Toplumsal sorumluluk bilincini kuramsal ve uygulamalı olarak kazandırma ve uygulama esnasında işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin programda yer almasının nedenleri, bu dersin amaçlarının ve diğer derslerden farklı yanının tartışılması
,Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma,
,Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları.,Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Yer Aldıkları Toplumsal Projeleri Paylaşmaları,Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilere Yardımcı Olmak, Yaşlı, Engelli Bakım Evleri Ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere Yardımcı Olmak,Proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar,Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar,Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar,Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar,Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar,Değerlendirme,Değerlendirme,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturur.
E, F
1.1 Toplumsal bir problemin çözümüne yardımcı olurken, iletişim becerilerini geliştirir.
E, F
1.2 Toplumsal sorunları çözümü için, analitik düşünme yetkinliğini geliştirir.
E, F
2. Proje kapsamında gerekli uygulama tekniklerini kullanır.
E, F
2.1 Eğitim aldığı alanın dışındaki alanlarda, bilgisini geliştirir.
E, F
2.2 Yeni bilgiler edinme konusunda kendisini geliştirir.
E, F
3. Öğrendiği uygulamalardan sonuç çıkararak diğer çalışmaları düzenler.
E, F
3.1 İletişim becerilerini diğer ders ve projelerinde kullanır.
E, F
3.2 Bilgiyi farklı kaynakları kullanarak tanımlar.
E, F
4. İlgili proje kapsamına ait bölümleri değerlendirir.
E, F
4.1 Proje kapsamına ait özellikleri belirler.
E, F
4.2 Toplumsal sorunları çözmede aktif katılım ile süreçleri yorumlar.
E, F
5. İlgili proje kapsamında gerçekleşen çalışmaları tartışır.
E, F
5.1 Toplumsal sorunlara karşı çözümleri projeye uygun olarak yönetir.
E, F
5.2 Toplumsal sorunlara karşı duyarlılığını geliştirir.
E, F
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin programda yer almasının nedenleri, bu dersin amaçlarının ve diğer derslerden farklı yanının tartışılması
2
Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma,
3
Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları.
4
Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Yer Aldıkları Toplumsal Projeleri Paylaşmaları
5
Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilere Yardımcı Olmak, Yaşlı, Engelli Bakım Evleri Ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere Yardımcı Olmak
6
Proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme
7
Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar
8
Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar
9
Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar
9
Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar
10
Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar
11
Değerlendirme
12
Değerlendirme
13
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
14
Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi
Kaynak
1. Coşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık
2. Çeşitli Projeler dolayısıyla alınan eğitimler ve notları.
3-Uygulama Esasları ile İlişkili Sunu(ppt)
4-Kurum ve Kuruluşların Listesi(doc)
1. Topluma Hizmet Uygulamaları, K.Kuzucu- S.T.Kamer, Pegem Akademi, 2009
2. Medipol Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Topluma Hizmet Uygulamaları Yönergesi,2017.
"Service-Learning: From Passion to Objectivity" - Jacoby, Barbara, and Associates, Stylus Publishing, 2015.
Felten, Peter, and Clayton, Peter H. "Learning Through Serving: A Student Guidebook for Service-Learning and Civic Engagement Across Academic Disciplines and Cultural Communities" -, Stylus Publishing, 2011
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
4
14
56
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
ITF3111009
Güz Dönemi
0+4
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Yurdagül MERAL
Dersi Verenler
Doç.Dr. Yurdagül MERAL
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Toplumsal sorumluluk bilincini kuramsal ve uygulamalı olarak kazandırma ve uygulama esnasında işbirliği, dayanışma, etkili iletişim ve öz değerlendirme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin programda yer almasının nedenleri, bu dersin amaçlarının ve diğer derslerden farklı yanının tartışılması
,Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma,
,Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları.,Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Yer Aldıkları Toplumsal Projeleri Paylaşmaları,Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilere Yardımcı Olmak, Yaşlı, Engelli Bakım Evleri Ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere Yardımcı Olmak,Proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme,Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar,Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar,Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar,Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar,Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar,Değerlendirme,Değerlendirme,İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.,Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Toplumsal sorumluluk bilinci ve özgüven oluşturur.
E, F
1.1 Toplumsal bir problemin çözümüne yardımcı olurken, iletişim becerilerini geliştirir.
E, F
1.2 Toplumsal sorunları çözümü için, analitik düşünme yetkinliğini geliştirir.
E, F
2. Proje kapsamında gerekli uygulama tekniklerini kullanır.
E, F
2.1 Eğitim aldığı alanın dışındaki alanlarda, bilgisini geliştirir.
E, F
2.2 Yeni bilgiler edinme konusunda kendisini geliştirir.
E, F
3. Öğrendiği uygulamalardan sonuç çıkararak diğer çalışmaları düzenler.
E, F
3.1 İletişim becerilerini diğer ders ve projelerinde kullanır.
E, F
3.2 Bilgiyi farklı kaynakları kullanarak tanımlar.
E, F
4. İlgili proje kapsamına ait bölümleri değerlendirir.
E, F
4.1 Proje kapsamına ait özellikleri belirler.
E, F
4.2 Toplumsal sorunları çözmede aktif katılım ile süreçleri yorumlar.
E, F
5. İlgili proje kapsamında gerçekleşen çalışmaları tartışır.
E, F
5.1 Toplumsal sorunlara karşı çözümleri projeye uygun olarak yönetir.
E, F
5.2 Toplumsal sorunlara karşı duyarlılığını geliştirir.
E, F
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, F: Proje Görevi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin programda yer almasının nedenleri, bu dersin amaçlarının ve diğer derslerden farklı yanının tartışılması
2
Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma,
3
Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları.
4
Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Yer Aldıkları Toplumsal Projeleri Paylaşmaları
5
Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilere Yardımcı Olmak, Yaşlı, Engelli Bakım Evleri Ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere Yardımcı Olmak
6
Proje yürütme, ilgili ziyaretleri gerçekleştirme
7
Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar
8
Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar
9
Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar
9
Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar
10
Belirlenen sosyal sorumluluk projelerinde alınan görevlerle ilgili uygulamalar
11
Değerlendirme
12
Değerlendirme
13
İlgili olduğu proje doğrultusunda yakın ya da uzak hedeflere yönelik çalışmaların projenin gerçekleştirildiği kurum ile işbirliği içinde yürütülmesi.
14
Projelerin sunumu ve değerlendirilmesi
Kaynak
1. Coşkun, H. (2009). Topluma Hizmet Uygulamaları. Ankara: Anı Yayıncılık
2. Çeşitli Projeler dolayısıyla alınan eğitimler ve notları.
3-Uygulama Esasları ile İlişkili Sunu(ppt)
4-Kurum ve Kuruluşların Listesi(doc)
1. Topluma Hizmet Uygulamaları, K.Kuzucu- S.T.Kamer, Pegem Akademi, 2009
2. Medipol Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Topluma Hizmet Uygulamaları Yönergesi,2017.
"Service-Learning: From Passion to Objectivity" - Jacoby, Barbara, and Associates, Stylus Publishing, 2015.
Felten, Peter, and Clayton, Peter H. "Learning Through Serving: A Student Guidebook for Service-Learning and Civic Engagement Across Academic Disciplines and Cultural Communities" -, Stylus Publishing, 2011
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
X
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
X
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.