Bu ders öğrencilere firmanın iş yaptığı uluslararası pazarlarda ekonomik, politik, kültürel ve sosyal çevreyi anlayacak bilgi ve yeteneği kazandırmayı amaçlar. Bu bağlamda öğrenci uluslararası işletmenin insan kaynakları yapısını, pazarlama stratejilerini, lojistiği, yabancı ülkelere giriş stratejilerini, vb. öğrenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Küresel İşletmeciliğe Giriş,Uluslararası İşletmecilik Çevresi,Küresel İşletmeciliğin Tarafları,Kültür ve Etik,Uluslararası Ticarete Giriş,Politik ve Yasal Sistemler,Ülke Gelişmişlik Düzeyleri,Uluslararası Firmada Strateji ve Örgüt Yapısı,İthalat, İhracat, Doğrudan Yatırım,Birleşmeler, Lisans, Franchising ve Diğer Sözleşmeli Stratejiler,Global Kaynak Kullanımı,Global Pazarlama I,Global Pazarlama II,Global İnsan Kaynakları Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci, Uluslararası işletmeleri çok merkezli biçimde analiz edebilir.
16, 9
A
1.1 Uluslararası işletmecilik kavramını detaylı bir şekilde irdeler.
1.2 Ulusal ve ulus ötesi şirketlerin farklarını öğrenir.
2 Uluslararası işletme ile ilgili temel etik ve çevre konularını tanımlayabilir.
16, 9
A
2.1 Uluslararası çevre ve öğeleri hakkında bilgi alır.
3 Ekonomik, politik, kültürel ve sosyal çevrenin uluslararası işletme operasyonunu nasıl etkilediğini açıklayabilir.
16, 9
A
3.1 örgütlerin siyasal güçler ve hükümetler ile ilişkisi hakkında bilgi edinir.
3.2 Çok uluslu örgütlerin birbirlerine etkisini ve global marketin niteliklerini öğrenir.
4 Uluslararası işletmecilikle ilgili temel terim ve kavramları açıklayabilir.
16, 9
A
4.1 Uluslararasılaşma sürecinin teknik yönünü tüm kavramları ile öğrenir.
4.2 Uluslararası ticaret ile ilgili önemli kavramları öğrenir.
5 Uluslararası giriş stratejilerini olumlu ve olumsuz yönleriyle açıklayabilir.
16, 9
A
5.1 Ulus ötesileşme adımlarını tüm yönleri ile inceler.
5.2 Globalleşme kavramını irdeler.
6 Uluslararası ticaret teorisini tartışabilir.
16, 9
A
6.1 Klasik ululararasılaşma teorilerini inceler.
6.2 modern uluslararasılaşma teorilerini öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Küresel İşletmeciliğe Giriş
2
Uluslararası İşletmecilik Çevresi
3
Küresel İşletmeciliğin Tarafları
4
Kültür ve Etik
5
Uluslararası Ticarete Giriş
6
Politik ve Yasal Sistemler
7
Ülke Gelişmişlik Düzeyleri
8
Uluslararası Firmada Strateji ve Örgüt Yapısı
9
İthalat, İhracat, Doğrudan Yatırım
10
Birleşmeler, Lisans, Franchising ve Diğer Sözleşmeli Stratejiler
11
Global Kaynak Kullanımı
12
Global Pazarlama I
13
Global Pazarlama II
14
Global İnsan Kaynakları Yönetimi
Kaynak
Cavusgil, T., Knight G., Riesenberger, J. (2017). International Business: The New Realities Global Edition, 4/E, Pearson Publication
Bird, A., & Mendenhall, M. E. (2016). From cross-cultural management to global leadership: Evolution and adaptation. Journal of World Business, 51(1), 115-126.
Hong, E., & Sun, L. (2006). Dynamics of internationalization and outward investment: Chinese corporations' strategies. The China Quarterly, 187, 610-634.
Pavlínek, P. (2012). The internationalization of corporate R&D and the automotive industry R&D of East-Central Europe. Economic Geography, 88(3), 279-310.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
20
20
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
1
20
20
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
137
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30)
5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KÜRESEL İŞLETMECİLİK
ITF3271450
Bahar Dönemi
3+0
3
5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Bahar DİVRİK
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders öğrencilere firmanın iş yaptığı uluslararası pazarlarda ekonomik, politik, kültürel ve sosyal çevreyi anlayacak bilgi ve yeteneği kazandırmayı amaçlar. Bu bağlamda öğrenci uluslararası işletmenin insan kaynakları yapısını, pazarlama stratejilerini, lojistiği, yabancı ülkelere giriş stratejilerini, vb. öğrenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Küresel İşletmeciliğe Giriş,Uluslararası İşletmecilik Çevresi,Küresel İşletmeciliğin Tarafları,Kültür ve Etik,Uluslararası Ticarete Giriş,Politik ve Yasal Sistemler,Ülke Gelişmişlik Düzeyleri,Uluslararası Firmada Strateji ve Örgüt Yapısı,İthalat, İhracat, Doğrudan Yatırım,Birleşmeler, Lisans, Franchising ve Diğer Sözleşmeli Stratejiler,Global Kaynak Kullanımı,Global Pazarlama I,Global Pazarlama II,Global İnsan Kaynakları Yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenci, Uluslararası işletmeleri çok merkezli biçimde analiz edebilir.
16, 9
A
1.1 Uluslararası işletmecilik kavramını detaylı bir şekilde irdeler.
1.2 Ulusal ve ulus ötesi şirketlerin farklarını öğrenir.
2 Uluslararası işletme ile ilgili temel etik ve çevre konularını tanımlayabilir.
16, 9
A
2.1 Uluslararası çevre ve öğeleri hakkında bilgi alır.
3 Ekonomik, politik, kültürel ve sosyal çevrenin uluslararası işletme operasyonunu nasıl etkilediğini açıklayabilir.
16, 9
A
3.1 örgütlerin siyasal güçler ve hükümetler ile ilişkisi hakkında bilgi edinir.
3.2 Çok uluslu örgütlerin birbirlerine etkisini ve global marketin niteliklerini öğrenir.
4 Uluslararası işletmecilikle ilgili temel terim ve kavramları açıklayabilir.
16, 9
A
4.1 Uluslararasılaşma sürecinin teknik yönünü tüm kavramları ile öğrenir.
4.2 Uluslararası ticaret ile ilgili önemli kavramları öğrenir.
5 Uluslararası giriş stratejilerini olumlu ve olumsuz yönleriyle açıklayabilir.
16, 9
A
5.1 Ulus ötesileşme adımlarını tüm yönleri ile inceler.
5.2 Globalleşme kavramını irdeler.
6 Uluslararası ticaret teorisini tartışabilir.
16, 9
A
6.1 Klasik ululararasılaşma teorilerini inceler.
6.2 modern uluslararasılaşma teorilerini öğrenir.
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Küresel İşletmeciliğe Giriş
2
Uluslararası İşletmecilik Çevresi
3
Küresel İşletmeciliğin Tarafları
4
Kültür ve Etik
5
Uluslararası Ticarete Giriş
6
Politik ve Yasal Sistemler
7
Ülke Gelişmişlik Düzeyleri
8
Uluslararası Firmada Strateji ve Örgüt Yapısı
9
İthalat, İhracat, Doğrudan Yatırım
10
Birleşmeler, Lisans, Franchising ve Diğer Sözleşmeli Stratejiler
11
Global Kaynak Kullanımı
12
Global Pazarlama I
13
Global Pazarlama II
14
Global İnsan Kaynakları Yönetimi
Kaynak
Cavusgil, T., Knight G., Riesenberger, J. (2017). International Business: The New Realities Global Edition, 4/E, Pearson Publication
Bird, A., & Mendenhall, M. E. (2016). From cross-cultural management to global leadership: Evolution and adaptation. Journal of World Business, 51(1), 115-126.
Hong, E., & Sun, L. (2006). Dynamics of internationalization and outward investment: Chinese corporations' strategies. The China Quarterly, 187, 610-634.
Pavlínek, P. (2012). The internationalization of corporate R&D and the automotive industry R&D of East-Central Europe. Economic Geography, 88(3), 279-310.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
X
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.