklaşımı ve kullanımı,JavaScript Temelleri - Dil Yapısı,JavaScript Temelleri - DOM ve Eventler,Projeler ve Takım Çalışması,Proje Geliştirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Web tasarım temellerini kavrar | 14, 2, 5, 6, 9 | A, E, F |
CSS temellerini öğrenir
| 12, 14, 2, 5, 8, 9 | A, E, F, G |
HTML temellerini öğrenir
| 12, 14, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
JavaScript temellerini anlar
| 12, 14, 2, 5, 6, 8 | A, E, F, G, H |
Web uygulama projesi geliştirir | 12, 14, 16, 2, 6, 8, 9 | A, E, F, G |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Giriş: Web Tasarımının Temelleri | |
2 | HTML (Hypertext Markup Language) - Temeller | |
3 | CSS Temelleri - Entegrasyon, Stil ve Biçimlendirme | |
4 | CSS Temelleri - Sayfa Düzeni | |
5 | Git Kullanımı | |
6 | Responsive Tasarım Temelleri | |
7 | Uygulama | |
8 | CSS Preprocessor Kullanımı | |
9 | CSS Framework'leri
Bootstrap framework'ü ile hızlı tasarım teknikleri | |
10 | CSS Framework'leri
Tailwind CSS'in utility-first yaklaşımı ve kullanımı | |
11 | JavaScript Temelleri - Dil Yapısı | |
12 | JavaScript Temelleri - DOM ve Eventler | |
13 | Projeler ve Takım Çalışması | |
14 | Proje Geliştirme | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Algoritma programlama, bilgisayar uygulaması geliştirme ve yazılım projelerinde kod geliştirme konularında yeterli altyapıya ve bunları iş hayatlarında kullanma yeteneğine sahiptir. | | | | | |
2 | Programlama problemleri için bilinen çözüm yöntemlerini ve özel teknikleri kullanır ve uygular. | | | | | |
3 | Yazılım uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları kullanır. | | | | | |
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | | | | | |
5 | Geliştirilmiş uygulama veya yazılımın test aşamalarını gerçekler ve takip eder. | | | | | |
6 | İşyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği, mesleki ve etik sorumluluk, programlama uygulamalarının hukuksal sonuçları konularında farkındalığa sahiptir. | | | | | |
7 | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar. | | | | | |
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | | | | | |
9 | Sözlü ve yazılı, gerektiğinde teknik resimler ve modern araçlar kullanarak etkin iletişim kurar. | | | | | |
10 | Yazılım çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; çağın sorunları çözmede ve toplumsal ilerlemede yeni yazılımlar geliştirir. | | | | | |
11 | Geliştirdiği yazılımın temiz ve anlaşılır olmasına özen ve dikkat gösterir. | | | | | |
12 | Kullanıcı odaklı tasarım ilkelerine riayet eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:37Son Güncelleme Tarihi: 05/11/2023 - 20:39