Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK, Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN, Öğr.Gör. Görkem ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Sanal Gerçeklik,Fizyoterapide Kriyoterapi,Yanık Rehabilitasyonu,Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi,Fasial Paralizi ve Rehabilitasyon,Metabolik Sendrom,Nöral Mobilizasyon,Üriner İnkontinans,Rehabilitasyonda Pertürbasyon,Manuel Terapi,Diyabet ve fizyoterapi,Ayna Tedavisi,Literatür taraması,Kanıta dayalı araştırmalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapinin teknolojik uygulamalarını takip eder10, 19C, E
Manuel tedavi uygulamalarını ve etkinliklerini tartışır10, 19C, E
Fizyoterapinin yeni uygulama alanlarını tartışır10, 19C, E
Metabolik hastalıklar ve fizyoterapisi hakkında bilgi sahibidir10, 19C, E
Fasial paralizi ve üriner inkontinans egzersizlerini tartışır10, 19C, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanal Gerçeklik4. kaynak sayfa, 119-142
2Fizyoterapide Kriyoterapi4. kaynak sayfa, 157-170
3Yanık Rehabilitasyonuweb taraması
4Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi1. kaynak sayfa, 149-153
5Fasial Paralizi ve Rehabilitasyonhttp://ymaa.com/files/B2672SimpleQigongExercisesSample.pdf
6Metabolik Sendromhttp://www.itfnoroloji.org/semi2/npsikoloji.htm
7Nöral Mobilizasyon5. kaynak sayfa, 487-501
8Üriner İnkontinans5. kaynak sayfa, 103-130
9Rehabilitasyonda Pertürbasyon5. kaynak, sayfa 460-463
10Manuel Terapi1. kaynak sayfa, 249-266
11Diyabet ve fizyoterapi1. kaynak sayfa, 23-42
12Ayna Tedavisi5. kaynak sayfa, 691-697
13Literatür taraması5. kaynak sayfa, 471-485
14Kanıta dayalı araştırmalar www.pubmed.com
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. 3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016 6-
1- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007. 3- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer248
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)113
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(113/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE ÖZEL KONULAR II-Bahar Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK, Dr.Öğr.Üye. Gizem ERGEZEN ŞAHİN, Öğr.Gör. Görkem ATA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi-rehabilitasyonda farklı ve güncel tedavi yöntemleri ve kullanımlarını değerlendirmektir
Dersin İçeriğiBu ders; Sanal Gerçeklik,Fizyoterapide Kriyoterapi,Yanık Rehabilitasyonu,Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi,Fasial Paralizi ve Rehabilitasyon,Metabolik Sendrom,Nöral Mobilizasyon,Üriner İnkontinans,Rehabilitasyonda Pertürbasyon,Manuel Terapi,Diyabet ve fizyoterapi,Ayna Tedavisi,Literatür taraması,Kanıta dayalı araştırmalar ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyoterapinin teknolojik uygulamalarını takip eder10, 19C, E
Manuel tedavi uygulamalarını ve etkinliklerini tartışır10, 19C, E
Fizyoterapinin yeni uygulama alanlarını tartışır10, 19C, E
Metabolik hastalıklar ve fizyoterapisi hakkında bilgi sahibidir10, 19C, E
Fasial paralizi ve üriner inkontinans egzersizlerini tartışır10, 19C, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sanal Gerçeklik4. kaynak sayfa, 119-142
2Fizyoterapide Kriyoterapi4. kaynak sayfa, 157-170
3Yanık Rehabilitasyonuweb taraması
4Yaşlılarda Dans ve Müzik Terapisi1. kaynak sayfa, 149-153
5Fasial Paralizi ve Rehabilitasyonhttp://ymaa.com/files/B2672SimpleQigongExercisesSample.pdf
6Metabolik Sendromhttp://www.itfnoroloji.org/semi2/npsikoloji.htm
7Nöral Mobilizasyon5. kaynak sayfa, 487-501
8Üriner İnkontinans5. kaynak sayfa, 103-130
9Rehabilitasyonda Pertürbasyon5. kaynak, sayfa 460-463
10Manuel Terapi1. kaynak sayfa, 249-266
11Diyabet ve fizyoterapi1. kaynak sayfa, 23-42
12Ayna Tedavisi5. kaynak sayfa, 691-697
13Literatür taraması5. kaynak sayfa, 471-485
14Kanıta dayalı araştırmalar www.pubmed.com
Kaynak
1- C Algun (Ed). Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2043. 2- AS. Otman. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, Meteksan AŞ, 2006. 3- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 4- Gelecek N, Terapatik Egzersiz Güncel Yaklaşımlar, O'Tıp Kitapevi,2016 5- Karaduman A, Yılmaz ÖT, Fizyoterapi Rehabilitasyon Genel Fizyoterapi,Pelikan,2016 6-
1- JA DeLisa, BM Gans, NE Walsh. Physical Medicine and Rehabilitation: Principles and Practise. Fourth Ed. Lippincott Williams & Wilkins, 2005. 2- Susan J Herdman. Vestibuler Rehabilitation. FA Davis Company, 2007. 3- Peggy A. Houglum. Therapeutic Exercise for musculuskeletal Injuries. Human Kinetics, 2005.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
7
PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:09Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 16:10