Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA UYGULAMALARI | ITF4113615 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | "Sürdürülebilir Kalkınma Uygulamaları", öğrencilere sürdürülebilir kalkınmanın; sosyal açıdan kapsayıcı ve çevresel açıdan sürdürülebilir olan ekonomik kalkınmanın temel zorlukları ve yolları hakkında bir anlayış verir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş,Sürdürülebilir kalkınma, tarihçesi ve tanımları,Neden bazı ülkeler gelişirken diğerleri gelişemedi ?,Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi ,Yeşil ekonomik dönüşüm - Yeni Yeşil Düzen,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -Amaç 1, 2, 3, 4,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -Amaç 5, 6, 7, 8,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-Amaç 9, 10, 11, 12,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-Amaç 13, 14, 15, 16, 17,Proje çalışması,Proje çalışması 2,Projelerin değerlendirilmesi,Seminer ,Seminer 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.1Proje yazımında dikkat edilmesi gereken noktalar öğrenilir | 18, 2, 5 | A |
1. Sürdürülebilir kalkınmanın farklı tematik alanları içindeki başlıca değişimleri ve sinerjileri tanımlayabilme yeteneği sunar. | 18, 2 | A |
1.1 Sürdürülebilir Kalkınmaya dair kavramsal bilgiyi edinir | 18, 2, 5 | A |
1.2 Kalkınma, sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma kavramlarını tanımlar | 18, 2, 5 | A |
2. Sürdürülebilir kalkınma için tarih, güncel tartışmalar ve gelecekteki hedefler hakkında temel bir anlayış kazandırır. | 18, 5 | A |
2.1 Sürdürülebilir Kalkınma sürecinin tarihsel altyapısına hakim olur | 18, 2, 5 | A |
2.2 Sürdürülebilir kalkınma teorilerini kavrar | 18, 2, 5 | A |
3. Ekonomik büyüme, sosyal içerme ve çevresel sürdürülebilirlik arasındaki ilişkileri tartışma yeteneği kazandırır. | 18, 5 | A |
3.1 Sürdürülebilir kalkınmaya hizmet eden uluslararası kurumları öğrenir ve ülke analizlerini bu bağlamda yapar | 18, 2, 5 | A |
3.2 Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi'ni analiz eder | 18, 2, 5 | A |
4. 2015'te Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine yönelik bilgi sahibi olunmasını sağlar. | 18, 5 | A |
4.1 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları'na dair bilimsel içerikler sunar | 18, 2, 5 | A |
4.2 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının tüm maddeleriniaçıklayabilir. | 18, 2, 5 | A |
5. Sürdürülebilir kalkınma alanında proje geliştirilmesini teşvik eder. | 18, 2 | A |
5.2 Öğrenilen teorik bilgiler projeler aracılığıyla uygulamaya geçirilebilir | 18, 2, 5 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş | |
2 | Sürdürülebilir kalkınma, tarihçesi ve tanımları | |
3 | Neden bazı ülkeler gelişirken diğerleri gelişemedi ? | |
4 | Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi | |
5 | Yeşil ekonomik dönüşüm - Yeni Yeşil Düzen | |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -Amaç 1, 2, 3, 4 | |
7 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -Amaç 5, 6, 7, 8 | |
8 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-Amaç 9, 10, 11, 12 | |
9 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-Amaç 13, 14, 15, 16, 17 | |
10 | Proje çalışması | |
11 | Proje çalışması 2 | |
12 | Projelerin değerlendirilmesi | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer 2 |
Kaynak |
Sürdürülebilir Kalkınma Çağı-Jeffrey D. Sachs (2015) |
İlgili raporlar İlgili makaleler İlgili resmi web sayfaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA UYGULAMALARI | ITF4113615 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Rana ATABAY KUŞÇU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | "Sürdürülebilir Kalkınma Uygulamaları", öğrencilere sürdürülebilir kalkınmanın; sosyal açıdan kapsayıcı ve çevresel açıdan sürdürülebilir olan ekonomik kalkınmanın temel zorlukları ve yolları hakkında bir anlayış verir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş,Sürdürülebilir kalkınma, tarihçesi ve tanımları,Neden bazı ülkeler gelişirken diğerleri gelişemedi ?,Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi ,Yeşil ekonomik dönüşüm - Yeni Yeşil Düzen,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -Amaç 1, 2, 3, 4,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -Amaç 5, 6, 7, 8,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-Amaç 9, 10, 11, 12,Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-Amaç 13, 14, 15, 16, 17,Proje çalışması,Proje çalışması 2,Projelerin değerlendirilmesi,Seminer ,Seminer 2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
5.1Proje yazımında dikkat edilmesi gereken noktalar öğrenilir | 18, 2, 5 | A |
1. Sürdürülebilir kalkınmanın farklı tematik alanları içindeki başlıca değişimleri ve sinerjileri tanımlayabilme yeteneği sunar. | 18, 2 | A |
1.1 Sürdürülebilir Kalkınmaya dair kavramsal bilgiyi edinir | 18, 2, 5 | A |
1.2 Kalkınma, sürdürülebilirlik, sürdürülebilir kalkınma kavramlarını tanımlar | 18, 2, 5 | A |
2. Sürdürülebilir kalkınma için tarih, güncel tartışmalar ve gelecekteki hedefler hakkında temel bir anlayış kazandırır. | 18, 5 | A |
2.1 Sürdürülebilir Kalkınma sürecinin tarihsel altyapısına hakim olur | 18, 2, 5 | A |
2.2 Sürdürülebilir kalkınma teorilerini kavrar | 18, 2, 5 | A |
3. Ekonomik büyüme, sosyal içerme ve çevresel sürdürülebilirlik arasındaki ilişkileri tartışma yeteneği kazandırır. | 18, 5 | A |
3.1 Sürdürülebilir kalkınmaya hizmet eden uluslararası kurumları öğrenir ve ülke analizlerini bu bağlamda yapar | 18, 2, 5 | A |
3.2 Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi'ni analiz eder | 18, 2, 5 | A |
4. 2015'te Birleşmiş Milletler tarafından kabul edilen Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerine yönelik bilgi sahibi olunmasını sağlar. | 18, 5 | A |
4.1 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları'na dair bilimsel içerikler sunar | 18, 2, 5 | A |
4.2 Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının tüm maddeleriniaçıklayabilir. | 18, 2, 5 | A |
5. Sürdürülebilir kalkınma alanında proje geliştirilmesini teşvik eder. | 18, 2 | A |
5.2 Öğrenilen teorik bilgiler projeler aracılığıyla uygulamaya geçirilebilir | 18, 2, 5 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilir Kalkınma: Giriş | |
2 | Sürdürülebilir kalkınma, tarihçesi ve tanımları | |
3 | Neden bazı ülkeler gelişirken diğerleri gelişemedi ? | |
4 | Birleşmiş Milletler ve İnsani Gelişme Endeksi | |
5 | Yeşil ekonomik dönüşüm - Yeni Yeşil Düzen | |
6 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -Amaç 1, 2, 3, 4 | |
7 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -Amaç 5, 6, 7, 8 | |
8 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-Amaç 9, 10, 11, 12 | |
9 | Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları-Amaç 13, 14, 15, 16, 17 | |
10 | Proje çalışması | |
11 | Proje çalışması 2 | |
12 | Projelerin değerlendirilmesi | |
13 | Seminer | |
14 | Seminer 2 |
Kaynak |
Sürdürülebilir Kalkınma Çağı-Jeffrey D. Sachs (2015) |
İlgili raporlar İlgili makaleler İlgili resmi web sayfaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik bilgileri tanımlar. | ||||||
2 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli en az bir bilgisayar programı kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | ||||||
7 | Uluslararası ticaret ve finansman alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü / yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt / kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde (ekonomi, finans, sosyoloji, hukuk, işletme) temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | ||||||
12 | Öğrenciler, küresel ticaret, ihracat-ithalat işlemleri, gümrük işlemleri ve dış ticaretin finansmanı alanlarında uzmanlık elde eder. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |