Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KANITA DAYALI HEMŞİRELİKNRS4215113Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve sınıflamalarını kavrayarak kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmayı ve uygulama alanlarında kullanım esaslarını kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, Kanıta dayalı uygulamalara giriş ,Kanıt, Kanıta dayalı uygulama,Kanıta dayalı uygulamanın tarihsel gelişimi, nedenleri ve amaçları ,Güvenilir kanıtların elde edilmesi ,Kanıta dayalı uygulama sürecinin aşamaları,Kanıt dayalı hemşirelik uygulamalarında engeller ve kolaylaştırıcılar,Kanıt düzeyi sınıflamaları,Ara Sınav,Kanıt dayalı uygulama kaynakları; sistematik inceleme, randomize kontrollü
çalışma, vaka kontrollü çalışma,Kanıta dayalı uygulama kaynakları; kohort çalışmaları, gözlem,Kanıtlara ulaşma yolları, Kanıta Dayalı Uygulama rehberleri, Kanıta Dayalı
Uygulama hemşirelik merkezleri, internet kaynakları ,Kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik ,Kanıta dayalı uygulama örnekleri I,Kanıta dayalı uygulama örnekleri II,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve derecelerini tanımlar16, 9A
Hemşirelik uygulamalarında kullanılan araştırma kanıtlarına ilişkin veri tabanlarını açıklar 16, 9A
Kanıta dayalı hemşireliğin mesleğe/uygulama alanına olan etkisini tartışır16, 9A
Kanıta dayalı hemşirelik uygulama sürecinin uygulanmasına ilişkin engelleri tanımlar 16, 9A
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının yaşama geçirilmesi için yapılması gerekenleri açıklar16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, Kanıta dayalı uygulamalara giriş 1. Kaynak sayfa:7-9
2Kanıt, Kanıta dayalı uygulama4. Kaynak sayfa: 60-62 ve 5. Kaynak sayfa: 97-98
3Kanıta dayalı uygulamanın tarihsel gelişimi, nedenleri ve amaçları 3. Kaynak sayfa: 61-62, 2. Kaynak sayfa: 52 ve 5. Kaynak sayfa: 100
4Güvenilir kanıtların elde edilmesi 3. Kaynak sayfa: 63, 5. Kaynak sayfa: 99 ve 1. Kaynak sayfa: 10-18
5Kanıta dayalı uygulama sürecinin aşamaları1. Kaynak sayfa: 10-18
6Kanıt dayalı hemşirelik uygulamalarında engeller ve kolaylaştırıcılar1. Kaynak sayfa: 49-54 VE 2. Kaynak sayfa: 53
7Kanıt düzeyi sınıflamaları3. Kaynak sayfa: 63-64
8Ara Sınav
9Kanıt dayalı uygulama kaynakları; sistematik inceleme, randomize kontrollü
çalışma, vaka kontrollü çalışma
6. Kaynak sayfa:112-120, 124
10Kanıta dayalı uygulama kaynakları; kohort çalışmaları, gözlem6. Kaynak sayfa: 108-111, 149-150
11Kanıtlara ulaşma yolları, Kanıta Dayalı Uygulama rehberleri, Kanıta Dayalı
Uygulama hemşirelik merkezleri, internet kaynakları
3. Kaynak sayfa: 65-67
12Kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik 1. Kaynak sayfa: 37-40 VE 2. Kaynak sayfa: 52-53
13Kanıta dayalı uygulama örnekleri I7. Kaynak
14Kanıta dayalı uygulama örnekleri II8. Kaynak
15Final Sınavı
Kaynak
1.Kapucu S., Kahveci R.(Eds) (2017) Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları. Ankara: SAGE yayıncılık 2.EÖ Çopur, N Kuru, ÇC Seyman (2015). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(2): 51-55 3.G Kocaman (2003). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2: 61-69 4.E Şenyuva (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, ; 24(1): 59-65. 5.M Kara, K Babadağ (2003). Kanıta dayalı hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, (3)6: 96-104 6. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, M.N. (2014). Hemşirelikte Araştırma Süreç Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 7. EM Yayla (2017) Mukozite Yönelik Kanıta Dayalı Uygulamalar. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 14 (3): 223-227 8. MÇ Yılmaz (2007) Mukozit Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar. Uluslararası Hematoloji-Onkoloji Dergisi, 4 (17): 241-246

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KANITA DAYALI HEMŞİRELİKNRS4215113Bahar Dönemi2+022
Ders Programı

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra KÖROĞLU ÇAMDEVİREN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve sınıflamalarını kavrayarak kanıta dayalı hemşirelik bilgilerine ulaşmayı ve uygulama alanlarında kullanım esaslarını kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, Kanıta dayalı uygulamalara giriş ,Kanıt, Kanıta dayalı uygulama,Kanıta dayalı uygulamanın tarihsel gelişimi, nedenleri ve amaçları ,Güvenilir kanıtların elde edilmesi ,Kanıta dayalı uygulama sürecinin aşamaları,Kanıt dayalı hemşirelik uygulamalarında engeller ve kolaylaştırıcılar,Kanıt düzeyi sınıflamaları,Ara Sınav,Kanıt dayalı uygulama kaynakları; sistematik inceleme, randomize kontrollü
çalışma, vaka kontrollü çalışma,Kanıta dayalı uygulama kaynakları; kohort çalışmaları, gözlem,Kanıtlara ulaşma yolları, Kanıta Dayalı Uygulama rehberleri, Kanıta Dayalı
Uygulama hemşirelik merkezleri, internet kaynakları ,Kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik ,Kanıta dayalı uygulama örnekleri I,Kanıta dayalı uygulama örnekleri II,Final Sınavı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını ve derecelerini tanımlar16, 9A
Hemşirelik uygulamalarında kullanılan araştırma kanıtlarına ilişkin veri tabanlarını açıklar 16, 9A
Kanıta dayalı hemşireliğin mesleğe/uygulama alanına olan etkisini tartışır16, 9A
Kanıta dayalı hemşirelik uygulama sürecinin uygulanmasına ilişkin engelleri tanımlar 16, 9A
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarının yaşama geçirilmesi için yapılması gerekenleri açıklar16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, Kanıta dayalı uygulamalara giriş 1. Kaynak sayfa:7-9
2Kanıt, Kanıta dayalı uygulama4. Kaynak sayfa: 60-62 ve 5. Kaynak sayfa: 97-98
3Kanıta dayalı uygulamanın tarihsel gelişimi, nedenleri ve amaçları 3. Kaynak sayfa: 61-62, 2. Kaynak sayfa: 52 ve 5. Kaynak sayfa: 100
4Güvenilir kanıtların elde edilmesi 3. Kaynak sayfa: 63, 5. Kaynak sayfa: 99 ve 1. Kaynak sayfa: 10-18
5Kanıta dayalı uygulama sürecinin aşamaları1. Kaynak sayfa: 10-18
6Kanıt dayalı hemşirelik uygulamalarında engeller ve kolaylaştırıcılar1. Kaynak sayfa: 49-54 VE 2. Kaynak sayfa: 53
7Kanıt düzeyi sınıflamaları3. Kaynak sayfa: 63-64
8Ara Sınav
9Kanıt dayalı uygulama kaynakları; sistematik inceleme, randomize kontrollü
çalışma, vaka kontrollü çalışma
6. Kaynak sayfa:112-120, 124
10Kanıta dayalı uygulama kaynakları; kohort çalışmaları, gözlem6. Kaynak sayfa: 108-111, 149-150
11Kanıtlara ulaşma yolları, Kanıta Dayalı Uygulama rehberleri, Kanıta Dayalı
Uygulama hemşirelik merkezleri, internet kaynakları
3. Kaynak sayfa: 65-67
12Kanıta dayalı uygulamalar ve hemşirelik 1. Kaynak sayfa: 37-40 VE 2. Kaynak sayfa: 52-53
13Kanıta dayalı uygulama örnekleri I7. Kaynak
14Kanıta dayalı uygulama örnekleri II8. Kaynak
15Final Sınavı
Kaynak
1.Kapucu S., Kahveci R.(Eds) (2017) Kanıta Dayalı Hemşirelik Uygulamaları. Ankara: SAGE yayıncılık 2.EÖ Çopur, N Kuru, ÇC Seyman (2015). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulamalara Genel Bakış. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(2): 51-55 3.G Kocaman (2003). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi, 2: 61-69 4.E Şenyuva (2016). Hemşirelik eğitimi ve kanıta dayalı uygulamalar. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, ; 24(1): 59-65. 5.M Kara, K Babadağ (2003). Kanıta dayalı hemşirelik. Atatürk Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, (3)6: 96-104 6. Erdoğan, S., Nahcivan, N., Esin, M.N. (2014). Hemşirelikte Araştırma Süreç Uygulama ve Kritik. İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri. 7. EM Yayla (2017) Mukozite Yönelik Kanıta Dayalı Uygulamalar. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 14 (3): 223-227 8. MÇ Yılmaz (2007) Mukozit Yönetiminde Kanıta Dayalı Uygulamalar. Uluslararası Hematoloji-Onkoloji Dergisi, 4 (17): 241-246

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09