Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLAVYE KULLANIMI IV | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kaan KARAMAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bağan GİDERSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin F klavyede öğrenilen 12 karakteri hatasız biçimde ve dakikada en az 35 kelime yazabilme becerisine sahip olmasını sağlama. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klavyede ! karakteri,Klavyede ‘ karakteri,3Klavyede $ karakteri, Klavyede % karakteri,Klavyede & karakteri, Klavyede / karakteri, Klavyede ( ) karakteri,Klavyede { } karakteri,Klavyede ? karakteri,Klavyede * karakteri,Klavyede # karakteri,Manüskri Yazma,Mektup Yazma, Antet Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. F klavye ile ve on parmakla 12 karakteri hatasız yazmayı uygular. | 9 | H |
1.1. F klavyeyi öğrenir. | 6, 8 | H |
1.2. F klavye üzerindeki 12 karakteri hatırlar. | 6, 8, 9 | H |
1.3. F klavye üzerindeki 12 karakteri on parmakla yazmayı gerçekleştirir. | 14, 6, 8 | H |
2. Öğrenilen harfler ile dakikada 35 kelime yazmayı uygular. | 6, 8 | H |
2.1. Öğrenilen harfler ile kelimeler yazmayı uygular. | 14, 6, 8 | H |
2.2. Öğrenilen harfleri sınırlı sürede yazmayı gösterir. | 14, 6, 8 | H |
2.3. Dakikada hatasız olarak 35 kelime yazmayı gerçekleştirir. | 6, 8 | H |
3. Klavyeye bakmaksızın 12 karakteri yazmayı gösterir. | 14, 6, 8 | H |
3.1. Klavyeye bakmaksızın yazmayı uygular. | 14, 6, 8 | H |
3.2. Klavyeye bakmaksızın harflerin klavyedeki yerlerini fark eder. | 14, 6, 8 | H |
3.3. Klavyeye bakmaksızın 12 karakteri yazmayı uygular. | 14, 15, 6 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klavyede ! karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
2 | Klavyede ‘ karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
3 | 3Klavyede $ karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
4 | Klavyede % karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
5 | Klavyede & karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
6 | Klavyede / karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
7 | Klavyede ( ) karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
8 | Klavyede { } karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
9 | Klavyede ? karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
10 | Klavyede * karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
11 | Klavyede # karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
12 | Manüskri Yazma | Klavye yazımı pratik yapma |
13 | Mektup Yazma | Klavye yazımı pratik yapma |
14 | Antet Hazırlama | Klavye yazımı pratik yapma |
Kaynak |
Ders notu verilmeyecektir. |
Muzaffer Okutan, Daktilo, MEB, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Rehberli Problem Çözme | 7 | 4 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 2 | 28 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 18 | 18 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 23 | 23 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(153/30) | 5 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
KLAVYE KULLANIMI IV | - | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Kaan KARAMAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Bağan GİDERSOY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin F klavyede öğrenilen 12 karakteri hatasız biçimde ve dakikada en az 35 kelime yazabilme becerisine sahip olmasını sağlama. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Klavyede ! karakteri,Klavyede ‘ karakteri,3Klavyede $ karakteri, Klavyede % karakteri,Klavyede & karakteri, Klavyede / karakteri, Klavyede ( ) karakteri,Klavyede { } karakteri,Klavyede ? karakteri,Klavyede * karakteri,Klavyede # karakteri,Manüskri Yazma,Mektup Yazma, Antet Hazırlama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. F klavye ile ve on parmakla 12 karakteri hatasız yazmayı uygular. | 9 | H |
1.1. F klavyeyi öğrenir. | 6, 8 | H |
1.2. F klavye üzerindeki 12 karakteri hatırlar. | 6, 8, 9 | H |
1.3. F klavye üzerindeki 12 karakteri on parmakla yazmayı gerçekleştirir. | 14, 6, 8 | H |
2. Öğrenilen harfler ile dakikada 35 kelime yazmayı uygular. | 6, 8 | H |
2.1. Öğrenilen harfler ile kelimeler yazmayı uygular. | 14, 6, 8 | H |
2.2. Öğrenilen harfleri sınırlı sürede yazmayı gösterir. | 14, 6, 8 | H |
2.3. Dakikada hatasız olarak 35 kelime yazmayı gerçekleştirir. | 6, 8 | H |
3. Klavyeye bakmaksızın 12 karakteri yazmayı gösterir. | 14, 6, 8 | H |
3.1. Klavyeye bakmaksızın yazmayı uygular. | 14, 6, 8 | H |
3.2. Klavyeye bakmaksızın harflerin klavyedeki yerlerini fark eder. | 14, 6, 8 | H |
3.3. Klavyeye bakmaksızın 12 karakteri yazmayı uygular. | 14, 15, 6 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Klavyede ! karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
2 | Klavyede ‘ karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
3 | 3Klavyede $ karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
4 | Klavyede % karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
5 | Klavyede & karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
6 | Klavyede / karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
7 | Klavyede ( ) karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
8 | Klavyede { } karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
9 | Klavyede ? karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
10 | Klavyede * karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
11 | Klavyede # karakteri | Klavye yazımı pratik yapma |
12 | Manüskri Yazma | Klavye yazımı pratik yapma |
13 | Mektup Yazma | Klavye yazımı pratik yapma |
14 | Antet Hazırlama | Klavye yazımı pratik yapma |
Kaynak |
Ders notu verilmeyecektir. |
Muzaffer Okutan, Daktilo, MEB, İstanbul. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Öğrenci Başarı Durumu
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:17Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:18