Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İLETİŞİM II | ITF1241260 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ebru ESKİÇIRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE, Öğr.Gör. Ayşe KILIÇ |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. HAKAN YILDIZ |
Dersin Amacı | CEFR B2 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin kullanılması ile mesleki alanda sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Temel Mesleki İletişim I,Temel Mesleki İletişim II,Temel İletişim Terminolojisi I,Temel İletişim Terminolojisi II,İşletme Yönetimi & Stratejik Yönetim I,İşletme Yönetimi & Stratejik Yönetim II,Ekonomi,Ekonomi Terminolojisi,Uluslararası Ticaret,Yönetim Terminolojisi,Ticaret Terminolojisi,Ekonomi, Yönetim, Finans ve Ticaret Terminolojisi,Revizyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Mesleki alanda sorumluluklarını sözlü ve yazılı ifade edebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
1.1. Mesleki alanda yeterliliklerini açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
1.2. Yazılı ve sözlü talepleri kendi cümleleri ile ifade eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
2. Çalışma ortamında farklı uluslardan bireylerin çalışma kültüründeki farklılıklarını tanımlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.1 Kendi ülkesine ait çalışma kültürünü özetler. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.2 Ortak çalışma alanını geliştirmek için alternatifleri tartışır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Kurumsal organizasyonların işleyiş biçimlerini açıklayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1. Kurumsal organizasyonlardaki görev tanımları ve dağılımları karşılaştırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2. Kurumsal organizasyonlarda ihtiyaç duyulan iletişim yöntemlerini geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. Farklı durumlarda kullanabileceği iletişim kültürünü sözlü ve yazılı ifade edebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 Bulunduğu ortama ve yere göre kullanılması gereken doğru iletişim yöntemlerini ayırt eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.2 Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları rapor eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.3. beden dilinin kültürden kültüre değişiklik gösterdiğini ifade eder | 10, 6, 9 | A, D, E |
5. Kurumlara yönelik analizler ile kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı tasarlayabilecektir. | 10, 16, 5, 6, 9 | A |
5.0. Çevresindeki insanları ve kendi iletişim stilini ifade edebilir. | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1 Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodları tartışır. | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1. Kişilerarası ilişkilerde temel davranış biçimlerine göre iletişim kurma becerisi geliştirir. | 16, 5, 9 | A |
5.2. Kurumun gelecek planlamasına yönelik planlar tasarlar. | 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
2 | Temel Mesleki İletişim I | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
3 | Temel Mesleki İletişim II | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
4 | Temel İletişim Terminolojisi I | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
5 | Temel İletişim Terminolojisi II | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
6 | İşletme Yönetimi & Stratejik Yönetim I | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
7 | İşletme Yönetimi & Stratejik Yönetim II | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
8 | Ekonomi | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
9 | Ekonomi Terminolojisi | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
10 | Uluslararası Ticaret | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
11 | Yönetim Terminolojisi | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
12 | Ticaret Terminolojisi | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
13 | Ekonomi, Yönetim, Finans ve Ticaret Terminolojisi | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
14 | Revizyon | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
Kaynak |
English For Business Communication by Simon Sweeney, Cambridge Professional English Series, Second Edition, ISBN-13. 978-0521754491 - 2019 |
İlgili TedX videoları, alanla ilgili gazete ve dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 131 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(131/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ İLETİŞİM II | ITF1241260 | Bahar Dönemi | 4+0 | 4 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Ebru ESKİÇIRAK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Tuba ŞENEL İNCE, Öğr.Gör. Ayşe KILIÇ |
Dersin Yardımcıları | Öğr. Gör. HAKAN YILDIZ |
Dersin Amacı | CEFR B2 seviyesine uygun olarak dört temel becerinin kullanılması ile mesleki alanda sözlü ve yazılı iletişim becerisinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş,Temel Mesleki İletişim I,Temel Mesleki İletişim II,Temel İletişim Terminolojisi I,Temel İletişim Terminolojisi II,İşletme Yönetimi & Stratejik Yönetim I,İşletme Yönetimi & Stratejik Yönetim II,Ekonomi,Ekonomi Terminolojisi,Uluslararası Ticaret,Yönetim Terminolojisi,Ticaret Terminolojisi,Ekonomi, Yönetim, Finans ve Ticaret Terminolojisi,Revizyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Mesleki alanda sorumluluklarını sözlü ve yazılı ifade edebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
1.1. Mesleki alanda yeterliliklerini açıklar. | 10, 16, 6, 9 | A |
1.2. Yazılı ve sözlü talepleri kendi cümleleri ile ifade eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
2. Çalışma ortamında farklı uluslardan bireylerin çalışma kültüründeki farklılıklarını tanımlayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.1 Kendi ülkesine ait çalışma kültürünü özetler. | 10, 16, 6, 9 | A |
2.2 Ortak çalışma alanını geliştirmek için alternatifleri tartışır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3. Kurumsal organizasyonların işleyiş biçimlerini açıklayabilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.1. Kurumsal organizasyonlardaki görev tanımları ve dağılımları karşılaştırır. | 10, 16, 6, 9 | A |
3.2. Kurumsal organizasyonlarda ihtiyaç duyulan iletişim yöntemlerini geliştirir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4. Farklı durumlarda kullanabileceği iletişim kültürünü sözlü ve yazılı ifade edebilecektir. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.1 Bulunduğu ortama ve yere göre kullanılması gereken doğru iletişim yöntemlerini ayırt eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.2 Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları rapor eder. | 10, 16, 6, 9 | A |
4.3. beden dilinin kültürden kültüre değişiklik gösterdiğini ifade eder | 10, 6, 9 | A, D, E |
5. Kurumlara yönelik analizler ile kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı tasarlayabilecektir. | 10, 16, 5, 6, 9 | A |
5.0. Çevresindeki insanları ve kendi iletişim stilini ifade edebilir. | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1 Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodları tartışır. | 10, 16, 6, 9 | A |
5.1. Kişilerarası ilişkilerde temel davranış biçimlerine göre iletişim kurma becerisi geliştirir. | 16, 5, 9 | A |
5.2. Kurumun gelecek planlamasına yönelik planlar tasarlar. | 16, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
2 | Temel Mesleki İletişim I | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
3 | Temel Mesleki İletişim II | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
4 | Temel İletişim Terminolojisi I | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
5 | Temel İletişim Terminolojisi II | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
6 | İşletme Yönetimi & Stratejik Yönetim I | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
7 | İşletme Yönetimi & Stratejik Yönetim II | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
8 | Ekonomi | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
9 | Ekonomi Terminolojisi | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
10 | Uluslararası Ticaret | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
11 | Yönetim Terminolojisi | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
12 | Ticaret Terminolojisi | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
13 | Ekonomi, Yönetim, Finans ve Ticaret Terminolojisi | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
14 | Revizyon | İlgili Ünite giriş çalışması, bir sonraki derse yönelik verilen sunum ve projeler |
Kaynak |
English For Business Communication by Simon Sweeney, Cambridge Professional English Series, Second Edition, ISBN-13. 978-0521754491 - 2019 |
İlgili TedX videoları, alanla ilgili gazete ve dergiler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |