Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKNA STRATEJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere yalnızca ikna stratejilerinin temel prensiplerini aktarmayı değil, aynı zamanda ikna teorilerini reklamcılık, pazarlama iletişimi ve dijital iletişim kampanyaları gibi farklı bağlamlarda uygulayabilme yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Introduction to Communication and Persuasion,The Key Elements in Persuasion,Attitude, Behavior and Cognitive Dissonance,Persuasion Strategies I,Persuasion Strategies II,Persuasion Strategies III,Structuring Persuasive Messages,Persuasive Approaches in Advertising ,Persuasive Approaches in Marketing Communication,The Use of Persuasion Technologies on Internet Sites,Sector Specific Comparative Analysis of Persuasion Technologies,Structuring Web Based Persuasive Messages,Course Wrap-Up,Final Team Project Presentations; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
After completing this course, students will: • be able to explain persuasion strategies • recognize the persuasive strategies used in advertising and marketing campaigns • comprehend fundamentals of web based persuasion technologies • be able to structure theory-driven persuasive messages for digital platforms | 13, 16, 19, 4, 5 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to Communication and Persuasion | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | The Key Elements in Persuasion | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Attitude, Behavior and Cognitive Dissonance | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | Persuasion Strategies I | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
5 | Persuasion Strategies II | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
6 | Persuasion Strategies III | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
7 | Structuring Persuasive Messages | Ders materyalleri tekrar incelenmelidir. |
8 | Persuasive Approaches in Advertising | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
9 | Persuasive Approaches in Marketing Communication | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
10 | The Use of Persuasion Technologies on Internet Sites | Önceki ders notları gözden geçirilmelidir. |
11 | Sector Specific Comparative Analysis of Persuasion Technologies | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Structuring Web Based Persuasive Messages | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
13 | Course Wrap-Up | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Final Team Project Presentations | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
Robert B. CIALDINI, İknanın Psikolojisi, MediaCat,İstanbul, 2016 Yeşim ESGİN, İkna Teknolojileri-İnternet Sitelerinde Sektörel Bazlı Karşılaştırmalı Analiz,Çizgi Kitabevi, 2018 Ders Notları |
Cialdini, R., & Goldstein, N. (2002, April). The Science and Practice of Persuasion. Cornell Hospitality Quarterly , 43, pp. 40-50. Öğrencilerin derse en az %70 devam zorunluluğu vardır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 2 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 15 | 15 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 3 | 1 | 3 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 21 | 21 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(152/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İKNA STRATEJİLERİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Yeşim ESGİN |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Yeşim Esgin |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere yalnızca ikna stratejilerinin temel prensiplerini aktarmayı değil, aynı zamanda ikna teorilerini reklamcılık, pazarlama iletişimi ve dijital iletişim kampanyaları gibi farklı bağlamlarda uygulayabilme yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Introduction to Communication and Persuasion,The Key Elements in Persuasion,Attitude, Behavior and Cognitive Dissonance,Persuasion Strategies I,Persuasion Strategies II,Persuasion Strategies III,Structuring Persuasive Messages,Persuasive Approaches in Advertising ,Persuasive Approaches in Marketing Communication,The Use of Persuasion Technologies on Internet Sites,Sector Specific Comparative Analysis of Persuasion Technologies,Structuring Web Based Persuasive Messages,Course Wrap-Up,Final Team Project Presentations; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
After completing this course, students will: • be able to explain persuasion strategies • recognize the persuasive strategies used in advertising and marketing campaigns • comprehend fundamentals of web based persuasion technologies • be able to structure theory-driven persuasive messages for digital platforms | 13, 16, 19, 4, 5 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction to Communication and Persuasion | Ders materyalleri incelenmelidir. |
2 | The Key Elements in Persuasion | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
3 | Attitude, Behavior and Cognitive Dissonance | İlgili literatür araştırılmalıdır. |
4 | Persuasion Strategies I | Önceki konular pekiştirilmelidir. |
5 | Persuasion Strategies II | Tartışma konuları gözden geçirilmelidir. |
6 | Persuasion Strategies III | Ek olarak verilen makaleler okunmalıdır. |
7 | Structuring Persuasive Messages | Ders materyalleri tekrar incelenmelidir. |
8 | Persuasive Approaches in Advertising | Sorular öğretim elemanına iletilmelidir. |
9 | Persuasive Approaches in Marketing Communication | Temel kavramlar anlaşılmalıdır. |
10 | The Use of Persuasion Technologies on Internet Sites | Önceki ders notları gözden geçirilmelidir. |
11 | Sector Specific Comparative Analysis of Persuasion Technologies | Sunum hazırlığı için proje konuları araştırılmalıdır. |
12 | Structuring Web Based Persuasive Messages | I- Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
13 | Course Wrap-Up | II-Sunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır. |
14 | Final Team Project Presentations | Genel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır. |
Kaynak |
Robert B. CIALDINI, İknanın Psikolojisi, MediaCat,İstanbul, 2016 Yeşim ESGİN, İkna Teknolojileri-İnternet Sitelerinde Sektörel Bazlı Karşılaştırmalı Analiz,Çizgi Kitabevi, 2018 Ders Notları |
Cialdini, R., & Goldstein, N. (2002, April). The Science and Practice of Persuasion. Cornell Hospitality Quarterly , 43, pp. 40-50. Öğrencilerin derse en az %70 devam zorunluluğu vardır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |