Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMANRS3214438Bahar Dönemi0+425
Ders Programı

Pazartesi 08:00-08:45

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Esin GÜLKAYA ANIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, koordinasyonu ve kontrolüne ilişkin temel yönetsel becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı, Uyum Eğitimi,Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi,Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi ,Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka Tekniği,Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka Tekniği,Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası ,Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası,Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı,Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı,Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ Döngüsü,Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ,Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi,Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi,MS Office Programlarının Kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik mesleğinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder.16, 5, 9H
Hemşirelik hizmetleri yönetiminde sorun çözme ve karar verme sürecini kullanır. 12, 13, 16, 5, 9H
Tıbbi hata ve risklere ilişkin farkındalık kazanır. 10, 16, 21, 9H
Hemşirelik bakım süreçlerini iyileştirmeye yönelik bir plan tasarlar. 12, 13, 16, 5, 9H
Çalışma birimi ve hemşire yeterlilikleri doğrultusunda bir iş görüşmesi tasarlar. 13, 15, 16, 5, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı, Uyum EğitimiMEBIS notu
2Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile DeğerlendirilmesiMEBIS notu
3Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi konulu bir sözel sunum hazırlaması
4Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka TekniğiMEBIS notu
5Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka TekniğiYönetsel bir sorunun altı şapka tekniği ile analiz edildiği bir sözel sunum hazırlaması
6Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası MEBIS notu
7Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar OdasıMEBIS notu
8Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç DiyagramıMEBIS notu
9Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç DiyagramıYönetsel bir sorunun neden-sonuç diyagramı ile analiz edildiği sözel bir sunum hazırlaması
10Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ DöngüsüMEBIS notu
11Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖPUKÖ döngüsü ile bir kalite göstergesine ilişkin iyileştirme çalışmasının yapıldığı sözel bir sunum hazırlaması
12Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş GörüşmesiMEBIS notu
13Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesiİş birimi, iş gereklilikleri ve hemşire niteliklerine dayalı bir iş görüşmesi tasarlama
14MS Office Programlarının KullanımıMEBIS notu
Kaynak
1. Sammut-Bonnici T, Galea D. (2015). PEST analysis. In: Wiley Encyclopedia of Management. https://doi.org/10.1002/9781118785317.weom120113 2. Özkütük N, Orgun F, Sezer H. (2019). Hemşirelik eğitiminde altı şapka düşünme tekniğinin kullanımı: iki farklı tekniğin karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1553-1562. doi: 10.24106/kefdergi.3150 3. Tarhan M, Doğan P, Yaman R, Dişci R. (2019). Yeni mezun hemşirelerin tıbbi hata ve risklere yönelik farkındalıklarının arttırılmasında bir yöntem: ufak tefek hatalar odası. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(6), 196-206. doi: 10.5222/SHYD.2019.15238 4. Eraydın C, Tezcan B, Koç Z. (2019). Hasta düşmelerinin değerlendirilmesinde balık kılçığı yöntemi ile kök neden analizi. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(6), 266- 272. doi: 10.5222/SHYD,2019.82905 5. Chen Y, Zheng J, Wu D, Zhang Y, Lin Y. (2020). Application of the PDCA cycle for standardized nursing management in a COVID-19 intensive care unit. Annals of Palliative Medicine, 9(3), 1198-1205. doi: 10.21037/apm-20-1084 6. Sarıyıldız AY. (2021). İş görüşmelerinde beden dilinin önemi. In: Yönetim-Strateji-Organizasyon: Teoride ve Uygulamada. Karabulut, Ş. (ed). Gazi Kitabevi: Ankara 7. Tatar Baykal, Ü., Türkmen, E. (Ed.). (2021). Hemşirelikte Yönetim. İstanbul: Akademi Yayıncılık 8. MEBIS notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HEMŞİRELİKTE YÖNETİM UYGULAMANRS3214438Bahar Dönemi0+425
Ders Programı

Pazartesi 08:00-08:45

Pazartesi 09:00-09:45

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve TARHAN, Dr.Öğr.Üye. Esin GÜLKAYA ANIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHemşirelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, koordinasyonu ve kontrolüne ilişkin temel yönetsel becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Tanıtımı, Uyum Eğitimi,Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi,Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi ,Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka Tekniği,Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka Tekniği,Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası ,Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası,Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı,Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç Diyagramı,Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ Döngüsü,Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ,Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi,Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesi,MS Office Programlarının Kullanımı; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hemşirelik mesleğinin güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder.16, 5, 9H
Hemşirelik hizmetleri yönetiminde sorun çözme ve karar verme sürecini kullanır. 12, 13, 16, 5, 9H
Tıbbi hata ve risklere ilişkin farkındalık kazanır. 10, 16, 21, 9H
Hemşirelik bakım süreçlerini iyileştirmeye yönelik bir plan tasarlar. 12, 13, 16, 5, 9H
Çalışma birimi ve hemşire yeterlilikleri doğrultusunda bir iş görüşmesi tasarlar. 13, 15, 16, 5, 9H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Tanıtımı, Uyum EğitimiMEBIS notu
2Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile DeğerlendirilmesiMEBIS notu
3Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi Hemşirelik Mesleğinin PEST Analizi ile Değerlendirilmesi konulu bir sözel sunum hazırlaması
4Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka TekniğiMEBIS notu
5Sorun Çözme ve Karar Verme: Altı Şapka TekniğiYönetsel bir sorunun altı şapka tekniği ile analiz edildiği bir sözel sunum hazırlaması
6Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar Odası MEBIS notu
7Tıbbi Hata ve Riskler: Hatalar OdasıMEBIS notu
8Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç DiyagramıMEBIS notu
9Sorun Çözme ve Karar Verme: Neden-Sonuç DiyagramıYönetsel bir sorunun neden-sonuç diyagramı ile analiz edildiği sözel bir sunum hazırlaması
10Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖ DöngüsüMEBIS notu
11Bir Kalite İyileştirme Süreci: PUKÖPUKÖ döngüsü ile bir kalite göstergesine ilişkin iyileştirme çalışmasının yapıldığı sözel bir sunum hazırlaması
12Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş GörüşmesiMEBIS notu
13Hemşirelik İnsan Gücü Kaynağı Yönetimi: İş Görüşmesiİş birimi, iş gereklilikleri ve hemşire niteliklerine dayalı bir iş görüşmesi tasarlama
14MS Office Programlarının KullanımıMEBIS notu
Kaynak
1. Sammut-Bonnici T, Galea D. (2015). PEST analysis. In: Wiley Encyclopedia of Management. https://doi.org/10.1002/9781118785317.weom120113 2. Özkütük N, Orgun F, Sezer H. (2019). Hemşirelik eğitiminde altı şapka düşünme tekniğinin kullanımı: iki farklı tekniğin karşılaştırılması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(4), 1553-1562. doi: 10.24106/kefdergi.3150 3. Tarhan M, Doğan P, Yaman R, Dişci R. (2019). Yeni mezun hemşirelerin tıbbi hata ve risklere yönelik farkındalıklarının arttırılmasında bir yöntem: ufak tefek hatalar odası. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(6), 196-206. doi: 10.5222/SHYD.2019.15238 4. Eraydın C, Tezcan B, Koç Z. (2019). Hasta düşmelerinin değerlendirilmesinde balık kılçığı yöntemi ile kök neden analizi. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 3(6), 266- 272. doi: 10.5222/SHYD,2019.82905 5. Chen Y, Zheng J, Wu D, Zhang Y, Lin Y. (2020). Application of the PDCA cycle for standardized nursing management in a COVID-19 intensive care unit. Annals of Palliative Medicine, 9(3), 1198-1205. doi: 10.21037/apm-20-1084 6. Sarıyıldız AY. (2021). İş görüşmelerinde beden dilinin önemi. In: Yönetim-Strateji-Organizasyon: Teoride ve Uygulamada. Karabulut, Ş. (ed). Gazi Kitabevi: Ankara 7. Tatar Baykal, Ü., Türkmen, E. (Ed.). (2021). Hemşirelikte Yönetim. İstanbul: Akademi Yayıncılık 8. MEBIS notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
X
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
X
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
X
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
X
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09