Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Siyaset Bilimi disiplinine bir giriş sağlamak, bir araştırma alanı olarak Siyaset Bilimini ve siyaset bilimcilerin kullandığı araştırma tekniklerini incelemek, Siyaset Bilimi'nin temel kuramları, teorileri, kavramları, yaklaşımları ve aktörlerini hakkında genel bilgi sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Siyaset biliminin temel kavramları,2. Siyasal Kuramlar,3. Siyasal İdeolojiler,4. Devletin Yapısı ve Rejim Türleri,5. Demokratik Sistemler,6. Siyasi Partiler,7. Seçmen ve Seçimler,8. Menfaat Grupları ve STK'lar,9. Anayasal Sistem,10. Parlamentolar,11. Yürütme Erki ve Bürokrasiler,12. Yargı Erki ve İhtilafların Çözümü,13. Siyasal Kültür ve Kamuoyu,14. Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Politikaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Siyaset bilimi ile ilgili kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Siyaset kuramı, kavramı ve ideolojilerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
3. Devletin yasama, yürütme ve yargı fonksiyonlarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
4. Çağdaş demokratik sistemleri tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
5. Devlet-toplum ilişkilerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
6. Siyasal partileri ve devlet-toplum iletişim yapısını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
7. Seçim olgusunu ve seçim sistemlerinin farklılıklarını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
8. Siyasetin sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
9. Devletin anayasal sistemini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
10. Kamuoyu ve medyanın siyaset çıktıları üzerine etkilerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Siyaset biliminin temel kavramları | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
2 | 2. Siyasal Kuramlar | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
3 | 3. Siyasal İdeolojiler | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
4 | 4. Devletin Yapısı ve Rejim Türleri | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
5 | 5. Demokratik Sistemler | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
6 | 6. Siyasi Partiler | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
7 | 7. Seçmen ve Seçimler | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
8 | 8. Menfaat Grupları ve STK'lar | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
9 | 9. Anayasal Sistem | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
10 | 10. Parlamentolar | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
11 | 11. Yürütme Erki ve Bürokrasiler | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
12 | 12. Yargı Erki ve İhtilafların Çözümü | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
13 | 13. Siyasal Kültür ve Kamuoyu | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
14 | 14. Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Politikaları | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
Kaynak |
Andrew Heywood (2013). Politics (fourth edition). UK: Palgrave Macmillan. |
Kitap ve İlave Kaynaklar: 1-) Michael Roskin et al., Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, 1. Baskı Ekim 2013. 2-) Günlük yerli-yabancı gazeteler, gündeme göre ilave makale ve okumalar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | X | |||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | X | |||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | X | |||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | X | |||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | |||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | ||||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | X | |||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | X | |||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 32 | 32 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra Çiğdem CEZLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Bekir Berat ÖZİPEK |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Yaşar GÖKALP |
Dersin Amacı | Siyaset Bilimi disiplinine bir giriş sağlamak, bir araştırma alanı olarak Siyaset Bilimini ve siyaset bilimcilerin kullandığı araştırma tekniklerini incelemek, Siyaset Bilimi'nin temel kuramları, teorileri, kavramları, yaklaşımları ve aktörlerini hakkında genel bilgi sağlamak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Siyaset biliminin temel kavramları,2. Siyasal Kuramlar,3. Siyasal İdeolojiler,4. Devletin Yapısı ve Rejim Türleri,5. Demokratik Sistemler,6. Siyasi Partiler,7. Seçmen ve Seçimler,8. Menfaat Grupları ve STK'lar,9. Anayasal Sistem,10. Parlamentolar,11. Yürütme Erki ve Bürokrasiler,12. Yargı Erki ve İhtilafların Çözümü,13. Siyasal Kültür ve Kamuoyu,14. Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Politikaları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Siyaset bilimi ile ilgili kavramları tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
2. Siyaset kuramı, kavramı ve ideolojilerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
3. Devletin yasama, yürütme ve yargı fonksiyonlarını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
4. Çağdaş demokratik sistemleri tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
5. Devlet-toplum ilişkilerini tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
6. Siyasal partileri ve devlet-toplum iletişim yapısını tanımlar. | 10, 16, 9 | A |
7. Seçim olgusunu ve seçim sistemlerinin farklılıklarını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
8. Siyasetin sosyal, ekonomik ve kültürel boyutlarını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A |
9. Devletin anayasal sistemini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
10. Kamuoyu ve medyanın siyaset çıktıları üzerine etkilerini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 1. Siyaset biliminin temel kavramları | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
2 | 2. Siyasal Kuramlar | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
3 | 3. Siyasal İdeolojiler | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
4 | 4. Devletin Yapısı ve Rejim Türleri | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
5 | 5. Demokratik Sistemler | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
6 | 6. Siyasi Partiler | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
7 | 7. Seçmen ve Seçimler | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
8 | 8. Menfaat Grupları ve STK'lar | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
9 | 9. Anayasal Sistem | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
10 | 10. Parlamentolar | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
11 | 11. Yürütme Erki ve Bürokrasiler | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
12 | 12. Yargı Erki ve İhtilafların Çözümü | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
13 | 13. Siyasal Kültür ve Kamuoyu | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
14 | 14. Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Politikaları | Konu ile ilgili akademik çalışmaların incelenmesi |
Kaynak |
Andrew Heywood (2013). Politics (fourth edition). UK: Palgrave Macmillan. |
Kitap ve İlave Kaynaklar: 1-) Michael Roskin et al., Siyaset Bilimi, Adres Yayınları, 1. Baskı Ekim 2013. 2-) Günlük yerli-yabancı gazeteler, gündeme göre ilave makale ve okumalar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Öğrencilerin, ulusal sağlık koşullarını kavraması ve uygun sağlık politikalarının geliştirilmesi, uygulanması ve performans değerlendirmelerinin yanı sıra sağlık sektörünün organizasyonu ve yönetimi hakkında teorik ve uygulamalı bilgi sahibi olmaları gerekir. | X | |||||
2 | PY-2. Öğrenciler, ulusal ve uluslararası düzeyde sağlık ve sağlık hizmet sunucularının performansını planlamak, organize etmek, yönlendirmek ve eleştirel bir yaklaşımla iş dünyası ve yönetimle ilgili temel bilgileri kullanarak teorik ve uygulamalı bilgileri bilir ve kullanırlar. | X | |||||
3 | PY-3. Sağlık sistemi örgütlenmesinin alt bölümleri ve bu bölümlerde çalışanları tanır, çalışanların görev yetki ve sorumlulukları konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
4 | PY-4. Toplum ve birey sağlığının geliştirilmesi ile ilgili olan sosyal, çevresel ve davranışsal faktörler konusunda bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | PY-5. Sağlık kurumları yönetimi konusundaki bilgi ve becerilerini ilgili kurumların yönetim, üretim, insan kaynakları, finans, muhasebe, pazarlama, hasta ve halkla ilişkiler, kalite ve hasta güvenliği, iş sağlığı ve güvenliği, bilgi teknolojileri, sağlık sigortacılığı vb. alanlarında uygular. | X | |||||
6 | PY-6. Öğrenciler, dijital teknolojiyi kullanarak, sağlık yönetimi alanındaki bilgileri bilimsel olarak analiz edebilmeli, sonuçlarını yorumlayabilmeli ve etik, sosyal açıdan sorumlu ve sürdürülebilir yenilikçi çözümler üretebilmelerinin yanı sıra sağlık yönetimi alanında problem çözme ve fırsatları yakalama konularında nicel ve nitel teknikleri yenilikçi olarak bilmeli ve kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Öğrenciler, sağlık yönetimi alanına ilişkin sorun alanlarının belirlenmesi, çözüm önerilerinin geliştirilmesi, etkili ve verimli şekilde uygulanması ve sonuçların değerlendirilmesinde liderlik özellikleri göstererek bağımsız kararlar verir. | X | |||||
8 | PY-8. Sağlık kurumları yönetimi uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY-9. Sağlık kurumlarında çalışanların kişilik, kültür ve davranışsal özelliklerini değerlendirerek kurumun amaçları doğrultusunda yönlendirir. | X | |||||
10 | PY-10. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | X | |||||
11 | PY-11. Öğrenciler, mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmeli; değişime, yeniliğe, girişimciliğe ve hayat boyu öğrenime açık olur. | X | |||||
12 | PY-12. Öğrenciler, Sağlık yönetimi ile ilgili konularda görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paydaşlarıyla paylaşabilmeli ve meslektaşları ile en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak iletişim kurar. | ||||||
13 | PY-13. Sorunları etkili iletişim yöntemleri kullanarak çözer, yazılı ve sözlü iletişimde doğru ve kurallara uygun biçimde dil bilgisini ve sağlık kurumlarında kullanılan terminolojiyi kullanabilme yeterliliğine sahip olur. | X | |||||
14 | PY-14. Alanın gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
15 | PY-15. Yönetim felsefesini ve yönetimin fonksiyonlarını her bir birime uygun olacak biçimde yönetim uygulamalarına yansıtır. | X | |||||
16 | PY-16. Birey olarak dış görünüm olumlu tutum ve davranışlarıyla kuruma örnek olur; sürekli gelişme ve değişime açıktır. | X | |||||
17 | PY-17. Sağlık yönetimi ile ilgili hukuki düzenlemeler ile toplumsal, bilimsel, mesleki etik ilkelere uygun, ülke ya da dünya genelinde genel sağlık sorunlarına duyarlı davranır, çözüm önerilerini yorumlar ve değerlendirir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |