Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | NRS2213438 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Öznur KÖRÜKCÜ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şerife ÇINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek, belirlenen gereksinimler doğrultusunda holistik bakış açısı ile tüm yaş dönemlerinde kadın sağlığına yönelik bakım becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın ve üreme sağlığına genel bakış ,Kadın ve erkek üreme organlarının anatomisi Kadın ve erkek üreme organlarının fizyolojisi,İnsan üreme fizyolojisi Kadın sağlığı ile ilgili temel kavramlar,Gebelik ve gebelikte sistemik değişiklikler Normal doğum ve hemşirelik bakımı,Riskli gebelikler,Doğumda riskli durumlar,Ara sınav,Kadın yaşam evreleri Jinekolojik muayene ve tanı yöntemleri ,Üreme organ problemleri Aile planlaması ve kontraseptif yöntemler,İnfertilite,Genital sistem enfeksiyonları,Jinekolojik tümörler ve hemşirelik yaklaşımı,Cinsellik ve cinsel sağlık,Kadına Yönelik Şiddet; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kadın sağlığı ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları ve tanımları kavrar. | 16, 9 | A |
Kadının yaşam evrelerine göre üreme sağlığı sorunlarını açıklar ve sorunları çözümlemede hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planı geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemde kadının/ fetüsün/ yenidoğanın izlem ve bakımını planlar. | 16, 9 | A |
Kadının sık görülen jinekolojik sorunları kavrar ve sorunlara yönelik bakımı planlar. | 10, 16, 9 | A |
Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, bulaş yolları ve tedavi yönetimini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın ve üreme sağlığına genel bakış | MEBIS Notu |
2 | Kadın ve erkek üreme organlarının anatomisi Kadın ve erkek üreme organlarının fizyolojisi | MEBIS Notu |
3 | İnsan üreme fizyolojisi Kadın sağlığı ile ilgili temel kavramlar | MEBIS Notu |
4 | Gebelik ve gebelikte sistemik değişiklikler Normal doğum ve hemşirelik bakımı | MEBIS Notu |
5 | Riskli gebelikler | MEBIS Notu |
6 | Doğumda riskli durumlar | MEBIS Notu |
7 | Ara sınav | MEBIS Notu |
8 | Kadın yaşam evreleri Jinekolojik muayene ve tanı yöntemleri | MEBIS Notu |
9 | Üreme organ problemleri Aile planlaması ve kontraseptif yöntemler | MEBIS Note |
10 | İnfertilite | MEBIS Notu |
11 | Genital sistem enfeksiyonları | MEBIS Notu |
12 | Jinekolojik tümörler ve hemşirelik yaklaşımı | MEBIS Notu |
13 | Cinsellik ve cinsel sağlık | MEBIS Notu |
14 | Kadına Yönelik Şiddet | MEBIS Notu |
Kaynak |
Lowdermilk, D. L., Cashion, K., Perry, S. E., Alden, K. R., & Olshansky, E. (2019). Maternity and Women's Health Care E-Book. Elsevier Health Sciences. Murray, S. S., & McKinney, E. S. (2013). Foundations of maternal-newborn and women's health nursing-e-book. Elsevier Health Sciences. Dog, T. L., & Micozzi, M. S. (2004). Women's Health in Complementary and Integrative Medicine E-Book: A Clinical Guide. Elsevier Health Sciences. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 10 | 10 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 6 | 6 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KADIN SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ | NRS2213438 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Öznur KÖRÜKCÜ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Şerife ÇINAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kadın sağlığı ve üreme sağlığı kavramlarını inceleyerek, belirlenen gereksinimler doğrultusunda holistik bakış açısı ile tüm yaş dönemlerinde kadın sağlığına yönelik bakım becerilerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kadın ve üreme sağlığına genel bakış ,Kadın ve erkek üreme organlarının anatomisi Kadın ve erkek üreme organlarının fizyolojisi,İnsan üreme fizyolojisi Kadın sağlığı ile ilgili temel kavramlar,Gebelik ve gebelikte sistemik değişiklikler Normal doğum ve hemşirelik bakımı,Riskli gebelikler,Doğumda riskli durumlar,Ara sınav,Kadın yaşam evreleri Jinekolojik muayene ve tanı yöntemleri ,Üreme organ problemleri Aile planlaması ve kontraseptif yöntemler,İnfertilite,Genital sistem enfeksiyonları,Jinekolojik tümörler ve hemşirelik yaklaşımı,Cinsellik ve cinsel sağlık,Kadına Yönelik Şiddet; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kadın sağlığı ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları ve tanımları kavrar. | 16, 9 | A |
Kadının yaşam evrelerine göre üreme sağlığı sorunlarını açıklar ve sorunları çözümlemede hemşirelik süreci doğrultusunda bakım planı geliştirir. | 10, 16, 9 | A |
Gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası dönemde kadının/ fetüsün/ yenidoğanın izlem ve bakımını planlar. | 16, 9 | A |
Kadının sık görülen jinekolojik sorunları kavrar ve sorunlara yönelik bakımı planlar. | 10, 16, 9 | A |
Cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, bulaş yolları ve tedavi yönetimini açıklar. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kadın ve üreme sağlığına genel bakış | MEBIS Notu |
2 | Kadın ve erkek üreme organlarının anatomisi Kadın ve erkek üreme organlarının fizyolojisi | MEBIS Notu |
3 | İnsan üreme fizyolojisi Kadın sağlığı ile ilgili temel kavramlar | MEBIS Notu |
4 | Gebelik ve gebelikte sistemik değişiklikler Normal doğum ve hemşirelik bakımı | MEBIS Notu |
5 | Riskli gebelikler | MEBIS Notu |
6 | Doğumda riskli durumlar | MEBIS Notu |
7 | Ara sınav | MEBIS Notu |
8 | Kadın yaşam evreleri Jinekolojik muayene ve tanı yöntemleri | MEBIS Notu |
9 | Üreme organ problemleri Aile planlaması ve kontraseptif yöntemler | MEBIS Note |
10 | İnfertilite | MEBIS Notu |
11 | Genital sistem enfeksiyonları | MEBIS Notu |
12 | Jinekolojik tümörler ve hemşirelik yaklaşımı | MEBIS Notu |
13 | Cinsellik ve cinsel sağlık | MEBIS Notu |
14 | Kadına Yönelik Şiddet | MEBIS Notu |
Kaynak |
Lowdermilk, D. L., Cashion, K., Perry, S. E., Alden, K. R., & Olshansky, E. (2019). Maternity and Women's Health Care E-Book. Elsevier Health Sciences. Murray, S. S., & McKinney, E. S. (2013). Foundations of maternal-newborn and women's health nursing-e-book. Elsevier Health Sciences. Dog, T. L., & Micozzi, M. S. (2004). Women's Health in Complementary and Integrative Medicine E-Book: A Clinical Guide. Elsevier Health Sciences. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | X | |||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |