Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EL REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEl ve üst ekstremite problemlerinde fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Elin fonksiyonel anatomisi,El rehabilitasyonunda temel prensipler ve değerlendirme,El rehabilitasyon programlarının planlanması,Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Distal radius kırıkları ve rehabilitasyonu,Splintleme prensipleri,Yumuşak doku problemlerinde el rehabilitasyonu,Genel tekrar ve olgu sunumu,El kırıkları ve rehabilitasyonu,Tuzak nöropatiler,Nörolojik vakalarda el rehabilitasyonu,Romatizmal hastalıklarda el rehabilitasyonu,El rehabilitasyonunda ağrı ve tedavisi,Elde Görülen Yanıklar ve tedavisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Elin anatomik yapısını açıklar.16, 9A
Fizyoterapi ve rehabilitasyona yönelik kapsamlı değerlendirmeyi açıklar16, 9A
Tendon yaralanmalarında fizyoterapiyi tartışır.16, 9A
Farklı klinik durumlarda el rehabilitasyonunu tartışır.16, 9A
Ortopedik el yaralanmalarında fizyoterapi prensiplerini özetler.16, 9A
Romatizmal hastalıklarda el problemlerini tanımlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Elin fonksiyonel anatomisiKaynak 1: Sayfa 19-43
2El rehabilitasyonunda temel prensipler ve değerlendirmeKaynak 1: Sayfa 43-55
3El rehabilitasyon programlarının planlanmasıKaynak 1: Sayfa 55-77
4Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonuKaynak 1: Sayfa 171-199
5Distal radius kırıkları ve rehabilitasyonuKaynak 1: Sayfa 171-199
6Splintleme prensipleriKaynak 1: Sayfa 171-199
7Yumuşak doku problemlerinde el rehabilitasyonuKaynak 1: Sayfa 361-385
8Genel tekrar ve olgu sunumuKaynak 1; Sayfa 200-222
9El kırıkları ve rehabilitasyonuKaynak 1: Sayfa 125-171
10Tuzak nöropatilerKaynak 1: Sayfa 273-289
11Nörolojik vakalarda el rehabilitasyonuKaynak 1: Sayfa 303-321
12Romatizmal hastalıklarda el rehabilitasyonuKaynak 1: Sayfa 401-419
13El rehabilitasyonunda ağrı ve tedavisiKaynak 1: Sayfa 437-455.
14Elde Görülen Yanıklar ve tedavisiKaynak 1: Sayfa 385-393.
Kaynak
1. Çerezci, Ö.; Ataker Y.; Canbulut, N.; Güdemez E.; El Rehabilitasyonu; Amerikan Hastanesi, 2013
Mebis notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme2714
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2714
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı2714
Genel Sınav ve Hazırlığı2714
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)84
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(84/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EL REHABİLİTASYONU-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Dilanur KUTLU ÖZKARAOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEl ve üst ekstremite problemlerinde fizyoterapi rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Elin fonksiyonel anatomisi,El rehabilitasyonunda temel prensipler ve değerlendirme,El rehabilitasyon programlarının planlanması,Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonu,Distal radius kırıkları ve rehabilitasyonu,Splintleme prensipleri,Yumuşak doku problemlerinde el rehabilitasyonu,Genel tekrar ve olgu sunumu,El kırıkları ve rehabilitasyonu,Tuzak nöropatiler,Nörolojik vakalarda el rehabilitasyonu,Romatizmal hastalıklarda el rehabilitasyonu,El rehabilitasyonunda ağrı ve tedavisi,Elde Görülen Yanıklar ve tedavisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Elin anatomik yapısını açıklar.16, 9A
Fizyoterapi ve rehabilitasyona yönelik kapsamlı değerlendirmeyi açıklar16, 9A
Tendon yaralanmalarında fizyoterapiyi tartışır.16, 9A
Farklı klinik durumlarda el rehabilitasyonunu tartışır.16, 9A
Ortopedik el yaralanmalarında fizyoterapi prensiplerini özetler.16, 9A
Romatizmal hastalıklarda el problemlerini tanımlar.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Elin fonksiyonel anatomisiKaynak 1: Sayfa 19-43
2El rehabilitasyonunda temel prensipler ve değerlendirmeKaynak 1: Sayfa 43-55
3El rehabilitasyon programlarının planlanmasıKaynak 1: Sayfa 55-77
4Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonuKaynak 1: Sayfa 171-199
5Distal radius kırıkları ve rehabilitasyonuKaynak 1: Sayfa 171-199
6Splintleme prensipleriKaynak 1: Sayfa 171-199
7Yumuşak doku problemlerinde el rehabilitasyonuKaynak 1: Sayfa 361-385
8Genel tekrar ve olgu sunumuKaynak 1; Sayfa 200-222
9El kırıkları ve rehabilitasyonuKaynak 1: Sayfa 125-171
10Tuzak nöropatilerKaynak 1: Sayfa 273-289
11Nörolojik vakalarda el rehabilitasyonuKaynak 1: Sayfa 303-321
12Romatizmal hastalıklarda el rehabilitasyonuKaynak 1: Sayfa 401-419
13El rehabilitasyonunda ağrı ve tedavisiKaynak 1: Sayfa 437-455.
14Elde Görülen Yanıklar ve tedavisiKaynak 1: Sayfa 385-393.
Kaynak
1. Çerezci, Ö.; Ataker Y.; Canbulut, N.; Güdemez E.; El Rehabilitasyonu; Amerikan Hastanesi, 2013
Mebis notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10