Normal motor gelişim, refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Genel giriş ve dersin içeriği.,Normal motor gelişim.,Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.,Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.,Spinal refleksler.,Beyin sapı refleksleri.,Orta beyin düzeyi refleksleri.,Düzeltme reaksiyonları.,Otomatik hareket reaksiyonları.,Denge reaksiyonları.,Yürüme dönemine kadar çocuk.,Yürüme döneminde çocuk.,Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocuk,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini tartışabilmesi
13, 9
A, G
Primitif, spinal ve orta beyin düzeyi refleksleri tanımlayabilmesi
13, 9
A, G
Düzeltme, otomatik hareket ve denge reaksiyonlarını açıklayabilmesi
13, 9
A, G
Çocuğun yürümeye yönelik hareketlerini tartışabilmesi
13, 9
A, G
Çocuğun yürüme evrelerini açıklayabilmesi
13, 9
A, G
Yürüme sonrası çocuğu tanımlayabilmesi
13, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Genel giriş ve dersin içeriği.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
2
Normal motor gelişim.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
3
Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
4
Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
5
Spinal refleksler.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
6
Beyin sapı refleksleri.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
7
Orta beyin düzeyi refleksleri.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
8
Düzeltme reaksiyonları.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
9
Otomatik hareket reaksiyonları.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
10
Denge reaksiyonları.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
11
Yürüme dönemine kadar çocuk.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
12
Yürüme döneminde çocuk.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
13
Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocuk
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
14
Genel tekrar
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir
-Jan P. Piek -Infant Motor Development,2005
--C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies.2004
--C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
NORMAL MOTOR GELİŞİM
-
Güz Dönemi
1+0
1
1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Normal motor gelişim, refleksler ve yürüme dönemine kadar çocuğu değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Genel giriş ve dersin içeriği.,Normal motor gelişim.,Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.,Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.,Spinal refleksler.,Beyin sapı refleksleri.,Orta beyin düzeyi refleksleri.,Düzeltme reaksiyonları.,Otomatik hareket reaksiyonları.,Denge reaksiyonları.,Yürüme dönemine kadar çocuk.,Yürüme döneminde çocuk.,Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocuk,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Normal motor gelişimin temel konseptlerini ve evrelerini tartışabilmesi
13, 9
A, G
Primitif, spinal ve orta beyin düzeyi refleksleri tanımlayabilmesi
13, 9
A, G
Düzeltme, otomatik hareket ve denge reaksiyonlarını açıklayabilmesi
13, 9
A, G
Çocuğun yürümeye yönelik hareketlerini tartışabilmesi
13, 9
A, G
Çocuğun yürüme evrelerini açıklayabilmesi
13, 9
A, G
Yürüme sonrası çocuğu tanımlayabilmesi
13, 9
A, G
Öğretim Yöntemleri:
13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Genel giriş ve dersin içeriği.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
2
Normal motor gelişim.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
3
Normal motor gelişimle ilgili temel konseptler.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
4
Motor gelişimle ilgili primitif refleksler.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
5
Spinal refleksler.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
6
Beyin sapı refleksleri.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
7
Orta beyin düzeyi refleksleri.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
8
Düzeltme reaksiyonları.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
9
Otomatik hareket reaksiyonları.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
10
Denge reaksiyonları.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
11
Yürüme dönemine kadar çocuk.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
12
Yürüme döneminde çocuk.
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
13
Yürüme dönemi sonrası çocuk. Yürüme dönemi sonrası çocuk
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
14
Genel tekrar
Önceden verilen ders notuna hazırlanılması
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir
-Jan P. Piek -Infant Motor Development,2005
--C.Garel ve ark.-MRI of the Fetal Brain:Normal Development and Cerebral Pathologies.2004
--C.O’Brien-Normal and Impaired Motor Development,1994
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.