Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rahabilitasyon öğrencilerinin iş ortamında İngilizce iletişim becerilerini kullanma yetilerini geliştirmek; alanlarına özel İngilizce kelimeleri ve metinleri öğrenmelerini sağlamanın yanısıra, onlara yazılı ve sesli İngilizce Fizyoterapi metinlerini anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirebilecekleri imkanları sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Physiotherapy (Fizyoterapinin ne olduğunu öğrenme, fikir sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,The Body 1 - 2 (Vücudu tanıma, yer ve program ile ilgili soru sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,The Body 3 (Vücudu tanıma, söylediği ifadeyi düzeltme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Bones (Vücuttaki kemikleri, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, bilgiyi açıklığa kavuşturma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Muscles (Vücuttaki kasları, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, bir hatayı tespit etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Muscular System (Kas sistemini öğrenme, kafa karışıklığı ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) , Joints 1 (Vücuttaki eklemleri, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, bir iyilik talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Joints 2 (Vücuttaki eklemleri, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, teyit isteme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Anatomical Locations (Anatomik bölgeleri öğrenme, vücuttaki bir yeri tarif etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Body Movements (Vücudun hareketlerini öğrenme, yeterlilik ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Resistance Exercise 1 (Direnç egzersizlerini öğrenme, güvence verme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Resistance Exercise 2 (Direnç egzersizlerini öğrenme, bir planı açıklama) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Aerobic Exercise 1 (Aerobik egzersizlerini öğrenme, sıklık ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Aerobic Exercise 2 (Aerobik egzersizlerini öğrenme, sıra ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fizyoterapiyi İngilizce olarak tanımlar. | 9 | C, E |
2. Vücut, kemikler, eklemler, kaslar, kas sistemi ve bunlarla ilgili terim ve ifadeleri öğrenir. 2.1 Anatomik bölgeleri ve vücut hareketlerini kavrar ve ifade eder 2.3 Direnç egzersilerini ve aerobik egzersizleri anlar ve karşılaştırır | 9 | C |
3. Tanı süreci, tanı testleri ve muayeneleri anlar. 3.1. Hareket, motor görevler ve refleksleri anlar ve ilişkilendirir | 9 | C, E |
4. Hasta yönetimi ve risk faktörlerini öğrenir. 4.1 Yaygın yaralanmaları ve rahatsızlıkları sınıflandırır 4.2 Germe, eklem mobilizasyonu ve denge artırıcı teknikleri detaylandırır 4.3 Aquatik egzersizleri (su egzersizleri) anlar ve detaylandırır. | 9 | C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Physiotherapy (Fizyoterapinin ne olduğunu öğrenme, fikir sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
2 | The Body 1 - 2 (Vücudu tanıma, yer ve program ile ilgili soru sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
3 | The Body 3 (Vücudu tanıma, söylediği ifadeyi düzeltme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
4 | Bones (Vücuttaki kemikleri, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, bilgiyi açıklığa kavuşturma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
5 | Muscles (Vücuttaki kasları, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, bir hatayı tespit etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
6 | Muscular System (Kas sistemini öğrenme, kafa karışıklığı ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
7 | Joints 1 (Vücuttaki eklemleri, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, bir iyilik talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
8 | Joints 2 (Vücuttaki eklemleri, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, teyit isteme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
9 | Anatomical Locations (Anatomik bölgeleri öğrenme, vücuttaki bir yeri tarif etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
10 | Body Movements (Vücudun hareketlerini öğrenme, yeterlilik ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
11 | Resistance Exercise 1 (Direnç egzersizlerini öğrenme, güvence verme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
12 | Resistance Exercise 2 (Direnç egzersizlerini öğrenme, bir planı açıklama) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
13 | Aerobic Exercise 1 (Aerobik egzersizlerini öğrenme, sıklık ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
14 | Aerobic Exercise 2 (Aerobik egzersizlerini öğrenme, sıra ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
Kaynak |
MEBİS NOTLARI |
-Career Paths - Physiotherapy, Express Publishing, 2015, ISBN:978-1-4715-4234-3 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 28 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 98 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(98/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İNGİLİZCE I | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Merve YILMAZ MENEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve Rahabilitasyon öğrencilerinin iş ortamında İngilizce iletişim becerilerini kullanma yetilerini geliştirmek; alanlarına özel İngilizce kelimeleri ve metinleri öğrenmelerini sağlamanın yanısıra, onlara yazılı ve sesli İngilizce Fizyoterapi metinlerini anlama, yazma ve konuşma becerilerini geliştirebilecekleri imkanları sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Physiotherapy (Fizyoterapinin ne olduğunu öğrenme, fikir sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,The Body 1 - 2 (Vücudu tanıma, yer ve program ile ilgili soru sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,The Body 3 (Vücudu tanıma, söylediği ifadeyi düzeltme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Bones (Vücuttaki kemikleri, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, bilgiyi açıklığa kavuşturma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Muscles (Vücuttaki kasları, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, bir hatayı tespit etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Muscular System (Kas sistemini öğrenme, kafa karışıklığı ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) , Joints 1 (Vücuttaki eklemleri, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, bir iyilik talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Joints 2 (Vücuttaki eklemleri, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, teyit isteme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Anatomical Locations (Anatomik bölgeleri öğrenme, vücuttaki bir yeri tarif etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Body Movements (Vücudun hareketlerini öğrenme, yeterlilik ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Resistance Exercise 1 (Direnç egzersizlerini öğrenme, güvence verme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Resistance Exercise 2 (Direnç egzersizlerini öğrenme, bir planı açıklama) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Aerobic Exercise 1 (Aerobik egzersizlerini öğrenme, sıklık ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ,Aerobic Exercise 2 (Aerobik egzersizlerini öğrenme, sıra ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Fizyoterapiyi İngilizce olarak tanımlar. | 9 | C, E |
2. Vücut, kemikler, eklemler, kaslar, kas sistemi ve bunlarla ilgili terim ve ifadeleri öğrenir. 2.1 Anatomik bölgeleri ve vücut hareketlerini kavrar ve ifade eder 2.3 Direnç egzersilerini ve aerobik egzersizleri anlar ve karşılaştırır | 9 | C |
3. Tanı süreci, tanı testleri ve muayeneleri anlar. 3.1. Hareket, motor görevler ve refleksleri anlar ve ilişkilendirir | 9 | C, E |
4. Hasta yönetimi ve risk faktörlerini öğrenir. 4.1 Yaygın yaralanmaları ve rahatsızlıkları sınıflandırır 4.2 Germe, eklem mobilizasyonu ve denge artırıcı teknikleri detaylandırır 4.3 Aquatik egzersizleri (su egzersizleri) anlar ve detaylandırır. | 9 | C, E |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Physiotherapy (Fizyoterapinin ne olduğunu öğrenme, fikir sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
2 | The Body 1 - 2 (Vücudu tanıma, yer ve program ile ilgili soru sorma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
3 | The Body 3 (Vücudu tanıma, söylediği ifadeyi düzeltme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
4 | Bones (Vücuttaki kemikleri, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, bilgiyi açıklığa kavuşturma) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
5 | Muscles (Vücuttaki kasları, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, bir hatayı tespit etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
6 | Muscular System (Kas sistemini öğrenme, kafa karışıklığı ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
7 | Joints 1 (Vücuttaki eklemleri, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, bir iyilik talep etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
8 | Joints 2 (Vücuttaki eklemleri, yapılarını ve sınıflarını öğrenme, teyit isteme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
9 | Anatomical Locations (Anatomik bölgeleri öğrenme, vücuttaki bir yeri tarif etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
10 | Body Movements (Vücudun hareketlerini öğrenme, yeterlilik ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
11 | Resistance Exercise 1 (Direnç egzersizlerini öğrenme, güvence verme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
12 | Resistance Exercise 2 (Direnç egzersizlerini öğrenme, bir planı açıklama) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
13 | Aerobic Exercise 1 (Aerobik egzersizlerini öğrenme, sıklık ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
14 | Aerobic Exercise 2 (Aerobik egzersizlerini öğrenme, sıra ifade etme) (Kelime - Konuşma - Okuma - Dinleme - Yazma) | MEBİS NOTLARI |
Kaynak |
MEBİS NOTLARI |
-Career Paths - Physiotherapy, Express Publishing, 2015, ISBN:978-1-4715-4234-3 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY-1. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | PY-2. Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | PY-3. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | PY-4. Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | PY-5. Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | PY-6. Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | PY-7. Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | PY-8. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | PY-9. Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | PY-10. Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |