Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEMEL SAĞLIK BİLGİSİ | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Cumartesi 10:00-10:45 Cumartesi 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pelin BASIM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Cansu BUZUNOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere vücut sistemleri ve bu sistemlerin hücresel ve sistemik düzeyde kontrolünün nasıl olduğunun, insan vücudunun yapısını, şeklini, büyüklüğünü öğretmek, tüm klinik bilimlerin temelini oluşturan sistemleri, organları, damarları ve sinirleri anlatmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Anatomi ve fizyolojiyi tanımlamak, sınıflandırmak ,2. Merkezi Sinir Sistemi ,3. Lenfatik sistem ,4. Kalp fizyolojisi ve Dolaşım sistemi ,5.Solunum sistemi ,6. Endokrin Sistemi ,7. Ara sınav ,8. İskelet sistemi ,9. Kas sistemi ,10. Boşaltım Sistemi ,11. Sindirim Sistemi ,12. Üreme Sistemi,13. Duyu organları ,14. Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
12, 18, 2, 21 | A, B | |
1. Anatomi ve fizyolojiyi tanımlar | ||
2. Merkezi sinir sistemi, kalp ve dolaşım sistemini bilir. | ||
3. Lenfatik sistem, solunum sistemi hakkında bilgi sahibi olur. | ||
4. Sindirim sistemi, boşaltım sistemini tanımlar. | ||
5. Üreme sistemi ve duyu organlarını bilir ve özetler. | ||
6. Kas ve iskelet sistemini öğrenir |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Örnek Olay, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 21: Video |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Anatomi ve fizyolojiyi tanımlamak, sınıflandırmak | |
2 | 2. Merkezi Sinir Sistemi | |
3 | 3. Lenfatik sistem | |
4 | 4. Kalp fizyolojisi ve Dolaşım sistemi | |
5 | 5.Solunum sistemi | |
6 | 6. Endokrin Sistemi | |
7 | 7. Ara sınav | |
8 | 8. İskelet sistemi | |
9 | 9. Kas sistemi | |
10 | 10. Boşaltım Sistemi | |
11 | 11. Sindirim Sistemi | |
12 | 12. Üreme Sistemi | |
13 | 13. Duyu organları | |
14 | 14. Genel sınav |
Kaynak |
* Peker TV., Erbaş D., Hemşirelik Öğrencileri için anatomi ve fizyoloji temelleri, Palme Yayıncılık, 2014 * Vural F., Anatomi Atlası, Akademi yayın, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
0 | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. | ||||||
0 | Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. | ||||||
0 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
0 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
0 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||
0 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||
0 | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |