Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA YÖNETİMİITF3271420Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMarka değerini inşa etmek, ölçmek ve yönetmek için pazarlama programı ve faaliyetlerinin tasarımı, uygulanması ve kontrolü şeklinde tanımlanabilecek stratejik marka yönetiminin öğrenilmesi ve vaka örnekleri üzerinden yorumlanabilmesi bu dersin amacıdır. Ayrıca marka stratejilerinin uzun dönemli karlılığı geliştirecek kavram ve tekniklerin sunulması da bir diğer amaçtır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı,Markalar ve Marka Yönetimi,Müşteri Temelli Marka Değeri ve Marka Konumlandırma,Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri,Marka Değeri Oluşturmada Marka Bileşenlerini Seçme ,Pazarlama Programının Tasarlanması,Marka Değeri Oluşturmada Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Dijital Çağda Markalama,Marka Değeri Oluşturmada İkincil Marka Çağrışımlarından Faydalanma,Marka Değeri Ölçümü ve Yönetimi Sistemi,Marka Değeri Ölçüm Kaynakları ,Marka Mimarisi Stratejilerini Tasarlamak ve Uygulamak,Yeni Ürünler ve Marka Genişletmeleri,Zaman Sürecinde Markaları Yönetmek,Ödev sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Marka ve markalama kavramlarını açıklayabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
1.1 Marka kavramını tanımlar.10, 13, 16, 9A, C, E, G
1.2. Markalama kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, E, G
1.3. Temel markalama zorluklarını ve fırsatlarını öğrenir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
2. Markanın kullanıcılar/tüketiciler için ne anlama geldiğini açıklayabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
2.1. Kullanıcılarla markalar arasındaki iş birliğinin önemini öğrenir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
2.2. Geçmişteki ve günümüzdeki marka-kullanıcı ilişkisini karşılaştırabilir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
3. Marka değeri ve marka rezonansı kavramlarını açıklayabilecektir. 10, 13, 16, 9A, C, E, G
3.1. Marka değerinin nasıl ölçüleceğini öğrenir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
3.2. .Müşteri temelli marka değeri oluşturma stratejileri geliştirir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
3.3. Marka değerinin faydalarını değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
4. Marka bileşenlerini ve marka deneyimlerini kullanarak yeni markalar yaratma süreçlerinde etkili yöntemler geliştirebilecektir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
4.1. Marka oluşturma aşamalarını öğrenir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
4.2. Konumlandırma kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, E, G
4.3. Marka ve pazarlama karması arasındaki ilişkiyi değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
4.4. Marka adı, logosu ve sloganı gibi marka bileşenlerini tanımlar.10, 13, 16, 9A, C, E, G
4.5. Marka deneyimlerinin tüketici için önemini kavrar.10, 13, 16, 9A, C, E, G
5. Marka tutarlılığı ve marka genişlemesi için etkili yöntemler geliştirebilecektir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
5.1. İçsel ve dışsal marka tutarlılığı oluşturma stratejileri geliştirir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
5.2 Marka genişletme stratejileri geliştirir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
5.3. Marka genişlemesi, ortak markalama ve marka mimarisini öğrenir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
6. Marka değeri oluşturmak için ikincil marka çağrışımlarından faydalanır ve pazarlama iletişimlerini entegre edebilir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
6.1. Marka yönetimi için yenilikçi iletişim stratejileri geliştirir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
6.2. İkincil marka çağrışımlarını yönetme becerisi elde eder.10, 13, 16, 9A, C, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
2Markalar ve Marka Yönetimi
3Müşteri Temelli Marka Değeri ve Marka Konumlandırma
4Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri
5Marka Değeri Oluşturmada Marka Bileşenlerini Seçme
6Pazarlama Programının Tasarlanması
7Marka Değeri Oluşturmada Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Dijital Çağda Markalama
8Marka Değeri Oluşturmada İkincil Marka Çağrışımlarından Faydalanma
9Marka Değeri Ölçümü ve Yönetimi Sistemi
10Marka Değeri Ölçüm Kaynakları
11Marka Mimarisi Stratejilerini Tasarlamak ve Uygulamak
12Yeni Ürünler ve Marka Genişletmeleri
13Zaman Sürecinde Markaları Yönetmek
14Ödev sunumları
Kaynak
Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Lane Keller and Vanitha Swaminathan, Pearson, 2019
Brand Management: Co-creating Meaningful Brands, Third Edition, Michael Beverland Pinar Cankurtaran, Sage, 2024 Building Strong Brands, David Aaker, Free Press, 1995

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi7214
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer7214
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı21020
