Derin sonunda öğrencilerin, pazarlama terminolojisini kullanabilmeleri, pazarlama kararlarını etkileyen dijital medya gibi faktörleri ve pazarlama kavramlarını tanımlayabilmeleri, günümüz küresel ekonomisinde pazarlamanın hayati rolünü anlayabilmeleri ve kendilerini birer çalışan olarak pazarlamak için pazarlama kavramlarını uygulayabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma,Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini Oluşturmak için Ortaklık Kurma,Pazarlama Çevresini Analiz Etme,Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme,Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı,Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı,Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma,Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma,Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme,Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama,Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular,Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi,Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade edebilir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
1.2. Pazar türlerini sınıflandırır.
10, 13, 16, 9
A, C, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilir.
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklayabilir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
4.1. Ürün bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma
2
Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini Oluşturmak için Ortaklık Kurma
3
Pazarlama Çevresini Analiz Etme
4
Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme
5
Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı
6
Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı
7
Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma
8
Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma
9
Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme
10
Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama
11
Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular
12
Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma
13
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi
14
Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik
Kaynak
1. Principles of Marketing, 19th Edition, Pearson, 2024, Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian
2. Marketing Management, 16th edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Alexander Chernev
3. Marketing: An Introduction, 15th edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong & Philip Kotler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
7
2
14
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
7
2
14
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
1
10
10
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
15
15
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
35
35
Performans Görevi, Bakım Planı
1
20
20
Toplam İş Yükü (Saat)
150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PAZARLAMANIN İLKELERİ
ITF2153260
Güz Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Derin sonunda öğrencilerin, pazarlama terminolojisini kullanabilmeleri, pazarlama kararlarını etkileyen dijital medya gibi faktörleri ve pazarlama kavramlarını tanımlayabilmeleri, günümüz küresel ekonomisinde pazarlamanın hayati rolünü anlayabilmeleri ve kendilerini birer çalışan olarak pazarlamak için pazarlama kavramlarını uygulayabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma,Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini Oluşturmak için Ortaklık Kurma,Pazarlama Çevresini Analiz Etme,Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme,Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı,Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı,Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma,Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma,Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme,Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama,Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular,Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi,Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade edebilir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
1.2. Pazar türlerini sınıflandırır.
10, 13, 16, 9
A, C, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilir.
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklayabilir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
4.1. Ürün bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilir.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.
10, 13, 16, 9
A, C, G
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma
2
Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini Oluşturmak için Ortaklık Kurma
3
Pazarlama Çevresini Analiz Etme
4
Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme
5
Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı
6
Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı
7
Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma
8
Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma
9
Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme
10
Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama
11
Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular
12
Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma
13
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi
14
Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik
Kaynak
1. Principles of Marketing, 19th Edition, Pearson, 2024, Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian
2. Marketing Management, 16th edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Alexander Chernev
3. Marketing: An Introduction, 15th edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong & Philip Kotler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.