Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer TOPALOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı reklam, sinema, televizyon alanında kullanılan videolar, bant reklamlar, internet bannerları vb. işler için efekt kullanma yetisini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; After Effects ve uygulama (kamera hareketleri), Vektör tabanlı görseller ve İllustrator ,Maskeleme ve Photoshop ,Pentool ve diğer araçlarla seçim yapma,After Effects programına giriş, After Effect ve uygulama (yazı oluşturma), After Effects ve uygulama (hareketli grafikler oluşturma),After Effects ve uygulama (keyframe), After Effects ve uygulama tracking,After Effects ve uygulama 3d tracking,Final projesi konularının belirlenmesi ve değerlendirme,Final projesi için konu dağıtımı, Final projesi uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vektörel ve piksel tabanlı uygulamaları hareketli hale getirerek efekt vermek | 14, 17, 18, 9 | A |
Özel efekt uygulamaları | 14, 17, 18, 5, 9 | A |
Kısa reklamlarda efekt programlarının önemi | 14, 17, 18, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | After Effects ve uygulama (kamera hareketleri) | Adobe After Effects'in temel kavramlarını ve arayüzünü anlamak için çevrimiçi videoları veya yazılı kaynakları gözden geçirin. |
2 | Vektör tabanlı görseller ve İllustrator | Adobe Illustrator'da vektör tabanlı görseller oluşturmayı deneyin ve temel araçları öğrenin. |
3 | Maskeleme ve Photoshop | Photoshop'ta maskeleme konseptini ve temel araçları öğrenmek için çevrimiçi kaynakları takip edin. |
4 | Pentool ve diğer araçlarla seçim yapma | Pen Tool'u ve diğer seçim araçlarını kullanarak Illustrator veya Photoshop'ta pratik yapın. |
5 | After Effects programına giriş | After Effects'e giriş yapın, temel arayüzü keşfedin ve birkaç temel animasyon oluşturma deneyin. |
6 | After Effect ve uygulama (yazı oluşturma) | After Effects'te metin oluşturma konseptini anlamak için uygulamalı videoları izleyin ve pratik yapın. |
8 | After Effects ve uygulama (hareketli grafikler oluşturma) | Hareketli grafikler oluşturmayı öğrenmek için çeşitli efektleri deneyin ve örnek projeler üzerinde çalışın. |
9 | After Effects ve uygulama (keyframe) | Keyframe kullanımını anlamak için örnek projeleri inceleyin ve kendi animasyonlarınızda kullanmaya çalışın. |
10 | After Effects ve uygulama tracking | Öğrendiklerinizi derinleştirin, örnek projelerle pratik yapın ve eksik konuları gözden geçirin. |
11 | After Effects ve uygulama 3d tracking | Önceki haftalarda öğrendiklerinizi bir araya getirin, kendi küçük projelerinizi oluşturun ve eksiklikleri giderin. |
12 | Final projesi konularının belirlenmesi ve değerlendirme | Final projesi için fikirler geliştirin, konseptleri tartışın ve projenizi planlamaya başlayın. |
13 | Final projesi için konu dağıtımı | Çalışmak istediğiniz konuları seçin ve açıklayın |
14 | Final projesi uygulama |
Kaynak |
Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık Öğretmen notları |
www.behance.com www.designspiration.com www.digitalartsonline.com www.fubiz.net http://www.tr3d.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GÖRSEL EFEKT VE UYGULAMALARI | - | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Zafer TOPALOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı reklam, sinema, televizyon alanında kullanılan videolar, bant reklamlar, internet bannerları vb. işler için efekt kullanma yetisini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; After Effects ve uygulama (kamera hareketleri), Vektör tabanlı görseller ve İllustrator ,Maskeleme ve Photoshop ,Pentool ve diğer araçlarla seçim yapma,After Effects programına giriş, After Effect ve uygulama (yazı oluşturma), After Effects ve uygulama (hareketli grafikler oluşturma),After Effects ve uygulama (keyframe), After Effects ve uygulama tracking,After Effects ve uygulama 3d tracking,Final projesi konularının belirlenmesi ve değerlendirme,Final projesi için konu dağıtımı, Final projesi uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Vektörel ve piksel tabanlı uygulamaları hareketli hale getirerek efekt vermek | 14, 17, 18, 9 | A |
Özel efekt uygulamaları | 14, 17, 18, 5, 9 | A |
Kısa reklamlarda efekt programlarının önemi | 14, 17, 18, 5, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | After Effects ve uygulama (kamera hareketleri) | Adobe After Effects'in temel kavramlarını ve arayüzünü anlamak için çevrimiçi videoları veya yazılı kaynakları gözden geçirin. |
2 | Vektör tabanlı görseller ve İllustrator | Adobe Illustrator'da vektör tabanlı görseller oluşturmayı deneyin ve temel araçları öğrenin. |
3 | Maskeleme ve Photoshop | Photoshop'ta maskeleme konseptini ve temel araçları öğrenmek için çevrimiçi kaynakları takip edin. |
4 | Pentool ve diğer araçlarla seçim yapma | Pen Tool'u ve diğer seçim araçlarını kullanarak Illustrator veya Photoshop'ta pratik yapın. |
5 | After Effects programına giriş | After Effects'e giriş yapın, temel arayüzü keşfedin ve birkaç temel animasyon oluşturma deneyin. |
6 | After Effect ve uygulama (yazı oluşturma) | After Effects'te metin oluşturma konseptini anlamak için uygulamalı videoları izleyin ve pratik yapın. |
8 | After Effects ve uygulama (hareketli grafikler oluşturma) | Hareketli grafikler oluşturmayı öğrenmek için çeşitli efektleri deneyin ve örnek projeler üzerinde çalışın. |
9 | After Effects ve uygulama (keyframe) | Keyframe kullanımını anlamak için örnek projeleri inceleyin ve kendi animasyonlarınızda kullanmaya çalışın. |
10 | After Effects ve uygulama tracking | Öğrendiklerinizi derinleştirin, örnek projelerle pratik yapın ve eksik konuları gözden geçirin. |
11 | After Effects ve uygulama 3d tracking | Önceki haftalarda öğrendiklerinizi bir araya getirin, kendi küçük projelerinizi oluşturun ve eksiklikleri giderin. |
12 | Final projesi konularının belirlenmesi ve değerlendirme | Final projesi için fikirler geliştirin, konseptleri tartışın ve projenizi planlamaya başlayın. |
13 | Final projesi için konu dağıtımı | Çalışmak istediğiniz konuları seçin ve açıklayın |
14 | Final projesi uygulama |
Kaynak |
Kleon, Austin. Bir Sanatçı Gibi Araklayın. İstanbul: Butik Yayıncılık ve Kişisel Gelişim, 2012. Gavin Ambrose , Paul Harris, Grafik Tasarım Temelleri Seti, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Mehmet Emir Uslu (Çevirmen), Grafik Tasarımın Temelleri 2. Basım, Literatür Yayıncılık Gavin Ambrose , Paul Harris , Adnan Tepecik (Çevirmen) , Murat Devrim Atılgan (Çevirmen), Yaratıcı Tasarımın Temelleri, Literatür Yayıncılık Steven Heller , Veronique Vienne , Bengisu Bayrak (Çevirmen), Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir, Literatür Yayıncılık Öğretmen notları |
www.behance.com www.designspiration.com www.digitalartsonline.com www.fubiz.net http://www.tr3d.com |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerinin temel kavramlarını ve bu disiplinlerin temel kuramlarını bilir. | ||||||
2 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık ile ilgili olguları belirler ve bu olguları çeşitli boyutları ile analiz eder. | ||||||
3 | Uzmanlık bilgisini kullanarak işletmelerin karar alma mekanizmalarında yer alır, karşılaşılan sorunları belirler ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
4 | Kurumlara yönelik analizler gerçekleştirir ve kurumların ihtiyaçları doğrultusunda iletişim planı hazırlar. | ||||||
5 | Alanı ile ilgili projelerde gerekli durumlarda sorumluluk alarak ortaya çıkan sorunları çözer. | ||||||
6 | Alanı ile ilgili projeler için kurulan bir ekipte yer alır, projeye liderlik yapar, etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
7 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ve alt disiplinlerine ait kuramsal ve olgusal sorunları bilimsel yöntemlerle araştırır, bulguları analiz eder ve bilimsel yayına dönüştürür. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme prensibini kendisine ilke edinir. Alanı ile ilgili olarak gelişmeleri, yenilikleri, fikirleri, yöntem ve teknikleri düzenli olarak takip ederek kendi çalışmalarında etkin bir şekilde kullanır. | X | |||||
9 | İngilizce dilini kullanarak en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
10 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında yeni iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve yeni iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. | X | |||||
11 | Sosyal sorumluluk faaliyetleri planlar ve bu faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde görev alır. | ||||||
12 | Mesleki ve bilimsel çalışmalarında etik kodlara bağlı kalacak şekilde hareket eder. | ||||||
13 | Halkla İlişkiler ve Reklamcılık disiplinlerine ait yöntem ve teknikleri kullanarak, kamu ve özel sektör kuruluşlarında çeşitli halkla ilişkiler ve reklam kampanyaları yürütür. | ||||||
14 | Gerçekleştirdiği iletişim faaliyetlerinin ölçümleme ve değerlendirmesini gerçekleştirir. | ||||||
15 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanabilir. . | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |