Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-TİCARET | ITF3171320 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Günümüz iş yaşamında tesiri gittikçe artan E-ticaret ile alakalı temel kavramların tanıtılması, bu kavramların uygulanabilir yansımalarının gösterilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; E-ticarete giriş,E-ticaretin tarihsel gelişimi,E-ticaret kategorileri,E-ticarette iş modelleri,E-Ticaret Altyapısı,E-ticarette ödeme şekilleri,E-ticarette pazarlama ve reklamcılık,Sosyal, Mobil ve Yerel Pazarlama,Online Medya,Online Topluluklar,E-Ticaret Perakende ve Hizmetler,B2B E-Ticaret,Etik, Hukuk ve E-Ticaret,E-ticarette güncel uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. E-ticaret ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.1 E-ticaret kavramını tanımlar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.2 E-ticaretin fayda ve avantajlarını sıralar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.3. E-ticaret ile ilgili güncel gelişmeleri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2. E-ticaretin tarihsel gelişimini anlatabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.1 E-Ticaret’in ortaya çıkış sürecini ve dinamiklerini anlatır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2 E-ticaretin günümüz işletmeleri için önemini ve ekonomideki yerini tartışır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.3. E-ticaret tarihi dönemlerinden icat dönemini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.4. E-ticaret tarihi dönemlerinden konsolidasyon dönemini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.5. E-ticaret tarihi dönemlerinden yeniden icat dönemini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3. E-ticarette hizmet kalitesi ve boyutlarını analiz edebilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.1 E-ticaret kategorileri ve iş modellerini anlatır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.2 E-ticarette ödeme şekillerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.3 E-ticarette web sitelerinin önemini ve özelliklerini tartışır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.4 E-ticarette işletmeden İşletmeye (B2B) ve İşletmeden Tüketiciye (B2C) iş modellerine örnekler verir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4. Etkin ve verimli bir E-ticaret için gerekli olan işletme fonksiyonlarını ve özelliklerini belirleyebilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.1 E-ticaret için gerekli olan yönetim yaklaşımını, strateji ve yapı çerçevesinde tartışır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.2 İşletmelerde e-ticaretle ilgili insan Kaynakları fonksiyonunu açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.3 E-ticarette pazarlama stratejilerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.4 E-ticarette tedarik zinciri uygulamalarını anlatır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5. E-ticaretin ekonomik ve sosyal sonuçlarını tartışabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.1 E-ticaretin ulusal ekonomik sonuçlarını anlatır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.2 E-ticaretin küresel ekonomik sonuçlarını anlatır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.3 E-ticaretin toplumsal yaşam ve işgücü piyasasındaki etkilerini tartışır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | E-ticarete giriş | |
2 | E-ticaretin tarihsel gelişimi | |
3 | E-ticaret kategorileri | |
4 | E-ticarette iş modelleri | |
5 | E-Ticaret Altyapısı | |
6 | E-ticarette ödeme şekilleri | |
7 | E-ticarette pazarlama ve reklamcılık | |
8 | Sosyal, Mobil ve Yerel Pazarlama | |
9 | Online Medya | |
10 | Online Topluluklar | |
11 | E-Ticaret Perakende ve Hizmetler | |
12 | B2B E-Ticaret | |
13 | Etik, Hukuk ve E-Ticaret | |
14 | E-ticarette güncel uygulamalar |
Kaynak |
1.E-Commerce 2021: Business, Technology, and Society, 16th edition, Pearson, Kenneth C. Laudon, Carol Guercio Traver 2. Kütz, M. (2016). Introduction to E-Commerce: Combining Business and Information Technology. 3. Digital Business and E-Commerce Management 7th Edition, Pearson, 2019, Dave Chaffey, Tanya Hemphill, David Edmundson-Bird |
4. Qin, Z., & Qin, Z. (2009). Introduction to E-commerce (Vol. 2009). New York, NY: Springer. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-TİCARET | ITF3171320 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Ercan KARAKEÇE |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Günümüz iş yaşamında tesiri gittikçe artan E-ticaret ile alakalı temel kavramların tanıtılması, bu kavramların uygulanabilir yansımalarının gösterilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; E-ticarete giriş,E-ticaretin tarihsel gelişimi,E-ticaret kategorileri,E-ticarette iş modelleri,E-Ticaret Altyapısı,E-ticarette ödeme şekilleri,E-ticarette pazarlama ve reklamcılık,Sosyal, Mobil ve Yerel Pazarlama,Online Medya,Online Topluluklar,E-Ticaret Perakende ve Hizmetler,B2B E-Ticaret,Etik, Hukuk ve E-Ticaret,E-ticarette güncel uygulamalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. E-ticaret ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.1 E-ticaret kavramını tanımlar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.2 E-ticaretin fayda ve avantajlarını sıralar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
1.3. E-ticaret ile ilgili güncel gelişmeleri açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2. E-ticaretin tarihsel gelişimini anlatabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.1 E-Ticaret’in ortaya çıkış sürecini ve dinamiklerini anlatır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.2 E-ticaretin günümüz işletmeleri için önemini ve ekonomideki yerini tartışır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.3. E-ticaret tarihi dönemlerinden icat dönemini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.4. E-ticaret tarihi dönemlerinden konsolidasyon dönemini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
2.5. E-ticaret tarihi dönemlerinden yeniden icat dönemini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3. E-ticarette hizmet kalitesi ve boyutlarını analiz edebilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.1 E-ticaret kategorileri ve iş modellerini anlatır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.2 E-ticarette ödeme şekillerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.3 E-ticarette web sitelerinin önemini ve özelliklerini tartışır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
3.4 E-ticarette işletmeden İşletmeye (B2B) ve İşletmeden Tüketiciye (B2C) iş modellerine örnekler verir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4. Etkin ve verimli bir E-ticaret için gerekli olan işletme fonksiyonlarını ve özelliklerini belirleyebilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.1 E-ticaret için gerekli olan yönetim yaklaşımını, strateji ve yapı çerçevesinde tartışır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.2 İşletmelerde e-ticaretle ilgili insan Kaynakları fonksiyonunu açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.3 E-ticarette pazarlama stratejilerini açıklar. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
4.4 E-ticarette tedarik zinciri uygulamalarını anlatır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5. E-ticaretin ekonomik ve sosyal sonuçlarını tartışabilecektir. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.1 E-ticaretin ulusal ekonomik sonuçlarını anlatır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.2 E-ticaretin küresel ekonomik sonuçlarını anlatır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
5.3 E-ticaretin toplumsal yaşam ve işgücü piyasasındaki etkilerini tartışır. | 10, 12, 13, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | E-ticarete giriş | |
2 | E-ticaretin tarihsel gelişimi | |
3 | E-ticaret kategorileri | |
4 | E-ticarette iş modelleri | |
5 | E-Ticaret Altyapısı | |
6 | E-ticarette ödeme şekilleri | |
7 | E-ticarette pazarlama ve reklamcılık | |
8 | Sosyal, Mobil ve Yerel Pazarlama | |
9 | Online Medya | |
10 | Online Topluluklar | |
11 | E-Ticaret Perakende ve Hizmetler | |
12 | B2B E-Ticaret | |
13 | Etik, Hukuk ve E-Ticaret | |
14 | E-ticarette güncel uygulamalar |
Kaynak |
1.E-Commerce 2021: Business, Technology, and Society, 16th edition, Pearson, Kenneth C. Laudon, Carol Guercio Traver 2. Kütz, M. (2016). Introduction to E-Commerce: Combining Business and Information Technology. 3. Digital Business and E-Commerce Management 7th Edition, Pearson, 2019, Dave Chaffey, Tanya Hemphill, David Edmundson-Bird |
4. Qin, Z., & Qin, Z. (2009). Introduction to E-commerce (Vol. 2009). New York, NY: Springer. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | ||||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |