Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE SİYASET | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı medya ve siyasal davranışlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Derste kitle iletişim araçları üzerinden siyasilerin gerçekleştirdiği propaganda çeşitleri ve yöntemleri açıklanacaktır.Ayrıca, toplumun siyaseti medya üzerinden takip etmesinin siyasal tercihleri nasıl etkilendiği ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; günümüzde ulusal ve uluslararası medya,medya ve siyaset ilişkisi,Sosyal medya ve siyaset,Geçmişten günümüze propoganda örnekleri,Osmanlı döneminde basın ve siyaset ilişkisi,medya ve siyaset ilişkilerini ahlak felsefesinin temel ilkeleri,Türkiye'de siyasal karar mekanizmalarınca oluşturulan iletişim sistemi,medyanın politik katılım ve hareketlerdeki rolü,medya ve siyasal davranış ilişkisi,Seçim dönemlerinde siyasiler için medya yönetimi,politik aktörlerin sosyal medya kullanımı,medya sermayesi ve siyaset ilişkisi,Politikada sosyal medyanın önemi,seçim dönemlerinde medya analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Siyaset biliminin temel kavramlarını ve tarihçesini değerlendirir. | 16, 9 | A |
medya ve siyaset ilişkisini değerlendirir | 16, 9 | A |
Kitle iletişim araçları ve propaganda arasındaki ilişkiyi açıklar. | 16, 9 | A |
Medyanın, işlevleri ve konumu itibariyle demokratik rejimlerin gelişmesinde ve demokratik bilincin oluşmasında birinci dereceden etkili bir iletişim aracı olduğunu açıklar. | 16, 9 | A |
Siyaset biliminin temel kavramlarını ve tarihçesini hatırlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | günümüzde ulusal ve uluslararası medya | |
2 | medya ve siyaset ilişkisi | |
3 | Sosyal medya ve siyaset | |
4 | Geçmişten günümüze propoganda örnekleri | |
5 | Osmanlı döneminde basın ve siyaset ilişkisi | |
6 | medya ve siyaset ilişkilerini ahlak felsefesinin temel ilkeleri | |
7 | Türkiye'de siyasal karar mekanizmalarınca oluşturulan iletişim sistemi | |
8 | medyanın politik katılım ve hareketlerdeki rolü | |
9 | medya ve siyasal davranış ilişkisi | |
10 | Seçim dönemlerinde siyasiler için medya yönetimi | |
11 | politik aktörlerin sosyal medya kullanımı | |
12 | medya sermayesi ve siyaset ilişkisi | |
13 | Politikada sosyal medyanın önemi | |
14 | seçim dönemlerinde medya analizi |
Kaynak |
1] Bektaş, A. (2002) Siyasal Propaganda, Bağla Yay., İstanbul.[2] Uztuğ, F. (1999) Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Mediacat Yayınları, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 20 | 1 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 20 | 1 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(144/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE SİYASET | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı medya ve siyasal davranışlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Derste kitle iletişim araçları üzerinden siyasilerin gerçekleştirdiği propaganda çeşitleri ve yöntemleri açıklanacaktır.Ayrıca, toplumun siyaseti medya üzerinden takip etmesinin siyasal tercihleri nasıl etkilendiği ele alınacaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; günümüzde ulusal ve uluslararası medya,medya ve siyaset ilişkisi,Sosyal medya ve siyaset,Geçmişten günümüze propoganda örnekleri,Osmanlı döneminde basın ve siyaset ilişkisi,medya ve siyaset ilişkilerini ahlak felsefesinin temel ilkeleri,Türkiye'de siyasal karar mekanizmalarınca oluşturulan iletişim sistemi,medyanın politik katılım ve hareketlerdeki rolü,medya ve siyasal davranış ilişkisi,Seçim dönemlerinde siyasiler için medya yönetimi,politik aktörlerin sosyal medya kullanımı,medya sermayesi ve siyaset ilişkisi,Politikada sosyal medyanın önemi,seçim dönemlerinde medya analizi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Siyaset biliminin temel kavramlarını ve tarihçesini değerlendirir. | 16, 9 | A |
medya ve siyaset ilişkisini değerlendirir | 16, 9 | A |
Kitle iletişim araçları ve propaganda arasındaki ilişkiyi açıklar. | 16, 9 | A |
Medyanın, işlevleri ve konumu itibariyle demokratik rejimlerin gelişmesinde ve demokratik bilincin oluşmasında birinci dereceden etkili bir iletişim aracı olduğunu açıklar. | 16, 9 | A |
Siyaset biliminin temel kavramlarını ve tarihçesini hatırlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | günümüzde ulusal ve uluslararası medya | |
2 | medya ve siyaset ilişkisi | |
3 | Sosyal medya ve siyaset | |
4 | Geçmişten günümüze propoganda örnekleri | |
5 | Osmanlı döneminde basın ve siyaset ilişkisi | |
6 | medya ve siyaset ilişkilerini ahlak felsefesinin temel ilkeleri | |
7 | Türkiye'de siyasal karar mekanizmalarınca oluşturulan iletişim sistemi | |
8 | medyanın politik katılım ve hareketlerdeki rolü | |
9 | medya ve siyasal davranış ilişkisi | |
10 | Seçim dönemlerinde siyasiler için medya yönetimi | |
11 | politik aktörlerin sosyal medya kullanımı | |
12 | medya sermayesi ve siyaset ilişkisi | |
13 | Politikada sosyal medyanın önemi | |
14 | seçim dönemlerinde medya analizi |
Kaynak |
1] Bektaş, A. (2002) Siyasal Propaganda, Bağla Yay., İstanbul.[2] Uztuğ, F. (1999) Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Mediacat Yayınları, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | X | |||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | X | |||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | X | |||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | X | |||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |