Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kevser Hülya YURDAKUL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Arda AKÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders Siyaset Bilimi disiplinine bir giriştir. Derste, alanın temel konuları, problemleri, fikir, kavram, aktör ve kurumları işlenmekte ve siyasetin doğasını anlamak için bir ısınma yapılmaktadır. Öğrencilerin, siyasetin toplumsal, ekonomik ve siyasi hayattaki rolünü ve siyaset biliminin toplumu, ekonomiyi ve siyaseti nasıl açıkladığını öğrenmeleri beklenmektedir. Ayrıca, çalıştıkları alanda siyaset biliminin kavram, kurum, fikir, model ve teorilerini karşılaştırmalı bir şekilde analizlerine uygulamaları öngörülmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş ve dersin tanıtımı,Siyaset nedir?,Siyasal Düşünceler ve İdeolojiler I,Siyasal Düşünceler ve İdeolojiler II,Politika ve Devlet,Demokrasi ve Meşruiyet,Milletler ve Milliyetçilik,Politlka, Toplum ve Kimlik,Siyasi Kültür ve Medya,Temsil, Seçimler ve Oy kullanma,Partiler ve Parti Sistemleri,Hükümet, Sistemler ve Rejimler,Küreselleşme,Genel Tekrar ve Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, siyaset biliminin temel teorilerini ve kavramlarını tarihsel kapsamı kaybetmeden tartışır | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğrenciler devletin temek fonksiyonlarını ve devlet kurumları arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğrenciler seçimleri, siyasi partileri, devlet-vatandaş ilişkisini ve farklı siyasal rejimleri tartışır. | 10, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğrenciler modern Siyaseti anlamak için analitik düşünce ve analiz yeteneklerini geliştirir. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğrenciler modern siyaseti siyaset biliminin temel kavram ve kuramlarını kullanarak açıklayabilir düzeye ulaşır. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve dersin tanıtımı | Derse katılım |
2 | Siyaset nedir? | Haftalık okumaları yapmak |
3 | Siyasal Düşünceler ve İdeolojiler I | Haftalık okumaları yapmak |
4 | Siyasal Düşünceler ve İdeolojiler II | Haftalık okumaları yapmak |
5 | Politika ve Devlet | Haftalık okumaları yapmak |
6 | Demokrasi ve Meşruiyet | Haftalık okumaları yapmak |
7 | Milletler ve Milliyetçilik | Haftalık okumaları yapmak |
8 | Politlka, Toplum ve Kimlik | Haftalık okumaları yapmak |
9 | Siyasi Kültür ve Medya | Haftalık okumaları yapmak |
10 | Temsil, Seçimler ve Oy kullanma | Haftalık okumaları yapmak |
11 | Partiler ve Parti Sistemleri | Haftalık okumaları yapmak |
12 | Hükümet, Sistemler ve Rejimler | Haftalık okumaları yapmak |
13 | Küreselleşme | Haftalık okumaları yapmak |
14 | Genel Tekrar ve Tartışma | Derse katılım |
Kaynak |
Michael G. Roskin, Robert L. Cord, James A. Medeiros, Walter S. Jones, Political Science An Introduction (13th edition, global edition), Pearson, UK, 2014. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 1 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 22 | 22 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 42 | 42 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SİYASET BİLİMİNE GİRİŞ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Kevser Hülya YURDAKUL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. Arda AKÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders Siyaset Bilimi disiplinine bir giriştir. Derste, alanın temel konuları, problemleri, fikir, kavram, aktör ve kurumları işlenmekte ve siyasetin doğasını anlamak için bir ısınma yapılmaktadır. Öğrencilerin, siyasetin toplumsal, ekonomik ve siyasi hayattaki rolünü ve siyaset biliminin toplumu, ekonomiyi ve siyaseti nasıl açıkladığını öğrenmeleri beklenmektedir. Ayrıca, çalıştıkları alanda siyaset biliminin kavram, kurum, fikir, model ve teorilerini karşılaştırmalı bir şekilde analizlerine uygulamaları öngörülmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse giriş ve dersin tanıtımı,Siyaset nedir?,Siyasal Düşünceler ve İdeolojiler I,Siyasal Düşünceler ve İdeolojiler II,Politika ve Devlet,Demokrasi ve Meşruiyet,Milletler ve Milliyetçilik,Politlka, Toplum ve Kimlik,Siyasi Kültür ve Medya,Temsil, Seçimler ve Oy kullanma,Partiler ve Parti Sistemleri,Hükümet, Sistemler ve Rejimler,Küreselleşme,Genel Tekrar ve Tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğrenciler, siyaset biliminin temel teorilerini ve kavramlarını tarihsel kapsamı kaybetmeden tartışır | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğrenciler devletin temek fonksiyonlarını ve devlet kurumları arasındaki ilişkileri açıklar. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğrenciler seçimleri, siyasi partileri, devlet-vatandaş ilişkisini ve farklı siyasal rejimleri tartışır. | 10, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğrenciler modern Siyaseti anlamak için analitik düşünce ve analiz yeteneklerini geliştirir. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğrenciler modern siyaseti siyaset biliminin temel kavram ve kuramlarını kullanarak açıklayabilir düzeye ulaşır. | 10, 13, 14, 16, 19, 23, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş ve dersin tanıtımı | Derse katılım |
2 | Siyaset nedir? | Haftalık okumaları yapmak |
3 | Siyasal Düşünceler ve İdeolojiler I | Haftalık okumaları yapmak |
4 | Siyasal Düşünceler ve İdeolojiler II | Haftalık okumaları yapmak |
5 | Politika ve Devlet | Haftalık okumaları yapmak |
6 | Demokrasi ve Meşruiyet | Haftalık okumaları yapmak |
7 | Milletler ve Milliyetçilik | Haftalık okumaları yapmak |
8 | Politlka, Toplum ve Kimlik | Haftalık okumaları yapmak |
9 | Siyasi Kültür ve Medya | Haftalık okumaları yapmak |
10 | Temsil, Seçimler ve Oy kullanma | Haftalık okumaları yapmak |
11 | Partiler ve Parti Sistemleri | Haftalık okumaları yapmak |
12 | Hükümet, Sistemler ve Rejimler | Haftalık okumaları yapmak |
13 | Küreselleşme | Haftalık okumaları yapmak |
14 | Genel Tekrar ve Tartışma | Derse katılım |
Kaynak |
Michael G. Roskin, Robert L. Cord, James A. Medeiros, Walter S. Jones, Political Science An Introduction (13th edition, global edition), Pearson, UK, 2014. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | X | |||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |