Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK ESASLARI UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 0+10 | 5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Dürdane Gül ÖZER, Öğr.Gör. Müzeyyen ATASEVEN, Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ, Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Birey, aile ve topluma bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmesi için, hemşirelik süreci doğrultusunda bireyin günlük yaşam aktivitelerinin sağlanması ve sürdürülmesine yönelik temel hemşirelik girişimlerinin becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi, Klinik Uygulama Oryantasyon Eğitimi,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntradermal, Subkütan, İntramüsküler Klinik Uygulama Klinik ve Hastane Tanıma,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Tanılaması,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Kan alma ve Kan transfüzyonu Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuvar Solunum Aktivitesi Solunum Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuvar Beslenme Aktivitesi Sindirim Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme Aktivitelerinin Tanılanması, Laboratuvar Boşaltım Aktivitesi Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuar Boşaltım Aktivitesi Üriner Sistem ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Örnek alma ve toplama Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü , Solunum, Beslenme, Boşaltım, Çalışma ve Eğlence Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuar Cinselliği İfade Etme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuar Uyku ve Dinlenme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuar Vaka Çalışması Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıklı/hasta birey ve ailesi, sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurar. | 16, 6, 9 | H |
Sağlıklı/hasta bireyin bakım sürecini yaşam modeline göre tanılar. | 14, 38, 9 | E |
Sağlık bakım ortamında hasta güvenliğini sağlamaya yönelik uygulamaları açıklar. | 13, 38, 9 | H |
Temel hemşirelik becerilerini laboratuvar ortamında uygular. | 17, 9 | H |
Hemşirelik uygulamalarında etik kurallara uygun davranır. | 13, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 38: Bakım Planı, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi, Klinik Uygulama Oryantasyon Eğitimi | MEBIS notu |
2 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntradermal, Subkütan, İntramüsküler Klinik Uygulama Klinik ve Hastane Tanıma | MEBIS notu |
3 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Tanılaması | MEBIS notu |
4 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
5 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Kan alma ve Kan transfüzyonu Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
6 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
7 | Laboratuvar Solunum Aktivitesi Solunum Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
8 | Laboratuvar Beslenme Aktivitesi Sindirim Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
9 | Laboratuvar Boşaltım Aktivitesi Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
10 | Laboratuar Boşaltım Aktivitesi Üriner Sistem ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
11 | Laboratuar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Örnek alma ve toplama Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü , Solunum, Beslenme, Boşaltım, Çalışma ve Eğlence Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
12 | Laboratuar Cinselliği İfade Etme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
13 | Laboratuar Uyku ve Dinlenme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
14 | Laboratuar Vaka Çalışması Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması Dersin Değerlendirilmesi | MEBIS notu |
Kaynak |
1. Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı (2 cilt). Akademi Basın ve Yayıncılık, 2. Basım. 2018. 2. Göçmen Baykara Z, Çalışkan N, Öztürk D, Karadağ A. Temel Hemşirelik Becerileri (Kontrol Listeleri, Web Erişimli Eğitim Videoları). Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. 1. Basım. 2019. 3. Karagözoğlu Ş, Demiray A, Doğan P. Temel Hemşirelik Uygulama İçin Esaslar. Ankara Nobel Tıp Kitabevi. 1. Basım. 2023. 4. Potter AP, Perry AG, Stockert PA, Hall AM, Ostendorf WR. Fundamentals of Nursing. 9th ed. St Louis, Missouri: Elsevier, 2017. 5. Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11. Basım. 2019. 6. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HEMŞİRELİK ESASLARI UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 0+10 | 5 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersi Verenler | Arş.Gör. Dürdane Gül ÖZER, Öğr.Gör. Müzeyyen ATASEVEN, Dr.Öğr.Üye. Merve ÖZSOY DURMAZ, Dr.Öğr.Üye. Vildan ÇAKAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Birey, aile ve topluma bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik bakımını verebilmesi için, hemşirelik süreci doğrultusunda bireyin günlük yaşam aktivitelerinin sağlanması ve sürdürülmesine yönelik temel hemşirelik girişimlerinin becerisini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin Tanıtımı, Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi, Klinik Uygulama Oryantasyon Eğitimi,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntradermal, Subkütan, İntramüsküler Klinik Uygulama Klinik ve Hastane Tanıma,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Tanılaması,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Kan alma ve Kan transfüzyonu Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuvar Solunum Aktivitesi Solunum Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuvar Beslenme Aktivitesi Sindirim Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme Aktivitelerinin Tanılanması, Laboratuvar Boşaltım Aktivitesi Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuar Boşaltım Aktivitesi Üriner Sistem ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Örnek alma ve toplama Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü , Solunum, Beslenme, Boşaltım, Çalışma ve Eğlence Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuar Cinselliği İfade Etme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuar Uyku ve Dinlenme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması,Laboratuar Vaka Çalışması Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması Dersin Değerlendirilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıklı/hasta birey ve ailesi, sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurar. | 16, 6, 9 | H |
Sağlıklı/hasta bireyin bakım sürecini yaşam modeline göre tanılar. | 14, 38, 9 | E |
Sağlık bakım ortamında hasta güvenliğini sağlamaya yönelik uygulamaları açıklar. | 13, 38, 9 | H |
Temel hemşirelik becerilerini laboratuvar ortamında uygular. | 17, 9 | H |
Hemşirelik uygulamalarında etik kurallara uygun davranır. | 13, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 38: Bakım Planı, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi, Klinik Uygulama Oryantasyon Eğitimi | MEBIS notu |
2 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntradermal, Subkütan, İntramüsküler Klinik Uygulama Klinik ve Hastane Tanıma | MEBIS notu |
3 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Tanılaması | MEBIS notu |
4 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Parenteral İlaç Uygulamaları: İntravenöz Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
5 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Kan alma ve Kan transfüzyonu Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
6 | Laboratuvar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Doku Bütünlüğünün Sağlanması ve Yara Bakımı Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
7 | Laboratuvar Solunum Aktivitesi Solunum Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
8 | Laboratuvar Beslenme Aktivitesi Sindirim Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
9 | Laboratuvar Boşaltım Aktivitesi Boşaltım Sistemi ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
10 | Laboratuar Boşaltım Aktivitesi Üriner Sistem ve Uygulamaları Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü, Solunum, Beslenme, Boşaltım Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
11 | Laboratuar Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme Aktivitesi Örnek alma ve toplama Klinik Uygulama Güvenli Çevre Sağlama ve Sürdürme, İletişim, Hareket, Kişisel Temizlik ve Giyinme, Beden Sıcaklığının Kontrolü , Solunum, Beslenme, Boşaltım, Çalışma ve Eğlence Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
12 | Laboratuar Cinselliği İfade Etme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
13 | Laboratuar Uyku ve Dinlenme Aktivitesinin Değerlendirmesi Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması | MEBIS notu |
14 | Laboratuar Vaka Çalışması Klinik Uygulama Günlük Yaşam Aktivitelerinin Tanılanması Dersin Değerlendirilmesi | MEBIS notu |
Kaynak |
1. Atabek Aşti T, Karadağ A. Hemşirelik Esasları: Hemşirelik Bilimi ve Sanatı (2 cilt). Akademi Basın ve Yayıncılık, 2. Basım. 2018. 2. Göçmen Baykara Z, Çalışkan N, Öztürk D, Karadağ A. Temel Hemşirelik Becerileri (Kontrol Listeleri, Web Erişimli Eğitim Videoları). Ankara Nobel Tıp Kitabevleri. 1. Basım. 2019. 3. Karagözoğlu Ş, Demiray A, Doğan P. Temel Hemşirelik Uygulama İçin Esaslar. Ankara Nobel Tıp Kitabevi. 1. Basım. 2023. 4. Potter AP, Perry AG, Stockert PA, Hall AM, Ostendorf WR. Fundamentals of Nursing. 9th ed. St Louis, Missouri: Elsevier, 2017. 5. Gürhan N, Görgülü Polat Ü, Eren Fidancı B. Hemşirelik Tanıları El Kitabı. Ankara Nobel Kitabevleri. 11. Basım. 2019. 6. MEBIS notu |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Birey, aile ve toplumun sağlık gereksinimlerini bireysel ve bütüncül yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda karşılayabilecek gerekli bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlığı korumak, geliştirmek ve sağlıktan sapma durumlarında hemşirelik bakımını gerçekleştirecek becerilere sahiptir. | X | |||||
3 | PY-3. Çağdaş birey ve meslek üyesi olması gerektirdiği genel kültür bilgisine sahiptir. | X | |||||
4 | PY-4. Hemşirelik bakımı bilimsel araştırmalar, kanıtlar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına doğrultusunda yürütür. | X | |||||
5 | PY-5. Hemşirelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
6 | PY-6. Hemşirelik bakımında eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
7 | PY-7. Birey, aile ve topluma sağlık eğitimi ve danışmanlık yapar. | X | |||||
8 | PY-8. Yönetsel rolü doğrultusunda bireysel ve ekip üyesi olarak yönetim faaliyetlerini izler. | ||||||
9 | PY-9. Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
10 | PY-10. Hemşirelik alanında bir yabancı dili kullanarak uluslararası literatüre ulaşır ve yazılı, sözlü iletişim kurar. | X | |||||
11 | PY-11. Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyen, gelişime açık bir davranış geliştirir. | X | |||||
12 | PY-12. Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. | X | |||||
13 | PY-13. Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |