Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLAVYE KULLANIMI II | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kaan KARAMAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Standart Türkçe F klavye kullanarak, ekrana ve klavyeye bakmadan hatasız hızlı yazmayı öğrenmek. Latin alfabesi kullanan tüm dillerde de aynı yazma hızı ve hatasız yazma becerisini kazanmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkçe karakterler tekrar / Klavyede q harfi,Türkçe karakterler tekrar / Klavyede w harfi,Türkçe karakterler tekrar / Klavyede x harfi, Tüm tuşlar genel tekrar,Tüm tuşlar Türkçe, İngilizce metinlerle genel tekrar,http://www.m5bilisim.com/on-parmak/fklavyedersleri/ uygulamaları,http://www.m5bilisim.com/on-parmak/fklavyedersleri/ uygulamaları,Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları / Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları,Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları,Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları,Üst sıra sayı tuşları ve 3. karakterler/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları, Üst sıra sayı tuşları ve 3. karakterler/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları,Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları,Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Gündelik yaşamında kullanma sıklığına göre standart Türkçe F klavyeyi hızlı ve hatasız kullanır. | 9 | H |
1.1. F klavye kullanırken ekrana ve klavyeye bakmadan yazar. | 6 | H |
1.2. Kullanım sıklığıyla paralel olarak yazma hızı artar. | 6 | H |
1.3. Latin alfabesi kullanan diğer dillerde de aynı şekilde hatasız ekrana ve klavyeye bakmadan hızlı yazmayı öğrenir. | 6 | H |
2. Meslekî gelişimlerine paralel olarak uygulama becerileri artar. | 6 | H |
2.1 öğrenilen harflerle kelime yazmak için uygular. | 6 | H |
2.2 sınırlı zamanda öğrenilmiş mektuplar yazmayı gösterir. | 6 | H |
2.3 Bir dakika içinde hatasız 25 kelime yazmayı gerçekleştirir. | 6 | H |
3. Klavyeye bakmadan 14 harf yazmayı göstermek. | 6 | H |
3.1. klavyeye bakmadan yazmak için uygular. | 6 | H |
3.2. klavyadeki harflerin yerini bakmadan bulur. | 6 | H |
3.3 klavyeye bakmaksızın 14 harf yazmayı uygular. | 6 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkçe karakterler tekrar / Klavyede q harfi | Klavye yazımı pratik yapma |
2 | Türkçe karakterler tekrar / Klavyede w harfi | Klavye yazımı pratik yapma |
3 | Türkçe karakterler tekrar / Klavyede x harfi | Klavye yazımı pratik yapma |
4 | Tüm tuşlar genel tekrar | Klavye yazımı pratik yapma |
5 | Tüm tuşlar Türkçe, İngilizce metinlerle genel tekrar | Klavye yazımı pratik yapma |
6 | http://www.m5bilisim.com/on-parmak/fklavyedersleri/ uygulamaları | Klavye yazımı pratik yapma |
7 | http://www.m5bilisim.com/on-parmak/fklavyedersleri/ uygulamaları | Klavye yazımı pratik yapma |
8 | Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları / Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
9 | Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
10 | Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
11 | Üst sıra sayı tuşları ve 3. karakterler/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
12 | Üst sıra sayı tuşları ve 3. karakterler/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
13 | Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
14 | Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. Çalışma kağıtları her hafta yenilenecektir. |
Teorik ve Uygulamalı olarak aşağıdaki kaynaklardan yararlanılacaktır: Muzaffer Okutan, Daktilo, MEB, İstanbul. http://www.m5bilisim.com/on-parmak/fklavyedersleri/ http://turkegitim.net/FKlavye/Default.aspx?Sayfa=DersListesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | ||||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | ||||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | X | |||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | X | |||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | ||||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | X | |||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | |||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | X | |||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 4 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 23 | 23 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(153/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLAVYE KULLANIMI II | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kaan KARAMAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Serpil AYDIN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Standart Türkçe F klavye kullanarak, ekrana ve klavyeye bakmadan hatasız hızlı yazmayı öğrenmek. Latin alfabesi kullanan tüm dillerde de aynı yazma hızı ve hatasız yazma becerisini kazanmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Türkçe karakterler tekrar / Klavyede q harfi,Türkçe karakterler tekrar / Klavyede w harfi,Türkçe karakterler tekrar / Klavyede x harfi, Tüm tuşlar genel tekrar,Tüm tuşlar Türkçe, İngilizce metinlerle genel tekrar,http://www.m5bilisim.com/on-parmak/fklavyedersleri/ uygulamaları,http://www.m5bilisim.com/on-parmak/fklavyedersleri/ uygulamaları,Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları / Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları,Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları,Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları,Üst sıra sayı tuşları ve 3. karakterler/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları, Üst sıra sayı tuşları ve 3. karakterler/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları,Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları,Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Gündelik yaşamında kullanma sıklığına göre standart Türkçe F klavyeyi hızlı ve hatasız kullanır. | 9 | H |
1.1. F klavye kullanırken ekrana ve klavyeye bakmadan yazar. | 6 | H |
1.2. Kullanım sıklığıyla paralel olarak yazma hızı artar. | 6 | H |
1.3. Latin alfabesi kullanan diğer dillerde de aynı şekilde hatasız ekrana ve klavyeye bakmadan hızlı yazmayı öğrenir. | 6 | H |
2. Meslekî gelişimlerine paralel olarak uygulama becerileri artar. | 6 | H |
2.1 öğrenilen harflerle kelime yazmak için uygular. | 6 | H |
2.2 sınırlı zamanda öğrenilmiş mektuplar yazmayı gösterir. | 6 | H |
2.3 Bir dakika içinde hatasız 25 kelime yazmayı gerçekleştirir. | 6 | H |
3. Klavyeye bakmadan 14 harf yazmayı göstermek. | 6 | H |
3.1. klavyeye bakmadan yazmak için uygular. | 6 | H |
3.2. klavyadeki harflerin yerini bakmadan bulur. | 6 | H |
3.3 klavyeye bakmaksızın 14 harf yazmayı uygular. | 6 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkçe karakterler tekrar / Klavyede q harfi | Klavye yazımı pratik yapma |
2 | Türkçe karakterler tekrar / Klavyede w harfi | Klavye yazımı pratik yapma |
3 | Türkçe karakterler tekrar / Klavyede x harfi | Klavye yazımı pratik yapma |
4 | Tüm tuşlar genel tekrar | Klavye yazımı pratik yapma |
5 | Tüm tuşlar Türkçe, İngilizce metinlerle genel tekrar | Klavye yazımı pratik yapma |
6 | http://www.m5bilisim.com/on-parmak/fklavyedersleri/ uygulamaları | Klavye yazımı pratik yapma |
7 | http://www.m5bilisim.com/on-parmak/fklavyedersleri/ uygulamaları | Klavye yazımı pratik yapma |
8 | Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları / Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
9 | Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
10 | Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
11 | Üst sıra sayı tuşları ve 3. karakterler/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
12 | Üst sıra sayı tuşları ve 3. karakterler/ Ders notları üzerinden tekrar ve hız çalışmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
13 | Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
14 | Hız çalışmaları için kelime alıştırmaları | Klavye yazımı pratik yapma |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. Çalışma kağıtları her hafta yenilenecektir. |
Teorik ve Uygulamalı olarak aşağıdaki kaynaklardan yararlanılacaktır: Muzaffer Okutan, Daktilo, MEB, İstanbul. http://www.m5bilisim.com/on-parmak/fklavyedersleri/ http://turkegitim.net/FKlavye/Default.aspx?Sayfa=DersListesi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | ||||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | ||||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | X | |||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | X | |||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | ||||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | X | |||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | |||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | X | |||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |