Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AJANS YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Koktay Irmak KÖSEOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrenciye ayrıntılı bir iletişim ajansı yönetimi bilgisi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve genel bakış,Ajans yapısı,Müşteri bulma,Toplantı Öncesi, Sırası ve Sonrası,Kriz İletişimi ve Medya İlişkileri ,Misafir konuşmacı,Müşteriler için sosyal medya,Marka yapılandırma, yönetme ve sürdürme ,Marka yapılandırma, yönetme ve sürdürme,Reklamcılıkta işler,Reklam ajansı yönetimi ,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ajans yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. 2. Ajansların nasıl işlediğini anlar.3. Ajanslarda yaratıcı ve düşünsel süreci öğrenir. 4. Kriz iletişimi ve medya ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur. 5. Ajans yapısını öğrenir. 10, 13, 16, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve genel bakış
2Ajans yapısı
3Müşteri bulmaThe PR Agency Handbook Chapter 2 Ogilvy on Advertising Chapter 5
4Toplantı Öncesi, Sırası ve SonrasıThe PR Agency Handbook Chapter 4
5Kriz İletişimi ve Medya İlişkileri The PR Agency Handbook Chapter 5
6Misafir konuşmacı
7Müşteriler için sosyal medyaThe PR Agency Handbook Chapter 6
8Marka yapılandırma, yönetme ve sürdürme The Pr Agency Handbook Chapter 8
9Marka yapılandırma, yönetme ve sürdürmeThe PR Agency Handbook Chapter 8
10Reklamcılıkta işlerOgilvy on Advertising Chapter 3
11Reklam ajansı yönetimi Ogilvy on Advertising Chapter 4
12Öğrenci sunumlarıRole playing. A day in an agency…
13Öğrenci sunumlarıRole playing. A day in an agency…
14Öğrenci sunumlarıRole playing. A day in an agency…
Kaynak
1. The PR Agency Handbook, Regina M. Luttrell, Luke W. Capizzo 2. Ogilvy on Advertising, David Ogilvy
makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati31442
Rehberli Problem Çözme31030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı11515
Ara Sınav ve Hazırlığı11212
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)143
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(143/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AJANS YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+035
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerÖğr.Gör.Dr. Koktay Irmak KÖSEOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrenciye ayrıntılı bir iletişim ajansı yönetimi bilgisi vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş ve genel bakış,Ajans yapısı,Müşteri bulma,Toplantı Öncesi, Sırası ve Sonrası,Kriz İletişimi ve Medya İlişkileri ,Misafir konuşmacı,Müşteriler için sosyal medya,Marka yapılandırma, yönetme ve sürdürme ,Marka yapılandırma, yönetme ve sürdürme,Reklamcılıkta işler,Reklam ajansı yönetimi ,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Ajans yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. 2. Ajansların nasıl işlediğini anlar.3. Ajanslarda yaratıcı ve düşünsel süreci öğrenir. 4. Kriz iletişimi ve medya ilişkileri hakkında bilgi sahibi olur. 5. Ajans yapısını öğrenir. 10, 13, 16, 9A, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş ve genel bakış
2Ajans yapısı
3Müşteri bulmaThe PR Agency Handbook Chapter 2 Ogilvy on Advertising Chapter 5
4Toplantı Öncesi, Sırası ve SonrasıThe PR Agency Handbook Chapter 4
5Kriz İletişimi ve Medya İlişkileri The PR Agency Handbook Chapter 5
6Misafir konuşmacı
7Müşteriler için sosyal medyaThe PR Agency Handbook Chapter 6
8Marka yapılandırma, yönetme ve sürdürme The Pr Agency Handbook Chapter 8
9Marka yapılandırma, yönetme ve sürdürmeThe PR Agency Handbook Chapter 8
10Reklamcılıkta işlerOgilvy on Advertising Chapter 3
11Reklam ajansı yönetimi Ogilvy on Advertising Chapter 4
12Öğrenci sunumlarıRole playing. A day in an agency…
13Öğrenci sunumlarıRole playing. A day in an agency…
14Öğrenci sunumlarıRole playing. A day in an agency…
Kaynak
1. The PR Agency Handbook, Regina M. Luttrell, Luke W. Capizzo 2. Ogilvy on Advertising, David Ogilvy
makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir.
X
2
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder.
X
3
Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar.
X
4
Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar.
X
5
Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer.
X
6
Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
7
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür.
8
Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır.
9
İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar.
X
10
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder.
11
Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır.
12
Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder.
X
13
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür.
X
14
Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir.
X
15
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. .
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 05/07/2022 - 16:59Son Güncelleme Tarihi: 07/12/2023 - 13:57