Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KRİMİNOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Suç işlemenin sebepleri ve suçluluk hakkında genel esasların öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kriminolojinin konusu, tanımı ve önemi.,Kriminolojinin Tarihi,Kriminolojide Araştırma Metodları,Suçu ölçme metodu, suçu faillerin bildirmesi ve dolaylı ölçümlemeler.,Kriminolojinin alanı: sapıcı davranışlar ve kriminolojinin diğer bilim dalları ile ilgisi ve ortak yönleri.,Kriminolojide Teoriler,Suçlu Türleri,Suçluluğa Etki Eden Nedenler,Suçta Siyah Sayılar,Klasik okul ve klasik okulun bakış açısı.,Pozitivist okulu yaratan ortam ve ilk pozitivist çalışmalar.,Günümüz kriminolojisine göre suç nedenleri.,Suç Teorileri: biolojik ve psikolojik teoriler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çeşitli teoriler ışığında suç ve suçluluk arasındaki ilişkiyi ve suçun nedenlerini inceler. | 16, 4, 6 | A |
Suç ve suç olgusu ile suçlu arasındaki ilişkiyi farklı ölçütler kullanarak bilimsel açıdan inceler. | 10, 13, 16, 4 | A |
Kriminoloji biliminin tarihsel gelişimini anlar. | 10, 16, 9 | A |
Suçun niteliği ve miktarı irdelenerek, suçluluk biçimlerini ve suçun sosyal değişime etkilerini anlar. | 10, 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kriminolojinin konusu, tanımı ve önemi. | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Kriminolojinin Tarihi | Ön hazırlık bulunmamaktadır |
3 | Kriminolojide Araştırma Metodları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Suçu ölçme metodu, suçu faillerin bildirmesi ve dolaylı ölçümlemeler. | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Kriminolojinin alanı: sapıcı davranışlar ve kriminolojinin diğer bilim dalları ile ilgisi ve ortak yönleri. | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Kriminolojide Teoriler | Ön hazırlık bulunmamaktadır |
7 | Suçlu Türleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Suçluluğa Etki Eden Nedenler | Ön hazırlık bulunmamaktadır |
9 | Suçta Siyah Sayılar | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Klasik okul ve klasik okulun bakış açısı. | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Pozitivist okulu yaratan ortam ve ilk pozitivist çalışmalar. | Ön hazırlık bulunmamaktadır |
13 | Günümüz kriminolojisine göre suç nedenleri. | Ön hazırlık bulunmamaktadır |
14 | Suç Teorileri: biolojik ve psikolojik teoriler |
Kaynak |
Mehmet Emin Artuk / Mehmet Emin Alşahin, Kriminoloji, 3. baskı, Ankara, 2021 |
Prof. Dr. Timur Demirbaş Kriminoloji, 6. Baskı, Ankara, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | X | |||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | X | |||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | X | |||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | ||||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | ||||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | ||||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | |||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | X | |||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 1 | 4 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(76/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KRİMİNOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Suç işlemenin sebepleri ve suçluluk hakkında genel esasların öğrenilmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kriminolojinin konusu, tanımı ve önemi.,Kriminolojinin Tarihi,Kriminolojide Araştırma Metodları,Suçu ölçme metodu, suçu faillerin bildirmesi ve dolaylı ölçümlemeler.,Kriminolojinin alanı: sapıcı davranışlar ve kriminolojinin diğer bilim dalları ile ilgisi ve ortak yönleri.,Kriminolojide Teoriler,Suçlu Türleri,Suçluluğa Etki Eden Nedenler,Suçta Siyah Sayılar,Klasik okul ve klasik okulun bakış açısı.,Pozitivist okulu yaratan ortam ve ilk pozitivist çalışmalar.,Günümüz kriminolojisine göre suç nedenleri.,Suç Teorileri: biolojik ve psikolojik teoriler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Çeşitli teoriler ışığında suç ve suçluluk arasındaki ilişkiyi ve suçun nedenlerini inceler. | 16, 4, 6 | A |
Suç ve suç olgusu ile suçlu arasındaki ilişkiyi farklı ölçütler kullanarak bilimsel açıdan inceler. | 10, 13, 16, 4 | A |
Kriminoloji biliminin tarihsel gelişimini anlar. | 10, 16, 9 | A |
Suçun niteliği ve miktarı irdelenerek, suçluluk biçimlerini ve suçun sosyal değişime etkilerini anlar. | 10, 12, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kriminolojinin konusu, tanımı ve önemi. | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | Kriminolojinin Tarihi | Ön hazırlık bulunmamaktadır |
3 | Kriminolojide Araştırma Metodları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Suçu ölçme metodu, suçu faillerin bildirmesi ve dolaylı ölçümlemeler. | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Kriminolojinin alanı: sapıcı davranışlar ve kriminolojinin diğer bilim dalları ile ilgisi ve ortak yönleri. | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Kriminolojide Teoriler | Ön hazırlık bulunmamaktadır |
7 | Suçlu Türleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Suçluluğa Etki Eden Nedenler | Ön hazırlık bulunmamaktadır |
9 | Suçta Siyah Sayılar | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Klasik okul ve klasik okulun bakış açısı. | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Pozitivist okulu yaratan ortam ve ilk pozitivist çalışmalar. | Ön hazırlık bulunmamaktadır |
13 | Günümüz kriminolojisine göre suç nedenleri. | Ön hazırlık bulunmamaktadır |
14 | Suç Teorileri: biolojik ve psikolojik teoriler |
Kaynak |
Mehmet Emin Artuk / Mehmet Emin Alşahin, Kriminoloji, 3. baskı, Ankara, 2021 |
Prof. Dr. Timur Demirbaş Kriminoloji, 6. Baskı, Ankara, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralar. | X | |||||
2 | 2. Hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Hukuk uygulamasında karşılaşılan temel sorunların bilgisine sahiptir. | ||||||
4 | 4. Yargı kararlarını ve temel hukuk metinlerini asgarî düzeyde inceler, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
5 | 5. Hukukun temel kavramlarına ve hukuk metodolojisine ilişkin temel bilgilerden hareketle yalın hukuk sorunlarını çözer. | X | |||||
6 | 6. Hukukun temel kavramlarına, hukuk metodolojisine ve temel hukuk sorunlarına ilişkin olarak edindiği bilgiyi hukuk ve diğer yakın sosyal bilimler alanlarında kullanır. | X | |||||
7 | 7. Adli hizmetler alanında ihtiyaçları karşılayıcı temel bilgileri kullanmalarını sağlayacak becerileri kazanır. | ||||||
8 | 8. Hukuk alanına ilişkin temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek donanıma sahiptir. | X | |||||
9 | 9. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütür. | ||||||
10 | 10. Hukukun temel kavram ve sorunlarına ilişkin bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
11 | 11. Öğrenimini hukuk lisans eğitim düzeyine ya da adalet yardımcı hizmetlerine yönlendirir. | X | |||||
12 | 12. Yaşam boyu öğrenmenin öneminin bilincindedir. | ||||||
13 | 13. Hukukun temel kavram ve sorunlarıyla ilgili sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
14 | 14. Hukuk alanına ilişkin temel konularda düşüncelerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. | X | |||||
15 | 15. Hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
16 | 16. Demokrasi, laiklik, sosyal devlet ve hukukun üstünlüğü gibi anayasal değerde temel ilkelerin önemi ve vazgeçilmezliğinin bilincine vararak bu ilkeleri benimser. | X | |||||
17 | 17. Hukuk mesleğinin gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışı bilincine sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |