Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL ŞİDDET VE REHABİLİTASYONNRS3114432Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal şiddetin birey ve toplum üzerindeki etkilerini konusunda farkındalık oluşturarak şiddeti önlemeye yönelik gerekli girişimleri planlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtılması, Şiddet nedir?,Sosyokültürel açıdan şiddet ,Şiddet türleri ve yaklaşımlar,Şiddetin birey ve toplum üzerinde etkileri,Şiddetin kaynakları ve nedenleri ,Şiddetin uygulandığı alanlar ,Aile içi şiddet ,İşyerinde şiddet ,Okulda şiddet, Stres, kentleşme ve suç,Şiddet, kadın, gençlik, değişim ve şiddet,Şiddeti önleme ilkeleri ve rehabilitasyon ,Şiddeti önleme ilkeleri ve rehabilitasyon,Şiddete yönelik hukuki haklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Şiddet ve türlerini tanımlar13, 14, 16, 19, 5, 9A, E
Şiddet ve etkilerini değerlendirir 10, 13, 14, 15, 5A, D, E
Şiddete yol açan faktörleri analiz eder13, 14, 16, 19, 5, 9A, E
Şiddet türlerini ve etkilerini analiz eder10, 13, 14, 5, 9A, E
Şiddetten korunma ve rehabilitasyon ilkelerini açıklar10, 13, 14, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtılması, Şiddet nedir?Kocacık, F. ‘Şiddet Olgusu Üzerine’. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 1
2Sosyokültürel açıdan şiddet Yavuz, R., Tarhan, N., Kocabaşoğlu, N., Savrun, M. (2000). Biyolojik, Sosyolojik, Psikolojik Açıdan Şiddet, istanbul.
3Şiddet türleri ve yaklaşımlarPsikiyatride Güncel Yaklaşımlar-current Approaches in Psychiatry 2012, 4(1):112-137. Gümüş, A. (2006). ‘Şiddet Türleri’. Bir Sorun Olarak Şiddet Sempozyumu, Ankara. Eğitim sen Yayınları s.13-38.
4Şiddetin birey ve toplum üzerinde etkileriGüleç, H., Topaloğlu, M., Ünsal, D., Altıntaş, M. ‘Bir Kısır Döngü Olarak Şiddet’. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-current Approaches in Psychiatry. 2012, 4(1):112-137.
5Şiddetin kaynakları ve nedenleri Yavuz, R., Tarhan, N., Kocabaşoğlu, N., Savrun, M. (2000). Biyolojik, Sosyolojik, Psikolojik Açıdan Şiddet, İstanbul.
6Şiddetin uygulandığı alanlar Kazancı, D. (2012). ‘Şiddet Türleri’ (duygusal, ekonomik, fiziksel, cinsel şiddet). Psikoloji, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Makaleleri Kütüphanesi.
7Aile içi şiddet T. C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. Aile İçi Şiddetle Mücadele El Kitabı, Sayı 38, S.11-33.
8İşyerinde şiddet Tınaz, P. İşyerinde Psikolojik Taciz (Mobbing), 2006, İstanbul.
9Okulda şiddetDeveci, H., Karadağ,, R. Yılmaz,F,. İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları. Electronic Journal of Social Science, Bahar-2008, C.7 S.24 (351-368).
10 Stres, kentleşme ve suçYavuz, R., Tarhan, N., Kocabaşoğlu, N., Savrun, M. (2000). Biyolojik, Sosyolojik, Psikolojik Açıdan Şiddet, İstanbul S.77-82.
11Şiddet, kadın, gençlik, değişim ve şiddetYavuz, R., Tarhan, N., (2000). Biyolojik, Sosyolojik, Psikolojik Açıdan Şiddet, İstanbul, s.39-51 ve 83-95.
12Şiddeti önleme ilkeleri ve rehabilitasyon Çam, O., Engin, E. Ruh Sağlığı ve Hemşireliği (2014), İstanbul S.803-819. Öztürk, M.O, Uluşahin, A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. (2014), Ankara, 12. Basım S.960-986.
13Şiddeti önleme ilkeleri ve rehabilitasyonÇam, O., Engin, E. Ruh Sağlığı ve Hemşireliği (2014), İstanbul S.803-819. Öztürk, M.O, Uluşahin, A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. (2014), Ankara, 12. Basım S.960-986.
14Şiddete yönelik hukuki haklarT. C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. Aile İçi Şiddetle Mücadele El Kitabı, Sayı 38, S.11-33.
Kaynak
1. Kocacık, F. ‘Şiddet Olgusu Üzerine’. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 1 2. Yavuz, R., Tarhan, N., Kocabaşoğlu, N., Savrun, M. (2000). Biyolojik, Sosyolojik, Psikolojik Açıdan Şiddet, istanbul. 3. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-current Approaches in Psychiatry 2012, 4(1):112-137. Gümüş, A. (2006). ‘Şiddet Türleri’. Bir Sorun Olarak Şiddet Sempozyumu, Ankara. Eğitim sen Yayınları s.13-38. 4. Güleç, H., Topaloğlu, M., Ünsal, D., Altıntaş, M. ‘Bir Kısır Döngü Olarak Şiddet’. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-current Approaches in Psychiatry. 2012, 4(1):112-137. 5. Kazancı, D. (2012). ‘Şiddet Türleri’ (duygusal, ekonomik, fiziksel, cinsel şiddet). Psikoloji, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Makaleleri Kütüphanesi. 6. Tınaz, P. İşyerinde Psikolojik Taciz (Mobbing), 2006, İstanbul. 7. Deveci, H., Karadağ,, R. Yılmaz,F,. İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları. Electronic Journal of Social Science, Bahar-2008, C.7 S.24 (351-368). 8. Çam, O., Engin, E. Ruh Sağlığı ve Hemşireliği (2014), İstanbul S.803-819. 9. Öztürk, M.O, Uluşahin, A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. (2014), Ankara, 12. Basım S.960-986. 10. T. C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. Aile İçi Şiddetle Mücadele El Kitabı, Sayı 38, S.11-33.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL ŞİDDET VE REHABİLİTASYONNRS3114432Güz Dönemi2+022
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal şiddetin birey ve toplum üzerindeki etkilerini konusunda farkındalık oluşturarak şiddeti önlemeye yönelik gerekli girişimleri planlamasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin tanıtılması, Şiddet nedir?,Sosyokültürel açıdan şiddet ,Şiddet türleri ve yaklaşımlar,Şiddetin birey ve toplum üzerinde etkileri,Şiddetin kaynakları ve nedenleri ,Şiddetin uygulandığı alanlar ,Aile içi şiddet ,İşyerinde şiddet ,Okulda şiddet, Stres, kentleşme ve suç,Şiddet, kadın, gençlik, değişim ve şiddet,Şiddeti önleme ilkeleri ve rehabilitasyon ,Şiddeti önleme ilkeleri ve rehabilitasyon,Şiddete yönelik hukuki haklar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Şiddet ve türlerini tanımlar13, 14, 16, 19, 5, 9A, E
Şiddet ve etkilerini değerlendirir 10, 13, 14, 15, 5A, D, E
Şiddete yol açan faktörleri analiz eder13, 14, 16, 19, 5, 9A, E
Şiddet türlerini ve etkilerini analiz eder10, 13, 14, 5, 9A, E
Şiddetten korunma ve rehabilitasyon ilkelerini açıklar10, 13, 14, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin tanıtılması, Şiddet nedir?Kocacık, F. ‘Şiddet Olgusu Üzerine’. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 1
2Sosyokültürel açıdan şiddet Yavuz, R., Tarhan, N., Kocabaşoğlu, N., Savrun, M. (2000). Biyolojik, Sosyolojik, Psikolojik Açıdan Şiddet, istanbul.
3Şiddet türleri ve yaklaşımlarPsikiyatride Güncel Yaklaşımlar-current Approaches in Psychiatry 2012, 4(1):112-137. Gümüş, A. (2006). ‘Şiddet Türleri’. Bir Sorun Olarak Şiddet Sempozyumu, Ankara. Eğitim sen Yayınları s.13-38.
4Şiddetin birey ve toplum üzerinde etkileriGüleç, H., Topaloğlu, M., Ünsal, D., Altıntaş, M. ‘Bir Kısır Döngü Olarak Şiddet’. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-current Approaches in Psychiatry. 2012, 4(1):112-137.
5Şiddetin kaynakları ve nedenleri Yavuz, R., Tarhan, N., Kocabaşoğlu, N., Savrun, M. (2000). Biyolojik, Sosyolojik, Psikolojik Açıdan Şiddet, İstanbul.
6Şiddetin uygulandığı alanlar Kazancı, D. (2012). ‘Şiddet Türleri’ (duygusal, ekonomik, fiziksel, cinsel şiddet). Psikoloji, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Makaleleri Kütüphanesi.
7Aile içi şiddet T. C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. Aile İçi Şiddetle Mücadele El Kitabı, Sayı 38, S.11-33.
8İşyerinde şiddet Tınaz, P. İşyerinde Psikolojik Taciz (Mobbing), 2006, İstanbul.
9Okulda şiddetDeveci, H., Karadağ,, R. Yılmaz,F,. İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları. Electronic Journal of Social Science, Bahar-2008, C.7 S.24 (351-368).
10 Stres, kentleşme ve suçYavuz, R., Tarhan, N., Kocabaşoğlu, N., Savrun, M. (2000). Biyolojik, Sosyolojik, Psikolojik Açıdan Şiddet, İstanbul S.77-82.
11Şiddet, kadın, gençlik, değişim ve şiddetYavuz, R., Tarhan, N., (2000). Biyolojik, Sosyolojik, Psikolojik Açıdan Şiddet, İstanbul, s.39-51 ve 83-95.
12Şiddeti önleme ilkeleri ve rehabilitasyon Çam, O., Engin, E. Ruh Sağlığı ve Hemşireliği (2014), İstanbul S.803-819. Öztürk, M.O, Uluşahin, A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. (2014), Ankara, 12. Basım S.960-986.
13Şiddeti önleme ilkeleri ve rehabilitasyonÇam, O., Engin, E. Ruh Sağlığı ve Hemşireliği (2014), İstanbul S.803-819. Öztürk, M.O, Uluşahin, A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. (2014), Ankara, 12. Basım S.960-986.
14Şiddete yönelik hukuki haklarT. C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. Aile İçi Şiddetle Mücadele El Kitabı, Sayı 38, S.11-33.
Kaynak
1. Kocacık, F. ‘Şiddet Olgusu Üzerine’. C.Ü. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, Cilt 2, Sayı 1 2. Yavuz, R., Tarhan, N., Kocabaşoğlu, N., Savrun, M. (2000). Biyolojik, Sosyolojik, Psikolojik Açıdan Şiddet, istanbul. 3. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-current Approaches in Psychiatry 2012, 4(1):112-137. Gümüş, A. (2006). ‘Şiddet Türleri’. Bir Sorun Olarak Şiddet Sempozyumu, Ankara. Eğitim sen Yayınları s.13-38. 4. Güleç, H., Topaloğlu, M., Ünsal, D., Altıntaş, M. ‘Bir Kısır Döngü Olarak Şiddet’. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar-current Approaches in Psychiatry. 2012, 4(1):112-137. 5. Kazancı, D. (2012). ‘Şiddet Türleri’ (duygusal, ekonomik, fiziksel, cinsel şiddet). Psikoloji, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Makaleleri Kütüphanesi. 6. Tınaz, P. İşyerinde Psikolojik Taciz (Mobbing), 2006, İstanbul. 7. Deveci, H., Karadağ,, R. Yılmaz,F,. İlköğretim Öğrencilerinin Şiddet Algıları. Electronic Journal of Social Science, Bahar-2008, C.7 S.24 (351-368). 8. Çam, O., Engin, E. Ruh Sağlığı ve Hemşireliği (2014), İstanbul S.803-819. 9. Öztürk, M.O, Uluşahin, A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. (2014), Ankara, 12. Basım S.960-986. 10. T. C. Başbakanlık Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü. Aile İçi Şiddetle Mücadele El Kitabı, Sayı 38, S.11-33.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir.
2
PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir.
3
PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir.
X
4
PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür.
5
PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
6
PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır.
X
7
PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar.
X
8
PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler.
9
PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
10
PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar.
11
PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir.
X
12
PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar.
X
13
PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 15:58Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 12:09