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKA YÖNETİMİITF3271420Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMarka değerini inşa etmek, ölçmek ve yönetmek için pazarlama programı ve faaliyetlerinin tasarımı, uygulanması ve kontrolü şeklinde tanımlanabilecek stratejik marka yönetiminin öğrenilmesi ve vaka örnekleri üzerinden yorumlanabilmesi bu dersin amacıdır. Ayrıca marka stratejilerinin uzun dönemli karlılığı geliştirecek kavram ve tekniklerin sunulması da bir diğer amaçtır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders tanıtımı,Markalar ve Marka Yönetimi,Müşteri Temelli Marka Değeri ve Marka Konumlandırma,Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri,Marka Değeri Oluşturmada Marka Bileşenlerini Seçme ,Pazarlama Programının Tasarlanması,Marka Değeri Oluşturmada Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Dijital Çağda Markalama,Marka Değeri Oluşturmada İkincil Marka Çağrışımlarından Faydalanma,Marka Değeri Ölçümü ve Yönetimi Sistemi,Marka Değeri Ölçüm Kaynakları ,Marka Mimarisi Stratejilerini Tasarlamak ve Uygulamak,Yeni Ürünler ve Marka Genişletmeleri,Zaman Sürecinde Markaları Yönetmek,Ödev sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Marka ve markalama kavramlarını açıklayabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
1.1 Marka kavramını tanımlar.10, 13, 16, 9A, C, E, G
1.2. Markalama kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, E, G
1.3. Temel markalama zorluklarını ve fırsatlarını öğrenir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
2. Markanın kullanıcılar/tüketiciler için ne anlama geldiğini açıklayabilecektir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
2.1. Kullanıcılarla markalar arasındaki iş birliğinin önemini öğrenir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
2.2. Geçmişteki ve günümüzdeki marka-kullanıcı ilişkisini karşılaştırabilir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
3. Marka değeri ve marka rezonansı kavramlarını açıklayabilecektir. 10, 13, 16, 9A, C, E, G
3.1. Marka değerinin nasıl ölçüleceğini öğrenir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
3.2. .Müşteri temelli marka değeri oluşturma stratejileri geliştirir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
3.3. Marka değerinin faydalarını değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
4. Marka bileşenlerini ve marka deneyimlerini kullanarak yeni markalar yaratma süreçlerinde etkili yöntemler geliştirebilecektir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
4.1. Marka oluşturma aşamalarını öğrenir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
4.2. Konumlandırma kavramını açıklar.10, 13, 16, 9A, C, E, G
4.3. Marka ve pazarlama karması arasındaki ilişkiyi değerlendirir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
4.4. Marka adı, logosu ve sloganı gibi marka bileşenlerini tanımlar.10, 13, 16, 9A, C, E, G
4.5. Marka deneyimlerinin tüketici için önemini kavrar.10, 13, 16, 9A, C, E, G
5. Marka tutarlılığı ve marka genişlemesi için etkili yöntemler geliştirebilecektir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
5.1. İçsel ve dışsal marka tutarlılığı oluşturma stratejileri geliştirir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
5.2 Marka genişletme stratejileri geliştirir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
5.3. Marka genişlemesi, ortak markalama ve marka mimarisini öğrenir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
6. Marka değeri oluşturmak için ikincil marka çağrışımlarından faydalanır ve pazarlama iletişimlerini entegre edebilir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
6.1. Marka yönetimi için yenilikçi iletişim stratejileri geliştirir.10, 13, 16, 9A, C, E, G
6.2. İkincil marka çağrışımlarını yönetme becerisi elde eder.10, 13, 16, 9A, C, E, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders tanıtımı
2Markalar ve Marka Yönetimi
3Müşteri Temelli Marka Değeri ve Marka Konumlandırma
4Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri
5Marka Değeri Oluşturmada Marka Bileşenlerini Seçme
6Pazarlama Programının Tasarlanması
7Marka Değeri Oluşturmada Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Dijital Çağda Markalama
8Marka Değeri Oluşturmada İkincil Marka Çağrışımlarından Faydalanma
9Marka Değeri Ölçümü ve Yönetimi Sistemi
10Marka Değeri Ölçüm Kaynakları
11Marka Mimarisi Stratejilerini Tasarlamak ve Uygulamak
12Yeni Ürünler ve Marka Genişletmeleri
13Zaman Sürecinde Markaları Yönetmek
14Ödev sunumları
Kaynak
Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Lane Keller and Vanitha Swaminathan, Pearson, 2019
Brand Management: Co-creating Meaningful Brands, Third Edition, Michael Beverland Pinar Cankurtaran, Sage, 2024 Building Strong Brands, David Aaker, Free Press, 1995

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar.
X
2
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır.
3
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır.
4
Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir.
X
5
Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir.
6
Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
X
7
Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır
X
8
En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar.
X
9
Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır.
10
Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır.
11
Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır.
X
12
Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 17/12/2023 - 12:11Son Güncelleme Tarihi: 17/12/2023 - 12:17