Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞI HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA | NRS2213436 | Bahar Dönemi | 0+8 | 4 | 7 |
Ders Programı | ( A ) Salı 07:00-07:45 ( A ) Salı 08:00-08:45 ( A ) Salı 09:00-09:45 ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Salı 12:45-13:30 ( A ) Salı 13:30-14:15 ( A ) Salı 14:30-15:15 ( D ) Salı 08:00-08:45 ( D ) Salı 09:00-09:45 ( D ) Salı 10:00-10:45 ( D ) Salı 11:00-11:45 ( D ) Salı 12:00-12:45 ( D ) Salı 12:45-13:30 ( D ) Salı 13:30-14:15 ( D ) Salı 14:30-15:15 ( C ) Salı 08:00-08:45 ( C ) Salı 09:00-09:45 ( C ) Salı 10:00-10:45 ( C ) Salı 11:00-11:45 ( C ) Salı 12:00-12:45 ( C ) Salı 12:45-13:30 ( C ) Salı 13:30-14:15 ( C ) Salı 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL, Arş.Gör. Berk ÖNGİDER, Öğr.Gör. Fatma Kübra YALÇIN, Öğr.Gör. Arzu GÖKCE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek, belirlenen gereksinimler doğrultusunda holistik bakış açısı ile tüm yaş dönemlerinde kadın sağlığına yönelik bakım becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin açıklanması,Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kadın sağlığı ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları ve tanımları kavrar | 14, 8, 9 | E, H |
Kadının yaşam evrelerine göre üreme sağlığı sorunlarını açıklar ve sorunları çözümlemede hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planı geliştirir. | 14, 8, 9 | E, H |
Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemde kadının/ fetüsün/ yenidoğanın izlem ve bakımını planlar. | 14, 8, 9 | E |
Kadının sık görülen jinekolojik sorunları kavrar ve sorunlara yönelik bakımı planlar. | 14, 5, 8, 9 | E, H |
Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, bulaş yolları ve tedavi yönetimini açıklar. | 14, 5, 8, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin açıklanması | MEBIS Notu |
2 | Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi | MEBIS Notu |
3 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
4 | Klinik uygulama | MEBIS Notu |
5 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | Makale okunması |
6 | Klinik uygulama | MEBIS Notu |
7 | Ara Sınav Haftası | MEBIS Notu |
8 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | MEBIS Notu |
9 | Klinik uygulama | MEBIS Notu |
10 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | MEBIS Notu |
11 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
12 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | Makale okunması |
13 | Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi | Bakım planı çalışması |
14 | Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi | Beceri listelerinin çalışılması |
Kaynak |
Lowdermilk, D. L., Cashion, K., Perry, S. E., Alden, K. R., & Olshansky, E. (2019). Maternity and Women's Health Care E-Book. Elsevier Health Sciences. Murray, S. S., & McKinney, E. S. (2013). Foundations of maternal-newborn and women's health nursing-e-book. Elsevier Health Sciences. Dog, T. L., & Micozzi, M. S. (2004). Women's Health in Complementary and Integrative Medicine E-Book: A Clinical Guide. Elsevier Health Sciences. MEBIS Notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞI HAST. HEMŞİRELİĞİ UYGULAMA | NRS2213436 | Bahar Dönemi | 0+8 | 4 | 7 |
Ders Programı | ( A ) Salı 07:00-07:45 ( A ) Salı 08:00-08:45 ( A ) Salı 09:00-09:45 ( A ) Salı 10:00-10:45 ( A ) Salı 11:00-11:45 ( A ) Salı 12:00-12:45 ( A ) Salı 12:45-13:30 ( A ) Salı 13:30-14:15 ( A ) Salı 14:30-15:15 ( D ) Salı 08:00-08:45 ( D ) Salı 09:00-09:45 ( D ) Salı 10:00-10:45 ( D ) Salı 11:00-11:45 ( D ) Salı 12:00-12:45 ( D ) Salı 12:45-13:30 ( D ) Salı 13:30-14:15 ( D ) Salı 14:30-15:15 ( C ) Salı 08:00-08:45 ( C ) Salı 09:00-09:45 ( C ) Salı 10:00-10:45 ( C ) Salı 11:00-11:45 ( C ) Salı 12:00-12:45 ( C ) Salı 12:45-13:30 ( C ) Salı 13:30-14:15 ( C ) Salı 14:30-15:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar IRMAK VURAL, Arş.Gör. Berk ÖNGİDER, Öğr.Gör. Fatma Kübra YALÇIN, Öğr.Gör. Arzu GÖKCE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek, belirlenen gereksinimler doğrultusunda holistik bakış açısı ile tüm yaş dönemlerinde kadın sağlığına yönelik bakım becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin açıklanması,Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi,Klinik uygulama,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Ara Sınav Haftası,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Klinik uygulama,Klinik uygulama, Vaka tartışması,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi,Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kadın sağlığı ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları ve tanımları kavrar | 14, 8, 9 | E, H |
Kadının yaşam evrelerine göre üreme sağlığı sorunlarını açıklar ve sorunları çözümlemede hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planı geliştirir. | 14, 8, 9 | E, H |
Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemde kadının/ fetüsün/ yenidoğanın izlem ve bakımını planlar. | 14, 8, 9 | E |
Kadının sık görülen jinekolojik sorunları kavrar ve sorunlara yönelik bakımı planlar. | 14, 5, 8, 9 | E, H |
Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, bulaş yolları ve tedavi yönetimini açıklar. | 14, 5, 8, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin açıklanması | MEBIS Notu |
2 | Klinik uygulama hakkında bilgilendirme, laboratuvar becerilerinin geliştirilmesi | MEBIS Notu |
3 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
4 | Klinik uygulama | MEBIS Notu |
5 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | Makale okunması |
6 | Klinik uygulama | MEBIS Notu |
7 | Ara Sınav Haftası | MEBIS Notu |
8 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | MEBIS Notu |
9 | Klinik uygulama | MEBIS Notu |
10 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | MEBIS Notu |
11 | Klinik uygulama | Bakım planı çalışması |
12 | Klinik uygulama, Vaka tartışması | Makale okunması |
13 | Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi | Bakım planı çalışması |
14 | Laboratuvar becerilerinin değerlendirilmesi | Beceri listelerinin çalışılması |
Kaynak |
Lowdermilk, D. L., Cashion, K., Perry, S. E., Alden, K. R., & Olshansky, E. (2019). Maternity and Women's Health Care E-Book. Elsevier Health Sciences. Murray, S. S., & McKinney, E. S. (2013). Foundations of maternal-newborn and women's health nursing-e-book. Elsevier Health Sciences. Dog, T. L., & Micozzi, M. S. (2004). Women's Health in Complementary and Integrative Medicine E-Book: A Clinical Guide. Elsevier Health Sciences. MEBIS Notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |