Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yeni ekonomide en yüksek katma değeri yaratan unsurlar girişimcilik ve inovasyondur. Bu ders girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar Girişimci düşünce biçiminin temelleri, Girişimci kişiliğin sınanması,Girişimcilik süreci İş fikri geliştirme ve yaratıcılık Yaratıcı sorun çözme teknikleri İnovasyon,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazar araştırma) Birincil ve ikincil kaynaklar kullanılarak pazarın araştırılması, müşterilerin belirlenmesi, mevcut ve gelecekteki ihtiyaçları,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazarlama planı) Pazarlama planı dahilinde pazarlama karmasının incelenmesi (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma),İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (üretim (imalat/hizmet) planı) Üretimin planlanması,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (yönetim planı) Yönetimin fonksiyonları ele alınarak iş planına adaptasyonu İnsan Kaynakları Yönetimi,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (finansal plan) Finansal kaynak bulma, yatırımın planlanması, finansal tabloların hazırlanması ve finansal yönetim unsurları Muhasebe (bütçe ve nakit akışı),Pazar araştırma ve pazarlama planına yönelik atölye çalışması,Üretim (imalat/hizmet) planına yönelik atölye çalışması,Yönetim planına yönelik atölye çalışması,Finansal plana yönelik atölye çalışması,İş planı öğeleri ve bütüncül bakış açısı, Örnek iş uygulamaları, Sürdürülebilirlik, Değişimi Yönetebilme ve Büyüme , Bilgi Yönetim,İş planı yazımı ve sunumu,İş planı yazımı ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 Öğrenci, girişimcilik ile ilgili temel kavramları sayabilecektir. | 10, 9 | A |
1.1 Bir iş fikrinin ne zaman değerli ve yenilikçi olacağını ayırt eder | ||
1.2 KOBİ yönetimi ve sorunlarıyla büyük işletmelerin sorunlarının farkını ayırt eder | ||
2 Öğrenci, iş planı ve iş modeli oluşturabilecektir. | 10, 9 | A |
2.1 Bir iş fikri ile ilgili pazar araştırma metotlarını uygular. | ||
2.2 Bir iş fikri ile ilgili finansal planlama yapar. | ||
3 Kar/zarar optimizasyonunu yapabilecektir. | 10, 9 | A |
3.1 Bir iş fikri ile ilgili mal/hizmet üretim planlaması yapar. | ||
3.2 Kar maksimizasyonu hakkında bilgi edinir. | ||
4 İş fikrini etkili bir şekilde melek yatırımcılara sunabilecektir. | 10, 9 | A |
4.1 Farklı yatırım kaynaklarına nasıl ulaşması gerektiğini açıklar. | ||
4.2 Yatırımcılara iş fikrini nasıl sunması gerektiğini açıklar. | ||
5. Öğrenci, kurum içinde iş fikri geliştirebilecektir. | 10, 9 | A |
5.1 Müşteri geliştirme için analiz yapar. | ||
5.2 Müşteri ihtiyaçlarına göre ürün/hizmet fikrini revize eder. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar Girişimci düşünce biçiminin temelleri, Girişimci kişiliğin sınanması | |
2 | Girişimcilik süreci İş fikri geliştirme ve yaratıcılık Yaratıcı sorun çözme teknikleri İnovasyon | |
3 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazar araştırma) Birincil ve ikincil kaynaklar kullanılarak pazarın araştırılması, müşterilerin belirlenmesi, mevcut ve gelecekteki ihtiyaçları | |
4 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazarlama planı) Pazarlama planı dahilinde pazarlama karmasının incelenmesi (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) | |
5 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (üretim (imalat/hizmet) planı) Üretimin planlanması | |
6 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (yönetim planı) Yönetimin fonksiyonları ele alınarak iş planına adaptasyonu İnsan Kaynakları Yönetimi | |
7 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (finansal plan) Finansal kaynak bulma, yatırımın planlanması, finansal tabloların hazırlanması ve finansal yönetim unsurları Muhasebe (bütçe ve nakit akışı) | |
8 | Pazar araştırma ve pazarlama planına yönelik atölye çalışması | |
9 | Üretim (imalat/hizmet) planına yönelik atölye çalışması | |
10 | Yönetim planına yönelik atölye çalışması | |
11 | Finansal plana yönelik atölye çalışması | |
12 | İş planı öğeleri ve bütüncül bakış açısı, Örnek iş uygulamaları, Sürdürülebilirlik, Değişimi Yönetebilme ve Büyüme , Bilgi Yönetim | |
13 | İş planı yazımı ve sunumu | |
14 | İş planı yazımı ve sunumu |
Kaynak |
Ders notları, Örnek olaylar, Power point sunumlar ve videolar |
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, İş Modeli Üretimi, Optimist Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall Entrepreneurial Small Business. 6th Edition (2021). By Jerome Katz and Richard Green. McGraw-Hill/Irwin. Entrepreneurship: Theory, Process, Practice 11th Edition (2019). By Donald F. Kuratko. Cengage Learning |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | X | |||||
4 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 10 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(137/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GİRİŞİMCİLİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Elif BAYKAL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Yeni ekonomide en yüksek katma değeri yaratan unsurlar girişimcilik ve inovasyondur. Bu ders girişimcilik, iç girişimcilik ve inovasyonla ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak ve kariyerlerinde kullanacakları uygulamaları tanıtmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar Girişimci düşünce biçiminin temelleri, Girişimci kişiliğin sınanması,Girişimcilik süreci İş fikri geliştirme ve yaratıcılık Yaratıcı sorun çözme teknikleri İnovasyon,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazar araştırma) Birincil ve ikincil kaynaklar kullanılarak pazarın araştırılması, müşterilerin belirlenmesi, mevcut ve gelecekteki ihtiyaçları,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazarlama planı) Pazarlama planı dahilinde pazarlama karmasının incelenmesi (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma),İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (üretim (imalat/hizmet) planı) Üretimin planlanması,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (yönetim planı) Yönetimin fonksiyonları ele alınarak iş planına adaptasyonu İnsan Kaynakları Yönetimi,İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (finansal plan) Finansal kaynak bulma, yatırımın planlanması, finansal tabloların hazırlanması ve finansal yönetim unsurları Muhasebe (bütçe ve nakit akışı),Pazar araştırma ve pazarlama planına yönelik atölye çalışması,Üretim (imalat/hizmet) planına yönelik atölye çalışması,Yönetim planına yönelik atölye çalışması,Finansal plana yönelik atölye çalışması,İş planı öğeleri ve bütüncül bakış açısı, Örnek iş uygulamaları, Sürdürülebilirlik, Değişimi Yönetebilme ve Büyüme , Bilgi Yönetim,İş planı yazımı ve sunumu,İş planı yazımı ve sunumu; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1 Öğrenci, girişimcilik ile ilgili temel kavramları sayabilecektir. | 10, 9 | A |
1.1 Bir iş fikrinin ne zaman değerli ve yenilikçi olacağını ayırt eder | ||
1.2 KOBİ yönetimi ve sorunlarıyla büyük işletmelerin sorunlarının farkını ayırt eder | ||
2 Öğrenci, iş planı ve iş modeli oluşturabilecektir. | 10, 9 | A |
2.1 Bir iş fikri ile ilgili pazar araştırma metotlarını uygular. | ||
2.2 Bir iş fikri ile ilgili finansal planlama yapar. | ||
3 Kar/zarar optimizasyonunu yapabilecektir. | 10, 9 | A |
3.1 Bir iş fikri ile ilgili mal/hizmet üretim planlaması yapar. | ||
3.2 Kar maksimizasyonu hakkında bilgi edinir. | ||
4 İş fikrini etkili bir şekilde melek yatırımcılara sunabilecektir. | 10, 9 | A |
4.1 Farklı yatırım kaynaklarına nasıl ulaşması gerektiğini açıklar. | ||
4.2 Yatırımcılara iş fikrini nasıl sunması gerektiğini açıklar. | ||
5. Öğrenci, kurum içinde iş fikri geliştirebilecektir. | 10, 9 | A |
5.1 Müşteri geliştirme için analiz yapar. | ||
5.2 Müşteri ihtiyaçlarına göre ürün/hizmet fikrini revize eder. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Girişimci, girişimcilik, girişimcilik ile ilgili temel kavramlar Girişimci düşünce biçiminin temelleri, Girişimci kişiliğin sınanması | |
2 | Girişimcilik süreci İş fikri geliştirme ve yaratıcılık Yaratıcı sorun çözme teknikleri İnovasyon | |
3 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazar araştırma) Birincil ve ikincil kaynaklar kullanılarak pazarın araştırılması, müşterilerin belirlenmesi, mevcut ve gelecekteki ihtiyaçları | |
4 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (pazarlama planı) Pazarlama planı dahilinde pazarlama karmasının incelenmesi (ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma) | |
5 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (üretim (imalat/hizmet) planı) Üretimin planlanması | |
6 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (yönetim planı) Yönetimin fonksiyonları ele alınarak iş planına adaptasyonu İnsan Kaynakları Yönetimi | |
7 | İş planı kavramı ve iş planı öğeleri (finansal plan) Finansal kaynak bulma, yatırımın planlanması, finansal tabloların hazırlanması ve finansal yönetim unsurları Muhasebe (bütçe ve nakit akışı) | |
8 | Pazar araştırma ve pazarlama planına yönelik atölye çalışması | |
9 | Üretim (imalat/hizmet) planına yönelik atölye çalışması | |
10 | Yönetim planına yönelik atölye çalışması | |
11 | Finansal plana yönelik atölye çalışması | |
12 | İş planı öğeleri ve bütüncül bakış açısı, Örnek iş uygulamaları, Sürdürülebilirlik, Değişimi Yönetebilme ve Büyüme , Bilgi Yönetim | |
13 | İş planı yazımı ve sunumu | |
14 | İş planı yazımı ve sunumu |
Kaynak |
Ders notları, Örnek olaylar, Power point sunumlar ve videolar |
Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, İş Modeli Üretimi, Optimist Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall Entrepreneurial Small Business. 6th Edition (2021). By Jerome Katz and Richard Green. McGraw-Hill/Irwin. Entrepreneurship: Theory, Process, Practice 11th Edition (2019). By Donald F. Kuratko. Cengage Learning |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | X | |||||
4 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | ||||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | ||||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | ||||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | ||||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |