Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKA YÖNETİMİ | ILM3171420 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Marka değerini inşa etmek, ölçmek ve yönetmek için pazarlama programı ve faaliyetlerinin tasarımı, uygulanması ve kontrolü şeklinde tanımlanabilecek stratejik marka yönetiminin öğrenilmesi ve vaka örnekleri üzerinden yorumlanabilmesi bu dersin amacıdır. Ayrıca marka stratejilerinin uzun dönemli karlılığı geliştirecek kavram ve tekniklerin sunulması da bir diğer amaçtır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı,Markalar ve Marka Yönetimi,Müşteri Temelli Marka Değeri ve Marka Konumlandırma,Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri,Marka Değeri Oluşturmada Marka Bileşenlerini Seçme ,Pazarlama Programının Tasarlanması,Marka Değeri Oluşturmada Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Dijital Çağda Markalama,Marka Değeri Oluşturmada İkincil Marka Çağrışımlarından Faydalanma,Marka Değeri Ölçümü ve Yönetimi Sistemi,Marka Değeri Ölçüm Kaynakları ,Marka Mimarisi Stratejilerini Tasarlamak ve Uygulamak,Yeni Ürünler ve Marka Genişletmeleri,Zaman Sürecinde Markaları Yönetmek,Ödev sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Marka ve markalama kavramlarını açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
1.1 Marka kavramını tanımlar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
1.2. Markalama kavramını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
1.3. Temel markalama zorluklarını ve fırsatlarını öğrenir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
2. Markanın kullanıcılar/tüketiciler için ne anlama geldiğini açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
2.1. Kullanıcılarla markalar arasındaki iş birliğinin önemini öğrenir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
2.2. Geçmişteki ve günümüzdeki marka-kullanıcı ilişkisini karşılaştırabilir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
3. Marka değeri ve marka rezonansı kavramlarını açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
3.1. Marka değerinin nasıl ölçüleceğini öğrenir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
3.2. .Müşteri temelli marka değeri oluşturma stratejileri geliştirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
3.3. Marka değerinin faydalarını değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
4. Marka bileşenlerini ve marka deneyimlerini kullanarak yeni markalar yaratma süreçlerinde etkili yöntemler geliştirebilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
4.1. Marka oluşturma aşamalarını öğrenir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
4.2. Konumlandırma kavramını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
4.3. Marka ve pazarlama karması arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
4.4. Marka adı, logosu ve sloganı gibi marka bileşenlerini tanımlar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
4.5. Marka deneyimlerinin tüketici için önemini kavrar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
5. Marka tutarlılığı ve marka genişlemesi için etkili yöntemler geliştirebilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
5.1. İçsel ve dışsal marka tutarlılığı oluşturma stratejileri geliştirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
5.2 Marka genişletme stratejileri geliştirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
5.3. Marka genişlemesi, ortak markalama ve marka mimarisini öğrenir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
6. Marka değeri oluşturmak için ikincil marka çağrışımlarından faydalanır ve pazarlama iletişimlerini entegre edebilir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
6.1. Marka yönetimi için yenilikçi iletişim stratejileri geliştirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
6.2. İkincil marka çağrışımlarını yönetme becerisi elde eder. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Markalar ve Marka Yönetimi | |
3 | Müşteri Temelli Marka Değeri ve Marka Konumlandırma | |
4 | Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri | |
5 | Marka Değeri Oluşturmada Marka Bileşenlerini Seçme | |
6 | Pazarlama Programının Tasarlanması | |
7 | Marka Değeri Oluşturmada Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Dijital Çağda Markalama | |
8 | Marka Değeri Oluşturmada İkincil Marka Çağrışımlarından Faydalanma | |
9 | Marka Değeri Ölçümü ve Yönetimi Sistemi | |
10 | Marka Değeri Ölçüm Kaynakları | |
11 | Marka Mimarisi Stratejilerini Tasarlamak ve Uygulamak | |
12 | Yeni Ürünler ve Marka Genişletmeleri | |
13 | Zaman Sürecinde Markaları Yönetmek | |
14 | Ödev sunumları |
Kaynak |
Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Lane Keller and Vanitha Swaminathan, Pearson, 2019 |
Brand Management: Co-creating Meaningful Brands, Third Edition, Michael Beverland Pinar Cankurtaran, Sage, 2024 Building Strong Brands, David Aaker, Free Press, 1995 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 2 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 7 | 2 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 10 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKA YÖNETİMİ | ILM3171420 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Fatih PINARBAŞI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Marka değerini inşa etmek, ölçmek ve yönetmek için pazarlama programı ve faaliyetlerinin tasarımı, uygulanması ve kontrolü şeklinde tanımlanabilecek stratejik marka yönetiminin öğrenilmesi ve vaka örnekleri üzerinden yorumlanabilmesi bu dersin amacıdır. Ayrıca marka stratejilerinin uzun dönemli karlılığı geliştirecek kavram ve tekniklerin sunulması da bir diğer amaçtır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders tanıtımı,Markalar ve Marka Yönetimi,Müşteri Temelli Marka Değeri ve Marka Konumlandırma,Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri,Marka Değeri Oluşturmada Marka Bileşenlerini Seçme ,Pazarlama Programının Tasarlanması,Marka Değeri Oluşturmada Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Dijital Çağda Markalama,Marka Değeri Oluşturmada İkincil Marka Çağrışımlarından Faydalanma,Marka Değeri Ölçümü ve Yönetimi Sistemi,Marka Değeri Ölçüm Kaynakları ,Marka Mimarisi Stratejilerini Tasarlamak ve Uygulamak,Yeni Ürünler ve Marka Genişletmeleri,Zaman Sürecinde Markaları Yönetmek,Ödev sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Marka ve markalama kavramlarını açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
1.1 Marka kavramını tanımlar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
1.2. Markalama kavramını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
1.3. Temel markalama zorluklarını ve fırsatlarını öğrenir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
2. Markanın kullanıcılar/tüketiciler için ne anlama geldiğini açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
2.1. Kullanıcılarla markalar arasındaki iş birliğinin önemini öğrenir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
2.2. Geçmişteki ve günümüzdeki marka-kullanıcı ilişkisini karşılaştırabilir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
3. Marka değeri ve marka rezonansı kavramlarını açıklayabilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
3.1. Marka değerinin nasıl ölçüleceğini öğrenir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
3.2. .Müşteri temelli marka değeri oluşturma stratejileri geliştirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
3.3. Marka değerinin faydalarını değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
4. Marka bileşenlerini ve marka deneyimlerini kullanarak yeni markalar yaratma süreçlerinde etkili yöntemler geliştirebilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
4.1. Marka oluşturma aşamalarını öğrenir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
4.2. Konumlandırma kavramını açıklar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
4.3. Marka ve pazarlama karması arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
4.4. Marka adı, logosu ve sloganı gibi marka bileşenlerini tanımlar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
4.5. Marka deneyimlerinin tüketici için önemini kavrar. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
5. Marka tutarlılığı ve marka genişlemesi için etkili yöntemler geliştirebilecektir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
5.1. İçsel ve dışsal marka tutarlılığı oluşturma stratejileri geliştirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
5.2 Marka genişletme stratejileri geliştirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
5.3. Marka genişlemesi, ortak markalama ve marka mimarisini öğrenir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
6. Marka değeri oluşturmak için ikincil marka çağrışımlarından faydalanır ve pazarlama iletişimlerini entegre edebilir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
6.1. Marka yönetimi için yenilikçi iletişim stratejileri geliştirir. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
6.2. İkincil marka çağrışımlarını yönetme becerisi elde eder. | 10, 13, 16, 9 | A, C, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Markalar ve Marka Yönetimi | |
3 | Müşteri Temelli Marka Değeri ve Marka Konumlandırma | |
4 | Marka Rezonansı ve Marka Değer Zinciri | |
5 | Marka Değeri Oluşturmada Marka Bileşenlerini Seçme | |
6 | Pazarlama Programının Tasarlanması | |
7 | Marka Değeri Oluşturmada Bütünleşik Pazarlama İletişimi ve Dijital Çağda Markalama | |
8 | Marka Değeri Oluşturmada İkincil Marka Çağrışımlarından Faydalanma | |
9 | Marka Değeri Ölçümü ve Yönetimi Sistemi | |
10 | Marka Değeri Ölçüm Kaynakları | |
11 | Marka Mimarisi Stratejilerini Tasarlamak ve Uygulamak | |
12 | Yeni Ürünler ve Marka Genişletmeleri | |
13 | Zaman Sürecinde Markaları Yönetmek | |
14 | Ödev sunumları |
Kaynak |
Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity, 5th Edition, Kevin Lane Keller and Vanitha Swaminathan, Pearson, 2019 |
Brand Management: Co-creating Meaningful Brands, Third Edition, Michael Beverland Pinar Cankurtaran, Sage, 2024 Building Strong Brands, David Aaker, Free Press, 1995 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli matematiksel ve istatistiki yöntemleri anlatır. | ||||||
3 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli en az bir bilgisayar programını kullanır. | ||||||
4 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gerekli olan mesleki yabancı dil yeterliliğini gösterir. | X | |||||
5 | Alanına dair projeler hazırlar ve takım çalışmalarını yönetir. | X | |||||
6 | Mesleki alanda yaşam boyu öğrenmenin bilinciyle uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileyip edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. | X | |||||
7 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanında teorik ve uygulamaya yönelik bilgileri kullanır. | X | |||||
8 | En az A1 düzeyinde bir yabancı dili kullanarak güncel teknolojileri takip eder, sözlü/yazılı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Örgüt/kurumsal, iş ve toplumsal etik değerlerini benimser ve kullanır. | X | |||||
10 | Topluma hizmet duyarlılığı çerçevesinde, sosyal sorumluluk ilkelerini benimser ve gerektiğinde inisiyatif alır. | X | |||||
11 | Disiplinler arası çalışmalar yürütebilmek için farklı disiplinlerde temel bilgileri ve verileri analiz ederek alanında kullanır. | X | |||||
12 | Uluslararası lojistik ve tedarik zinciri yönetimi sektörlerindeki sorunlar karşısında hem mikro hem makro çerçevede uygun öneriler sunar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |