Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE BAKIM YÖNETİMİ-INRS4115102Güz Dönemi2+281624
Ders Programı

Pazartesi 08:00-08:45

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 12:45-13:30

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Salı 12:00-12:45

Salı 12:45-13:30

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, hemşire adaylarında klinik uygulamalarındaki eksiklikleri gidermek; varolan uygulama becerilerini pekiştirmek, bireyselleştirilmiş hasta bakımında daha fazla otonomi sahibi olmasını sağlamak, birinci basamak sağlık hizmetlerinde de uygulama deneyimi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin
kurulması Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, seminer,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, yansıtıcı düşünme,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, seminer,Uygulama, yansıtıcı düşünme,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, vaka çalışması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik süreci doğrultusunda bilgi ve becerilerini uygulama alanına aktarır.18, 38, 4, 5, 6, 8, 9H
Ekibin bir üyesi olarak tedavi ve bakıma etkin olarak katılır.12, 13, 14, 16, 18, 6, 9H
Ekip arkadaşları, bireyi aile ve toplum ile etkili iletişim kurar.18, 20, 4, 6, 9H
İntörnlük yaptığı klinikte karşılaştığı etik ilkelere dikkat eder.16, 4, 6, 9H
Problem çözme ve karar verme becerisini geliştirir.20, 4, 5, 6, 9H
Güncellediği bilgileri kullanarak eğitsel ve yönetsel aktivitelere katılır.10, 13, 20, 4, 9E
Hemşirelik sorunlarına karşı duyarlı olur. 12, 13, 16, 20, 4H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin
kurulması Uygulama, vaka çalışması
Bakım planı hazırlama
2Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama Makale okuma
3Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
4Uygulama, seminerSeminer hazırlanması
5Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama Eğitim planı hazırlama
6Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
7Uygulama, yansıtıcı düşünmeYansıtıcı yazıların hazırlanması
8Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama
9Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama
10Uygulama, seminerSeminer hazırlanması
11Uygulama, yansıtıcı düşünmeYansıtıcı yazıların hazırlanması
12Uygulama, vaka çalışmasıPreparation reflective writings
13Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama
14Uygulama, vaka çalışması Preparation care plan
Kaynak
Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana 2010. Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-1 2014 Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-2 2014 Arslan S. Kurban N. Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü 2015. Erdemir F. Hemşirelik tanıları el kitabı 2011. Babadağ K. Aştı T.A. Hemşirelik esasları uygulama rehberi gözden geçirilmiş 2. Baskı İstanbul tıp kitabevi 2012. Aksoy G, kanan N, Akyolcu N. Cerrahi Hemşireliği I (1. Baskı), İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri 2012. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik 2014. Altındiş m. Yaşlılarda güncel sağlık sorunları ve bakım İstanbul tıp kitabevi 2013. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E. (eds). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın-Yayın, İstanbul, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE BAKIM YÖNETİMİ-INRS4115102Güz Dönemi2+281624
Ders Programı

Pazartesi 08:00-08:45

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Pazartesi 12:45-13:30

Pazartesi 13:30-14:15

Pazartesi 14:30-15:15

Salı 12:00-12:45

Salı 12:45-13:30

Perşembe 13:30-14:15

Perşembe 14:30-15:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, hemşire adaylarında klinik uygulamalarındaki eksiklikleri gidermek; varolan uygulama becerilerini pekiştirmek, bireyselleştirilmiş hasta bakımında daha fazla otonomi sahibi olmasını sağlamak, birinci basamak sağlık hizmetlerinde de uygulama deneyimi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin
kurulması Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, seminer,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, vaka çalışması ,Uygulama, yansıtıcı düşünme,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, seminer,Uygulama, yansıtıcı düşünme,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, vaka çalışması,Uygulama, vaka çalışması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik süreci doğrultusunda bilgi ve becerilerini uygulama alanına aktarır.18, 38, 4, 5, 6, 8, 9H
Ekibin bir üyesi olarak tedavi ve bakıma etkin olarak katılır.12, 13, 14, 16, 18, 6, 9H
Ekip arkadaşları, bireyi aile ve toplum ile etkili iletişim kurar.18, 20, 4, 6, 9H
İntörnlük yaptığı klinikte karşılaştığı etik ilkelere dikkat eder.16, 4, 6, 9H
Problem çözme ve karar verme becerisini geliştirir.20, 4, 5, 6, 9H
Güncellediği bilgileri kullanarak eğitsel ve yönetsel aktivitelere katılır.10, 13, 20, 4, 9E
Hemşirelik sorunlarına karşı duyarlı olur. 12, 13, 16, 20, 4H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 38: Bakım Planı, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin
kurulması Uygulama, vaka çalışması
Bakım planı hazırlama
2Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama Makale okuma
3Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
4Uygulama, seminerSeminer hazırlanması
5Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama Eğitim planı hazırlama
6Uygulama, vaka çalışması Bakım planı hazırlama
7Uygulama, yansıtıcı düşünmeYansıtıcı yazıların hazırlanması
8Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama
9Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama
10Uygulama, seminerSeminer hazırlanması
11Uygulama, yansıtıcı düşünmeYansıtıcı yazıların hazırlanması
12Uygulama, vaka çalışmasıPreparation reflective writings
13Uygulama, vaka çalışmasıBakım planı hazırlama
14Uygulama, vaka çalışması Preparation care plan
Kaynak
Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitapevi, Adana 2010. Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-1 2014 Aştı T.A. Karadağ A. Hemşirelik esasları hemşirelik bilimi ve sanatı-2 2014 Arslan S. Kurban N. Hemşirelikte öğretim ve eğiticinin rolü 2015. Erdemir F. Hemşirelik tanıları el kitabı 2011. Babadağ K. Aştı T.A. Hemşirelik esasları uygulama rehberi gözden geçirilmiş 2. Baskı İstanbul tıp kitabevi 2012. Aksoy G, kanan N, Akyolcu N. Cerrahi Hemşireliği I (1. Baskı), İstanbul: Nobel Tıp Kitabevleri 2012. Erdoğan S. Nahcivan N. Esin N. Hemşirelikte araştırma süreç, uygulama ve kritik 2014. Altındiş m. Yaşlılarda güncel sağlık sorunları ve bakım İstanbul tıp kitabevi 2013. Tatar Baykal Ü, Ercan Türkmen E. (eds). Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi. Akademi Basın-Yayın, İstanbul, 2014.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
X
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09