Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere tasarım endüstrisinde en yaygın kullanılan iki yazılım uygulamasında pratik beceriler kazandırır: Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator. Uygulamalı projeler aracılığıyla öğrenciler dijital görüntüler oluşturmayı ve manipüle etmeyi, katmanlarla çalışmayı, filtreler ve efektler uygulamayı ve vektör tabanlı tasarımlar oluşturmayı öğreneceklerdir. Kurs iki ana bölüme ayrılmıştır: ilk yarı Photoshop'a odaklanırken, ikinci yarı Illustrator'ı kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Adobe Photoshop'a Giriş,Katmanlarla Çalışma,Seçimler ve Maskeleme,Fotoğraf Rötuşlama ve Ayarlama Katmanları,Filtreler ve Özel Efektler,Photoshop'ta Tipografi,Gelişmiş Kompozisyonlama,Ara Sınav,Adobe Illustrator'a Giriş,Kalem Aracı ve Şekiller ile Çalışma,Renk ve Gradyanlarla Çalışma,Illustrator'da Tipografi,İleri Illustrator Teknikleri,Final Illustrator Projesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator araçlarını ve işlevlerini anlar ve uygular. | 11, 14, 2, 8 | E, G |
Dijital görüntü oluşturma ve düzenleme konusunda yeterlilik gösterir. | 11, 14, 2, 8 | E, F |
Profesyonel portföyler için uygun vektör illüstrasyonlar ve grafik tasarımlar oluşturur | 2, 8 | E, F, I |
Yüksek kaliteli dijital sanat ve tasarım üretmek için yaratıcı problem çözme becerilerini uygular. | 11, 12, 2, 8 | F |
Reklam ve pazarlama departmanları için bir fotoğraf manipülasyon projesi ve bir vektör tasarım projesi tamamlayabilir. | 14, 8 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, I: Portfolyo Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Adobe Photoshop'a Giriş | Adobe Creative Cloud Manual |
2 | Katmanlarla Çalışma | Adobe Creative Cloud Manual |
3 | Seçimler ve Maskeleme | Adobe Creative Cloud Manual |
4 | Fotoğraf Rötuşlama ve Ayarlama Katmanları | Adobe Creative Cloud Tutorial |
5 | Filtreler ve Özel Efektler | |
6 | Photoshop'ta Tipografi | |
7 | Gelişmiş Kompozisyonlama | |
8 | Ara Sınav | Derste yapılan photoshop projesini bitirme. |
9 | Adobe Illustrator'a Giriş | |
10 | Kalem Aracı ve Şekiller ile Çalışma | |
11 | Renk ve Gradyanlarla Çalışma | |
12 | Illustrator'da Tipografi | |
13 | İleri Illustrator Teknikleri | |
14 | Final Illustrator Projesi |
Kaynak |
Caldwell, Cath . Graphic Design For Everyone. 2019. Adobe Creative Cloud Kaynakları |
Albers, Josef. Interaction of Color. New Haven: Yale University Press, 1963. Müller, Jens. Logo Modernism. Los Angeles: Taschen, 2015. Samara, Timothy. Making and Breaking the Grid: A Graphic Design Layout Workshop. Beverly, MA: Rockport Publishers, 2005. White, Alexander W. The Elements of Graphic Design: Space, Unity, Page Architecture, and Type. New York: Allworth Press, 2002. Lupton, Ellen. Thinking with Type: A Critical Guide for Designers, Writers, Editors, and Students. 2nd ed. New York: Princeton Architectural Press, 2010. Berger, John. Ways of Seeing. London: British Broadcasting Corporation and Penguin Books, 1972. Young, Doyald. Fonts & Logos: Font Analysis, Logotype Design, Typography. 1st ed. Delphi Press, 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİLİŞİM UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Doğa ÇÖL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN, Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere tasarım endüstrisinde en yaygın kullanılan iki yazılım uygulamasında pratik beceriler kazandırır: Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator. Uygulamalı projeler aracılığıyla öğrenciler dijital görüntüler oluşturmayı ve manipüle etmeyi, katmanlarla çalışmayı, filtreler ve efektler uygulamayı ve vektör tabanlı tasarımlar oluşturmayı öğreneceklerdir. Kurs iki ana bölüme ayrılmıştır: ilk yarı Photoshop'a odaklanırken, ikinci yarı Illustrator'ı kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Adobe Photoshop'a Giriş,Katmanlarla Çalışma,Seçimler ve Maskeleme,Fotoğraf Rötuşlama ve Ayarlama Katmanları,Filtreler ve Özel Efektler,Photoshop'ta Tipografi,Gelişmiş Kompozisyonlama,Ara Sınav,Adobe Illustrator'a Giriş,Kalem Aracı ve Şekiller ile Çalışma,Renk ve Gradyanlarla Çalışma,Illustrator'da Tipografi,İleri Illustrator Teknikleri,Final Illustrator Projesi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator araçlarını ve işlevlerini anlar ve uygular. | 11, 14, 2, 8 | E, G |
Dijital görüntü oluşturma ve düzenleme konusunda yeterlilik gösterir. | 11, 14, 2, 8 | E, F |
Profesyonel portföyler için uygun vektör illüstrasyonlar ve grafik tasarımlar oluşturur | 2, 8 | E, F, I |
Yüksek kaliteli dijital sanat ve tasarım üretmek için yaratıcı problem çözme becerilerini uygular. | 11, 12, 2, 8 | F |
Reklam ve pazarlama departmanları için bir fotoğraf manipülasyon projesi ve bir vektör tasarım projesi tamamlayabilir. | 14, 8 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, I: Portfolyo Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Adobe Photoshop'a Giriş | Adobe Creative Cloud Manual |
2 | Katmanlarla Çalışma | Adobe Creative Cloud Manual |
3 | Seçimler ve Maskeleme | Adobe Creative Cloud Manual |
4 | Fotoğraf Rötuşlama ve Ayarlama Katmanları | Adobe Creative Cloud Tutorial |
5 | Filtreler ve Özel Efektler | |
6 | Photoshop'ta Tipografi | |
7 | Gelişmiş Kompozisyonlama | |
8 | Ara Sınav | Derste yapılan photoshop projesini bitirme. |
9 | Adobe Illustrator'a Giriş | |
10 | Kalem Aracı ve Şekiller ile Çalışma | |
11 | Renk ve Gradyanlarla Çalışma | |
12 | Illustrator'da Tipografi | |
13 | İleri Illustrator Teknikleri | |
14 | Final Illustrator Projesi |
Kaynak |
Caldwell, Cath . Graphic Design For Everyone. 2019. Adobe Creative Cloud Kaynakları |
Albers, Josef. Interaction of Color. New Haven: Yale University Press, 1963. Müller, Jens. Logo Modernism. Los Angeles: Taschen, 2015. Samara, Timothy. Making and Breaking the Grid: A Graphic Design Layout Workshop. Beverly, MA: Rockport Publishers, 2005. White, Alexander W. The Elements of Graphic Design: Space, Unity, Page Architecture, and Type. New York: Allworth Press, 2002. Lupton, Ellen. Thinking with Type: A Critical Guide for Designers, Writers, Editors, and Students. 2nd ed. New York: Princeton Architectural Press, 2010. Berger, John. Ways of Seeing. London: British Broadcasting Corporation and Penguin Books, 1972. Young, Doyald. Fonts & Logos: Font Analysis, Logotype Design, Typography. 1st ed. Delphi Press, 1999. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | X | |||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | ||||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | ||||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | X | |||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |