Geri
AKADEMİK
Geri Dön

Ders Tanımı

Ders Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
KLİNİK NÖROFİZYOLOJİ 3+0 3 3
Ders Programi Henüz Hazırlanmamıştır.
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üye. Özge ARICI DÜZ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üye. Özge ARICI DÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Sinir sisteminin yapısını, nöral işlevin elektriksel ve kimyasal mekanizmalarını, sinir siteminin temel organizasyonunu, bölümlerini açıklamak, vücut hareketlerinin kontrolünü, zihinsel işlevleri kavramak
Dersin İçeriği Bu ders; 1. Dersin amaci, anatomiye kusbakisi bakis, sinir sistemindeki hucreler, uyarim ve iletim, aksiyon potansiyeli,Sinapslar, norotransmitterler, ikincil haberciler, reseptorler,Somatik duyunun genel organizasyonu, taktil ve pozisyon duyulari, duysal yolaklar,Agri Duyusu reseptorleri semiyolojisi, yolaklari,Beyin ve MS’te analjezi sistemi,Motor islevler 1: Korteks ve beyin sapindan kontrolu, motor korteksten kaynaklanan diger yolaklar ,Motor islevler 2: Serebellum ve bazal ganglianin motor islevleri ve yolaklari, bazal ganglia devreleri,Kaslarda duyu reseptorleri: kas igcigi ve golgi tendon organ, uyarimlari, refleks arki ve refleksler, istemli motor aktivitedeki rolleri, MS’in motor islevler icin organizasyonu,Noromuskuler Islev degisimleri, hastaliklari, periferik sinir sistemi bozukluklari, iskelet kasi hastaliklari,Bazal ganglia ve serebellum hastaliklari ve semiyolojisi,Otonom sinir sistemi, reseptorler, norotransmitterler, otonom refleksler,Ozel duyular: Gorme,Ozel duyular: Isitme ,Ozel duyular: Denge; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Nöronların ve sinapsların yapısı, tiplerini ve işlevlerini tartışabilecek, sinir sisteminin organizasyonunu ve alt bölümlerinin işleyişini açıklayabilecek, duyu (Somatik ve özel) duyu fizyolojisini tartışabilecek, beynin etkinlik durumlarını, zihinsel işlevlerini tartışabilecektir. 1, 21, 6 A
Öğretim Yöntemleri: 1: Anlatım, 21: Video, 6: Gösterip Yapma
Ölçme Yöntemleri: A: Yazılı sınav
Haftalık ders konuları ve öğrenim hedefleri için tıklayınız.

Ders Akışı

Sıra Konular Ön Hazırlık
1 1. Dersin amaci, anatomiye kusbakisi bakis, sinir sistemindeki hucreler, uyarim ve iletim, aksiyon potansiyeli Ders çıktıları; Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
2 Sinapslar, norotransmitterler, ikincil haberciler, reseptorler ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
3 Somatik duyunun genel organizasyonu, taktil ve pozisyon duyulari, duysal yolaklar Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
4 Agri Duyusu reseptorleri semiyolojisi, yolaklari Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
5 Beyin ve MS’te analjezi sistemi Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
6 Motor islevler 1: Korteks ve beyin sapindan kontrolu, motor korteksten kaynaklanan diger yolaklar Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
7 Motor islevler 2: Serebellum ve bazal ganglianin motor islevleri ve yolaklari, bazal ganglia devreleri Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
8 Kaslarda duyu reseptorleri: kas igcigi ve golgi tendon organ, uyarimlari, refleks arki ve refleksler, istemli motor aktivitedeki rolleri, MS’in motor islevler icin organizasyonu Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
9 Noromuskuler Islev degisimleri, hastaliklari, periferik sinir sistemi bozukluklari, iskelet kasi hastaliklari Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
10 Bazal ganglia ve serebellum hastaliklari ve semiyolojisi Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
11 Otonom sinir sistemi, reseptorler, norotransmitterler, otonom refleksler Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
12 Ozel duyular: Gorme Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
13 Ozel duyular: Isitme Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
14 Ozel duyular: Denge Ders çıktıları ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759
Kaynaklar
Power point sunular, ve Guyton, Arthur C.
Textbook of medical physiology / Arthur C. Guyton, John E. Hall.—11th ed. p. ;45-90: 555-609; 613-649:651-660: 673-713:748-759

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No Program Yeterliliği Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
0
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
0
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
0
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
0
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
0
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
0
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Değerlendirme Sistemi Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı   40
Genel Sınavın Başarıya Oranı   60
Toplam   100

AKTS - işyükü

AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süresi
(Saat)
Toplam
İş Yükü
(Saat)
Ders Saati 0 0 0
Rehberli Problem Çözme 0 0 0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi 0 0 0
Oku Dışı Diğer Faaliyetler 0 0 0
Proje Sunumu / Seminer 0 0 0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Genel Sınav ve Hazırlığı 0 0 0
Performans Görevi, Bakım Planı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) 0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu