Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMANIN İLKELERİITF2153260Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDerin sonunda öğrencilerin, pazarlama terminolojisini kullanabilmeleri, pazarlama kararlarını etkileyen dijital medya gibi faktörleri ve pazarlama kavramlarını tanımlayabilmeleri, günümüz küresel ekonomisinde pazarlamanın hayati rolünü anlayabilmeleri ve kendilerini birer çalışan olarak pazarlamak için pazarlama kavramlarını uygulayabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma,Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini Oluşturmak için Ortaklık Kurma,Pazarlama Çevresini Analiz Etme,Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme,Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı,Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı,Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma,Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma,Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme,Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama,Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular,Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi,Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade edebilir.10, 13, 16, 9A, C, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
1.2. Pazar türlerini sınıflandırır.10, 13, 16, 9A, C, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.1. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 13, 16, 9A, C, G
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklayabilir.10, 13, 16, 9A, C, G
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.10, 13, 16, 9A, C, G
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilir.10, 13, 16, 9A, C, G
4.1. Ürün bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilir.10, 13, 16, 9A, C, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma
2Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini Oluşturmak için Ortaklık Kurma
3Pazarlama Çevresini Analiz Etme
4Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme
5Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı
6Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı
7Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma
8Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma
9Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme
10Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama
11Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular
12Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma
13Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi
14Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik
Kaynak
1. Principles of Marketing, 19th Edition, Pearson, 2024, Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian 2. Marketing Management, 16th edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Alexander Chernev 3. Marketing: An Introduction, 15th edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong & Philip Kotler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi7214
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer7214
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11010
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı12020
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMANIN İLKELERİITF2153260Güz Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatma Betül ORTAKÖY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDerin sonunda öğrencilerin, pazarlama terminolojisini kullanabilmeleri, pazarlama kararlarını etkileyen dijital medya gibi faktörleri ve pazarlama kavramlarını tanımlayabilmeleri, günümüz küresel ekonomisinde pazarlamanın hayati rolünü anlayabilmeleri ve kendilerini birer çalışan olarak pazarlamak için pazarlama kavramlarını uygulayabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma,Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini Oluşturmak için Ortaklık Kurma,Pazarlama Çevresini Analiz Etme,Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme,Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı,Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı,Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma,Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma,Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme,Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama,Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular,Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma,Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi,Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pazarlamaya ilişkin temel konuları ifade edebilir.10, 13, 16, 9A, C, G
1.1. Pazarlama kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
1.2. Pazar türlerini sınıflandırır.10, 13, 16, 9A, C, G
2. Pazarlama yöneticilerinin karşılaşabilecekleri sorunları çözecek genel bakış açısı kazanabilir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.1. Tüketicilerin satınalma kararlarını değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.2. Örgütsel pazarda satınalma karar sürecini değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, G
2.3. Pazar bölümlendirmesini planlar.10, 13, 16, 9A, C, G
3. Pazarlama çevresi faktörlerini açıklayabilir.10, 13, 16, 9A, C, G
3.1. Mikro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.2. Makro pazarlama çevresi aktörlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
3.3. Çevresel faktörlere tepki çeşitlerini tanımlar.10, 13, 16, 9A, C, G
4. Pazarlama karması bileşenlerini açıklayabilir.10, 13, 16, 9A, C, G
4.1. Ürün bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.2. Fiyat bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.3. Dağıtım bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
4.4. Tutundurma bileşenini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5. Pazarlama bilgi sistemi kavramını ve bileşenlerini açıklayabilir.10, 13, 16, 9A, C, G
5.1. Pazarlama bilgi sistemi kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5.2. Tüketici içgörüsü kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
5.3. Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama karar vermesi için veri toplama türlerini açıklar.10, 13, 16, 9A, C, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Hakkında Genel Bilgi, Pazarlama: Müşteri Değeri ve Katılımı Yaratma
2Şirket ve Pazarlama Stratejisi: Müşteri Katılımını, Değerini ve İlişkilerini Oluşturmak için Ortaklık Kurma
3Pazarlama Çevresini Analiz Etme
4Müşteri İçgörüleri Elde Etmek için Pazarlama Bilgilerini Yönetme
5Tüketici Pazarları ve Alıcı Davranışı
6Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Alıcı Davranışı
7Müşteri Değerine Dayalı Pazarlama Stratejisi: Hedef Müşteriler için Değer Yaratma
8Ürünler, Hizmetler ve Markalar: Müşteri Değeri Oluşturma
9Yeni Ürün Geliştirme ve Ürün Yaşam Döngüsünü Yönetme
10Fiyatlandırma: Müşteri Değerini Anlama ve Yakalama
11Fiyatlandırma Stratejileri: Ek Konular
12Pazarlama Kanalları: Müşteri Değeri Sunma
13Bütünleşik Pazarlama İletişimi Stratejisi
14Sürdürülebilir Pazarlama: Sosyal Sorumluluk ve Etik
Kaynak
1. Principles of Marketing, 19th Edition, Pearson, 2024, Philip Kotler, Gary Armstrong, Sridhar Balasubramanian 2. Marketing Management, 16th edition, Pearson, 2022, Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Alexander Chernev 3. Marketing: An Introduction, 15th edition, Pearson, 2022, Gary Armstrong & Philip Kotler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 17/12/2023 - 12:11Son Güncelleme Tarihi: 17/12/2023 - 12:17