Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON | ITF1211008 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar ACAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere işletme yönetim sürecine yönelik bilgilerin aktarılması ve öğrencilerin yönetim kavramları arasında bağlantı kurabilme yeterliliğinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim Ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar,Yönetim ve Çevre İlişkisi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern&Postmodern Yönetim Düşüncesi,Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyon,Planlama Fonksiyonu –Stratejik Yönetim,Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu,Örgütleme Fonksiyonu –İnsan Kaynakları Yönetim,Yönetim Fonksiyonları-Yürütme Fonksiyonu,Yürütme Fonksiyonu- Liderlik,Yürütme Fonksiyonu- Motivasyon ve İletişim,Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu,Yönetimde Güncel Konular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 Yönetim ve organizasyonla ilgili temel kavramları açıklayabilir. | 16, 9 | A |
1.1 Yönetim, yönetici kavramları ile yönetici beceri ve rollerini açıklar. | ||
1.2 Örgüt kavramını ve varoluş amacını tanımlar. | ||
1.3 Günümüz yönetiminde öne çıkan kavramları tanımlar. | ||
2 Yönetim- çevre ilişkisini açıklayabilir. | 16, 9 | A |
2.1 Genel çevre boyutlarının yönetim üzerindeki etkilerini tartışır. | ||
2.2 Görev çevresini, boyutlarını ve söz konusu boyutların yönetim üzerindeki etkilerini tartışır. | ||
2.3 İç çevre boyutlarının, yönetim açısından önemini değerlendirir. | ||
3 Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini tartışabilir. | 16, 9 | A |
3.1 Klasik yönetim yaklaşımını, öncüleri ve ilkeleri çerçevesinde açıklar. | ||
3.2 Neo-klasik yönetim yaklaşımını, yapılan araştırmalar ve öncüleri çerçevesinde anlatır. | ||
3.3 Modern yönetim yaklaşımlarını karşılaştırır. | ||
3.4 Postmodern yönetimin teknik ve kavramlarını tartışır. | ||
4 Planlama fonksiyonunu ve ilgili süreçleri tartışabilir. | 16, 4 | A |
4.1 Planlama fonksiyonu ile ilgili temel kavramları açıklar. | ||
4.2 Planlama sürecinin aşamalarını özetler. | ||
4.3 Stratejik Yönetim yaklaşımını açıklar. | ||
4.4 SWOT analizi yaparak, rekabet stratejilerini oluşturur. | ||
5 Örgüt yapılarını karşılaştırabilir. | 16, 9 | A |
5.1 Örgütleme fonksiyonu ile ilgili temel kavramları açıklar | ||
5.2 Geleneksel (işlevsel, iş birimine göre) örgüt yapılarını inceler. | ||
5.3 Modern (matris) örgüt yapılarını geleneksel yapılarla karşılaştırır. | ||
5.4 Çağdaş (takım ve şebeke) örgüt yapılarının özelliklerini ve günümüz işletmeleri için önemini tartışır. | ||
6 İnsan kaynakları yönetiminin, örgütlemedeki rolünü tartışabilir. | 16, 9 | A |
6.1 İnsan kaynakları yönetiminin, örgütsel yapı içindeki yerini ve etkililiğini açıklar. | ||
6.2 İnsan kaynakları yönetimi işlevlerinin örgütleme fonksiyonu üzerindeki etkisini anlatır. | ||
6.3 İnsan kaynakları yönetimi ile örgütleme fonksiyonu arasındaki etkileşimi tartışır. | ||
7 Yürütme fonksiyonunu, liderlik ve motivasyon teorileri çerçevesinde inceleyebilir. | 16, 9 | A |
7.1 Liderlik kavramının gelişimini ilgili teoriler çerçevesinde açıklar. | ||
7.2 Liderlikte motivasyonun önemini ve motivasyon teorilerini tartışır. | ||
7.3 Yürütme fonksiyonunda iletişimin önemini anlatır. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar | |
2 | Yönetim ve Çevre İlişkisi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
3 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
4 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
5 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern&Postmodern Yönetim Düşüncesi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
6 | Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyon | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
7 | Planlama Fonksiyonu –Stratejik Yönetim | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
8 | Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür |
9 | Örgütleme Fonksiyonu –İnsan Kaynakları Yönetim | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
10 | Yönetim Fonksiyonları-Yürütme Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
11 | Yürütme Fonksiyonu- Liderlik | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
12 | Yürütme Fonksiyonu- Motivasyon ve İletişim | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
13 | Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
14 | Yönetimde Güncel Konular | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
Kaynak |
-Robbins, S. & Coulter, M. Fundamentals of Management. Upper Saddle River, NJ:Pearson. -Daft. R. & Benson. Management. Cengage Learning. -Ders Notları, Ders sunumları |
- Thomas S. Bateman ve Scott A. Snell (2016). Yönetim. (Ed.Senem Besler&Cihat Erbil). Nobel Kitapevi. - Tamer Koçel (2015). İşletme Yöneticiliği (Yönetim ve Organizasyon - Organizasyonlarda Davranış - Klasik, Modern, Çağdaş ve Güncel Yaklaşımlar), Beta Yayınevi. -Haftalık/aylık işletme ve ekonomi dergileri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
4 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 10 | 70 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YÖNETİM VE ORGANİZASYON | ITF1211008 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Pınar ACAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere işletme yönetim sürecine yönelik bilgilerin aktarılması ve öğrencilerin yönetim kavramları arasında bağlantı kurabilme yeterliliğinin kazandırılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Yönetim Ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar,Yönetim ve Çevre İlişkisi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi,Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern&Postmodern Yönetim Düşüncesi,Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyon,Planlama Fonksiyonu –Stratejik Yönetim,Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu,Örgütleme Fonksiyonu –İnsan Kaynakları Yönetim,Yönetim Fonksiyonları-Yürütme Fonksiyonu,Yürütme Fonksiyonu- Liderlik,Yürütme Fonksiyonu- Motivasyon ve İletişim,Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu,Yönetimde Güncel Konular; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 Yönetim ve organizasyonla ilgili temel kavramları açıklayabilir. | 16, 9 | A |
1.1 Yönetim, yönetici kavramları ile yönetici beceri ve rollerini açıklar. | ||
1.2 Örgüt kavramını ve varoluş amacını tanımlar. | ||
1.3 Günümüz yönetiminde öne çıkan kavramları tanımlar. | ||
2 Yönetim- çevre ilişkisini açıklayabilir. | 16, 9 | A |
2.1 Genel çevre boyutlarının yönetim üzerindeki etkilerini tartışır. | ||
2.2 Görev çevresini, boyutlarını ve söz konusu boyutların yönetim üzerindeki etkilerini tartışır. | ||
2.3 İç çevre boyutlarının, yönetim açısından önemini değerlendirir. | ||
3 Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini tartışabilir. | 16, 9 | A |
3.1 Klasik yönetim yaklaşımını, öncüleri ve ilkeleri çerçevesinde açıklar. | ||
3.2 Neo-klasik yönetim yaklaşımını, yapılan araştırmalar ve öncüleri çerçevesinde anlatır. | ||
3.3 Modern yönetim yaklaşımlarını karşılaştırır. | ||
3.4 Postmodern yönetimin teknik ve kavramlarını tartışır. | ||
4 Planlama fonksiyonunu ve ilgili süreçleri tartışabilir. | 16, 4 | A |
4.1 Planlama fonksiyonu ile ilgili temel kavramları açıklar. | ||
4.2 Planlama sürecinin aşamalarını özetler. | ||
4.3 Stratejik Yönetim yaklaşımını açıklar. | ||
4.4 SWOT analizi yaparak, rekabet stratejilerini oluşturur. | ||
5 Örgüt yapılarını karşılaştırabilir. | 16, 9 | A |
5.1 Örgütleme fonksiyonu ile ilgili temel kavramları açıklar | ||
5.2 Geleneksel (işlevsel, iş birimine göre) örgüt yapılarını inceler. | ||
5.3 Modern (matris) örgüt yapılarını geleneksel yapılarla karşılaştırır. | ||
5.4 Çağdaş (takım ve şebeke) örgüt yapılarının özelliklerini ve günümüz işletmeleri için önemini tartışır. | ||
6 İnsan kaynakları yönetiminin, örgütlemedeki rolünü tartışabilir. | 16, 9 | A |
6.1 İnsan kaynakları yönetiminin, örgütsel yapı içindeki yerini ve etkililiğini açıklar. | ||
6.2 İnsan kaynakları yönetimi işlevlerinin örgütleme fonksiyonu üzerindeki etkisini anlatır. | ||
6.3 İnsan kaynakları yönetimi ile örgütleme fonksiyonu arasındaki etkileşimi tartışır. | ||
7 Yürütme fonksiyonunu, liderlik ve motivasyon teorileri çerçevesinde inceleyebilir. | 16, 9 | A |
7.1 Liderlik kavramının gelişimini ilgili teoriler çerçevesinde açıklar. | ||
7.2 Liderlikte motivasyonun önemini ve motivasyon teorilerini tartışır. | ||
7.3 Yürütme fonksiyonunda iletişimin önemini anlatır. |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim Ve Organizasyonla ilgili Temel Kavramlar | |
2 | Yönetim ve Çevre İlişkisi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
3 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Klasik Yönetim Düşüncesi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
4 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
5 | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi -Modern&Postmodern Yönetim Düşüncesi | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
6 | Yönetim Fonksiyonları-Planlama Fonksiyon | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
7 | Planlama Fonksiyonu –Stratejik Yönetim | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
8 | Yönetim Fonksiyonları-Örgütleme Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür |
9 | Örgütleme Fonksiyonu –İnsan Kaynakları Yönetim | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
10 | Yönetim Fonksiyonları-Yürütme Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
11 | Yürütme Fonksiyonu- Liderlik | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
12 | Yürütme Fonksiyonu- Motivasyon ve İletişim | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. Ayrıca, öğrenciler ilgili vaka analizini okumak ve işlenilen konular çerçevesinde vakayı yorumlamakla yükümlüdür. |
13 | Yönetim Fonksiyonları-Denetim Fonksiyonu | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
14 | Yönetimde Güncel Konular | Öğrenciler, kaynak kitaplardaki ilgili bölümleri okumakla yükümlüdür. |
Kaynak |
-Robbins, S. & Coulter, M. Fundamentals of Management. Upper Saddle River, NJ:Pearson. -Daft. R. & Benson. Management. Cengage Learning. -Ders Notları, Ders sunumları |
- Thomas S. Bateman ve Scott A. Snell (2016). Yönetim. (Ed.Senem Besler&Cihat Erbil). Nobel Kitapevi. - Tamer Koçel (2015). İşletme Yöneticiliği (Yönetim ve Organizasyon - Organizasyonlarda Davranış - Klasik, Modern, Çağdaş ve Güncel Yaklaşımlar), Beta Yayınevi. -Haftalık/aylık işletme ve ekonomi dergileri. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | X | |||||
3 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | X | |||||
4 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |