Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞİM UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Doç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere tasarım endüstrisinde en yaygın kullanılan iki yazılım uygulamasında pratik beceriler kazandırır: Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator. Uygulamalı projeler aracılığıyla öğrenciler dijital görüntüler oluşturmayı ve manipüle etmeyi, katmanlarla çalışmayı, filtreler ve efektler uygulamayı ve vektör tabanlı tasarımlar oluşturmayı öğreneceklerdir. Kurs iki ana bölüme ayrılmıştır: ilk yarı Photoshop'a odaklanırken, ikinci yarı Illustrator'ı kapsamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Adobe Photoshop'a Giriş,Katmanlarla Çalışma,Seçimler ve Maskeleme,Fotoğraf Rötuşlama ve Ayarlama Katmanları,Filtreler ve Özel Efektler,Photoshop'ta Tipografi,Gelişmiş Kompozisyonlama,Ara Sınav,Adobe Illustrator'a Giriş,Kalem Aracı ve Şekiller ile Çalışma,Renk ve Gradyanlarla Çalışma,Illustrator'da Tipografi,İleri Illustrator Teknikleri,Final Illustrator Projesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator araçlarını ve işlevlerini anlar ve uygular.11, 14, 2, 8E, G
Dijital görüntü oluşturma ve düzenleme konusunda yeterlilik gösterir.11, 14, 2, 8E, F
Profesyonel portföyler için uygun vektör illüstrasyonlar ve grafik tasarımlar oluşturur2, 8E, F, I
Yüksek kaliteli dijital sanat ve tasarım üretmek için yaratıcı problem çözme becerilerini uygular.11, 12, 2, 8F
Reklam ve pazarlama departmanları için bir fotoğraf manipülasyon projesi ve bir vektör tasarım projesi tamamlayabilir.14, 8E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, I: Portfolyo Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Adobe Photoshop'a GirişAdobe Creative Cloud Manual
2Katmanlarla ÇalışmaAdobe Creative Cloud Manual
3Seçimler ve MaskelemeAdobe Creative Cloud Manual
4Fotoğraf Rötuşlama ve Ayarlama KatmanlarıAdobe Creative Cloud Tutorial
5Filtreler ve Özel Efektler
6Photoshop'ta Tipografi
7Gelişmiş Kompozisyonlama
8Ara SınavDerste yapılan photoshop projesini bitirme.
9Adobe Illustrator'a Giriş
10Kalem Aracı ve Şekiller ile Çalışma
11Renk ve Gradyanlarla Çalışma
12Illustrator'da Tipografi
13İleri Illustrator Teknikleri
14Final Illustrator Projesi
Kaynak
Caldwell, Cath . Graphic Design For Everyone. 2019. Adobe Creative Cloud Kaynakları
Albers, Josef. Interaction of Color. New Haven: Yale University Press, 1963. Müller, Jens. Logo Modernism. Los Angeles: Taschen, 2015. Samara, Timothy. Making and Breaking the Grid: A Graphic Design Layout Workshop. Beverly, MA: Rockport Publishers, 2005. White, Alexander W. The Elements of Graphic Design: Space, Unity, Page Architecture, and Type. New York: Allworth Press, 2002. Lupton, Ellen. Thinking with Type: A Critical Guide for Designers, Writers, Editors, and Students. 2nd ed. New York: Princeton Architectural Press, 2010. Berger, John. Ways of Seeing. London: British Broadcasting Corporation and Penguin Books, 1972. Young, Doyald. Fonts & Logos: Font Analysis, Logotype Design, Typography. 1st ed. Delphi Press, 1999.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİŞİM UYGULAMALARI-Güz Dönemi1+225
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Doç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders öğrencilere tasarım endüstrisinde en yaygın kullanılan iki yazılım uygulamasında pratik beceriler kazandırır: Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator. Uygulamalı projeler aracılığıyla öğrenciler dijital görüntüler oluşturmayı ve manipüle etmeyi, katmanlarla çalışmayı, filtreler ve efektler uygulamayı ve vektör tabanlı tasarımlar oluşturmayı öğreneceklerdir. Kurs iki ana bölüme ayrılmıştır: ilk yarı Photoshop'a odaklanırken, ikinci yarı Illustrator'ı kapsamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Adobe Photoshop'a Giriş,Katmanlarla Çalışma,Seçimler ve Maskeleme,Fotoğraf Rötuşlama ve Ayarlama Katmanları,Filtreler ve Özel Efektler,Photoshop'ta Tipografi,Gelişmiş Kompozisyonlama,Ara Sınav,Adobe Illustrator'a Giriş,Kalem Aracı ve Şekiller ile Çalışma,Renk ve Gradyanlarla Çalışma,Illustrator'da Tipografi,İleri Illustrator Teknikleri,Final Illustrator Projesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator araçlarını ve işlevlerini anlar ve uygular.11, 14, 2, 8E, G
Dijital görüntü oluşturma ve düzenleme konusunda yeterlilik gösterir.11, 14, 2, 8E, F
Profesyonel portföyler için uygun vektör illüstrasyonlar ve grafik tasarımlar oluşturur2, 8E, F, I
Yüksek kaliteli dijital sanat ve tasarım üretmek için yaratıcı problem çözme becerilerini uygular.11, 12, 2, 8F
Reklam ve pazarlama departmanları için bir fotoğraf manipülasyon projesi ve bir vektör tasarım projesi tamamlayabilir.14, 8E, F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, I: Portfolyo Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Adobe Photoshop'a GirişAdobe Creative Cloud Manual
2Katmanlarla ÇalışmaAdobe Creative Cloud Manual
3Seçimler ve MaskelemeAdobe Creative Cloud Manual
4Fotoğraf Rötuşlama ve Ayarlama KatmanlarıAdobe Creative Cloud Tutorial
5Filtreler ve Özel Efektler
6Photoshop'ta Tipografi
7Gelişmiş Kompozisyonlama
8Ara SınavDerste yapılan photoshop projesini bitirme.
9Adobe Illustrator'a Giriş
10Kalem Aracı ve Şekiller ile Çalışma
11Renk ve Gradyanlarla Çalışma
12Illustrator'da Tipografi
13İleri Illustrator Teknikleri
14Final Illustrator Projesi
Kaynak
Caldwell, Cath . Graphic Design For Everyone. 2019. Adobe Creative Cloud Kaynakları
Albers, Josef. Interaction of Color. New Haven: Yale University Press, 1963. Müller, Jens. Logo Modernism. Los Angeles: Taschen, 2015. Samara, Timothy. Making and Breaking the Grid: A Graphic Design Layout Workshop. Beverly, MA: Rockport Publishers, 2005. White, Alexander W. The Elements of Graphic Design: Space, Unity, Page Architecture, and Type. New York: Allworth Press, 2002. Lupton, Ellen. Thinking with Type: A Critical Guide for Designers, Writers, Editors, and Students. 2nd ed. New York: Princeton Architectural Press, 2010. Berger, John. Ways of Seeing. London: British Broadcasting Corporation and Penguin Books, 1972. Young, Doyald. Fonts & Logos: Font Analysis, Logotype Design, Typography. 1st ed. Delphi Press, 1999.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57